Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:13:07 GMT

اجرای طرح افق در ۵۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۵۱۲۳

اجرای طرح افق در ۵۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی  مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه طرح افق در ۵۰ بقعه متبرکه استان اجرا خواهد شد، گفت: طرح افق به معنای اجرای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، امروز ۱۷پنج شنبه  بهمن، در نشست خبری با اشاره به گسترش فعالیت‌های اوقاف در بقاع متبرکه، تصریح کرد: وقف در حوزه‌های قرآنی بسیار کم است، گفت: وقف در بحث عزاداری‌ها اشباع شده و باید به سمت وقف‌هایی براساس رفع نیازهای روز جامعه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مراکز در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی متمرکز خواهند شد، افزود: امیدواریم با این فعالیت‌ها، طبق فرمایش رهبری بقاع متبرکه تبدیل به قطب فرهنگی شوند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه در طرح تابستانی، اعیاد، ولادت‌ها و شهادت‌ها نقطه ثقل برنامه‌های اوقاف، بقاع متبرکه هستند، تصریح کرد: امسال در خراسان‌جنوبی، پنج مرکز افق در سطح‌های یک، دو و سه راه‌اندازی شد.

بخشی‌پور با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ در هر سه سطح باید بتوانیم طرح افق را راه‌اندازی کنیم، افزود: طرح آرامش بهاری امسال در ۵۵ بقعه با حضور ۶۲۷ هزار نفر زائر برگزار شد.
 

وی با اشاره به اجرای پیوند آسمانی و بهره‌مندی ۱۶۹ نفر از این طرح، اظهار کرد: در طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، در مرحله اول ۱۰ زندانی غیرعمد آزاد شدند و با توجه به تفاهم با خیران به مناسبت انقلاب تا ۲۲ بهمن ماه جاری، ۴۱ زندانی جرائم غیرعمد دیگر آزاد خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی با اشاره به اجرای مهر تحصیلی برای ۲۵۹ نفر، ادامه داد: امسال طرح نشاط معنوی در ۳۵ بقعه با حضور ۴۵۰ هزار نفر برگزار شد.

بخشی‌پور با اشاره به اجرای برنامه ویژه دهه کرامت در ۳۵ بقعه با حضور ۱۵۰ هزار نفر، تصریح کرد: طرح بصیرت عاشورایی نیز با حضور ۱۷۰ هزار نفر اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای مراسم اربعین حسینی در ۲۲ بقعه با حضور ۴۸ هزار نفر، ادامه داد: امسال به زائران پاکستانی در پنج موکب رسمی خدمات‌رسانی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه در راستای جهت‌دهی موقوفات به سمت نیازهای روز از ظرفیت مشاوره بهره می‌بریم، خاطرنشان کرد: ۵۵ وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون ثبت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وقف مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان اشاره به اجرای خراسان جنوبی بقعه با حضور بقاع متبرکه فعالیت ها هزار نفر بخشی پور طرح افق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و سخنگوی این سازمان در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: سازمان اوقاف از مردمی‌ترین سازمان‌ها است؛ سازمانی که مردم با انجام وقف و کارهای خیر آن را رقم زدند.

وی افزود: سازمان اوقاف از شفاف‌ترین سازمان‌ها و نهادها است و در طول یک سال گذشته از بعضی تریبون‌ها نکاتی گفته شد که اجهاف در حق این سازمان محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که همه اطلاعات و فرایند مالی موقوفات و امامزادگان به صورت دقیق و نظام مند در سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه کشور ثبت می‌شود؛ بنابراین همواره سازمان شفاف عمل کرده و بر خود لازم می‌داند در زمینه‌های مختلف برنامه‌های خود را اطلاع رسانی کند.

عادل به برپایی نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره و عنوان کرد: نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور شرکت‌های دانش بنیان مورد حمایت سازمان اوقاف از ۵ لغایت ۹ اردیبهشت ماه در هتل بزرگ ارم برگزار می‌شود؛ بنابراین افتتاحیه این نمایشگاه چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه با حضور مسؤولان کشوری و لشکری خواهد شد.

وی ادامه داد: طی روزهای اعلام شده بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد بوده و افراد می‌توانند با حضور در این نمایشگاه سوالات خویش را بپرسند و نظرات و ایده‌های خود را ارائه دهند و بسیار شفاف شاهد دستاوردهای سازمان باشند. ۳۹ شرکت دانش بنیان مورد حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت. حمایت سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان با اقتضائات و فعالیت‌هایی که دارند متفاوت است. این شرکت‌ها جوانانی از نخبگان هستند که به واسطه نداشتن پشتیبانی مالی طرح‌های آنان راکد مانده بود که امروزه این شرکت‌ها دفتری را در اوقاف مستقر کرده اند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: محور اقدامات در این نمایشگاه، معرفی تولیدات داخلی با قیمت مناسب است. از دیگر بخش‌های نمایشگاه می‌توان به ارائه آثار قدیمی و تاریخی وقفنامه ها، نحوه شکل گیری وقف، حفظ العین، مولدسازی و اجرای نیت که مربوط به معاونت‌های حقوقی، اوقافی، ثبتی، فرهنگی، امور خیریه، مرکز امور قرآنی، دانشگاه علوم قرآن و حدیث، چاپ و انتشارات، بهره وری و فاوا است اشاره کرد. مراکز وابسته به سازمان اوقاف مانند بنیاد البرز، مهرماندگار و کاشی گوهرشاد نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

عادل ادامه داد: در مدیریت وقف اگر به کلان موضوعات بخواهیم نگاه کنیم سه مرحله اصلی مدیریت موقوفه دارد مرحله اول حفظ عین آن موقوفه است، مرحله دوم کسب و عوائد و بهره‌وری از آن موقوفه است و مرحله سوم اجرای نیت این موقوفه است.

وی درباره غرفه‌های حاضر در نمایشگاه گفت: غرفه بخش بقاع متبرکه که برخی از فعالیت‌های حوزه بقاع متبرکه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود. در عرصه قرآنی نیز مرکز قرآنی حضور دارد. همچنین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و مرکز امور خیریه نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه چهارشنبه صبح با حضور مسؤولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

کد خبر 6085246 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • مدیران برای خارج‌شدن از بن‌بست اقتصادی بیشتر تلاش کنند
  • اجرای ۷ مصوبه سفر استاندار خراسان جنوبی به بندان
  • تامین ۵ درصد از انرژی شهرداری ها از انرژی تجدید
  • رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری
  • تجهیز۴۰ هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری
  • برتری خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری