Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، چند واحد نانوایی‌ و عرضه مواد غذایی به علت‌ عدم‌ رعایت‌ موازین‌ بهداشتی‌ در لنگرود، چاف‌ و چمخاله‌ پلمپ و  ۵۴۷ داروی مخدر و غیرمجاز در استان  کشف و ضبط شد. 

با اهتمام واحد بهداشت محیط ، شبکه بهداشت و درمان لنگرود ، در پی اجرای‌ قانون‌ اصلاح‌ ماده ‌۱۳، بازرسان واحد بهداشت محیط، چهار واحد نانوایی‌، یک سوپر مارکت‌ و یک زیتون‌ فروشی‌ متخلف‌ در لنگرود، چاف‌ و چمخاله‌ را به علت عدم رعایت موازین بهداشتی و عدم رفع مشکلات مطرح شده در بازدیدهای گذشته ، پلمپ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلمپ یک موسسه غیر مجاز به دلیل دخالت در امور دندانپزشکی در رشت

مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: یک موسسه غیر مجاز به دلیل دخالت در امور دندانپزشکی توسط افراد غیر پزشک و فاقد صلاحیت توسط بازرسان نظارت بر درمان این دانشگاه پلمپ شد.

زهره تیموری افزود: به دنبال گزارشات واصله مبنی بر فعالیت افراد غیر پزشک در حیطه دندانپزشکی در رشت بدون داشتن مجوز های لازم و نیز دخالت در امور درمانی، پس از بازدید محل،  توسط تیم بازرسان نظارت بر درمان دانشگاه، به دلیل ایجاد موسسه پزشکی غیرمجاز و تهدید علیه سلامت عمومی پلمب و تمامی لوازم و تجهیزات دندانپزشکی موجود در محل توقیف و  پرونده برای برخورد قانونی به مراجع قضایی مربوطه ارجاع شد. 

وی اظهار داشت: برخی به ‌دلیل پایین بودن هزینه خدمات درمانی به این موسسات مراجعه می کنند که در ادامه با مشکلات و عوارض بسیار جدی مواجه خواهند شد و در بیشتر موارد این موضوع منجر به هزینه ‌بر بودن روند درمانی و بازگشت به حالت عادی می شود. 

مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از مردم خواست در انتخاب مراکز درمانی دقت‌ های لازم را به کار برده و از مراجعه به چنین موسساتی خودداری کنند.

۵۴۷ داروی مخدر و غیرمجاز در خمام کشف و ضبط شد

به گزارش معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ۵۴۷ داروی مخدر و غیرمجاز، در یک عطاری در خمام کشف و ضبط شد.

در بازدید بازرسان اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو  دانشگاه از یک واحد صنفی عطاری واقع در خمام، ۵۴۷ داروی مخدر و غیرمجاز، به ارزش ۱۴میلیون و ۸۱۵ هزار ریال کشف و ضبط و پرونده عطاری متخلف به مراجع قضایی ارسال شد.

بنا به این گزارش، عطاری ها تنها مجاز به عرضه گیاهان دارویی هستند و عرضه هرگونه دارو به خصوص داروهای مخدر و غیرمجاز توسط عطاری ها ممنوع است.

پلمپ یک واحد کارگاه کلوچه پزی در شهرستان فومن

یک کارگاه کیک و کلوچه پزی غیر بهداشتی به علت عدم رعایت موازین بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط در شهرستان فومن پلمپ شد. 

عطاری متخلف در لنگرود پلمب شد

با همت واحد نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی لنگرود، یک‌ عطاری متخلف‌ بهداشتی‌، به علت غیرمجاز و تقلبی بودن بخش زیادی از محصولات غذایی آن، با حضور نمایندگان اداره اصناف و اماکن پس از اخطاریه‌ صادره‌ ازسوی‌ مرکز بهداشت شهرستان، پلمپ شد.

برچسب‌ها رشت گیلان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان بهداشت و سلامت رشت گیلان بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان داروی مخدر و غیرمجاز دخالت در امور واحد نانوایی عطاری متخلف بهداشت محیط کشف و ضبط شد پلمپ شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رضایی گفت: در راستای طرح‌ تشدید نظارت بر مراکز تحت نظارت دامپزشکی استان مرکزی ، از زمان شروع طرح تشدید تا کنون 28 واحد متخلف شناسایی شدند که اقدامات لازم جهت تشکیل پرونده و رسیدگی به تخلفات این واحد ها در حال انجام است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌ کل دامپزشکی استان در ادامه خبر گفت: در بازدیدهای انجام شده توسط دامپزشکی استان که از تاریخ ۱۹ اسفندماه سال گذشته شروع و تا 23 فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت تا امروز بیش از 3 هزار و 321 بازدید انجام شده که در این بازدیدها 183مورد غیر بهداشتی به ثبت رسید است.

وی افزود: در این بازدیدها همچنین 8 هزار و 800 کیلوگرم فرآورده خام ضبط و 2 هزار 600 کیلوگرم انواع فرآورده خام با دستور مقام قضایی معدوم شده است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌ کل دامپزشکی استان همچنین عنوان کرد: در این طرح 1905 واحد تحت نظارت اعم از کشتارگاه، مرکز بسته بندی و عرضه فرآورده خام دامی توسط 103 نفر متشکل از 53 اکیپ کارشناس و دامپزشک در دامپزشکی استان مورد رصد و بازدید های بهداشتی قرار خواهد گرفت.

ضبط ۸ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، محمد رضایی در این خصوص گفت: در راستای طرح تشدید نظارت بر مراکز تحت نظارت دامپزشکی استان مرکزی، از زمان شروع طرح تشدید تا کنون ۲۸ واحد متخلف شناسایی شدند که اقدامات لازم جهت تشکیل پرونده و رسیدگی به تخلفات این واحد‌ها در حال انجام است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان در ادامه خبر گفت: در بازدید‌های انجام شده توسط دامپزشکی استان که از تاریخ ۱۹ اسفندماه سال گذشته شروع و تا ۲۳ فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت تا امروز بیش از ۳ هزار و ۳۲۱ بازدید انجام شده که در این بازدید‌ها ۱۸۳ مورد غیر بهداشتی به ثبت رسید است.

وی افزود: در این بازدید‌ها همچنین ۸ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام ضبط و ۲ هزار ۶۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام با دستور مقام قضایی معدوم شده است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان گفت: در این طرح ۱۹۰۵ واحد تحت نظارت اعم از کشتارگاه، مرکز بسته بندی و عرضه فرآورده خام دامی توسط ۱۰۳ نفر متشکل از ۵۳ اکیپ کارشناس و دامپزشک در دامپزشکی استان مورد رصد و بازدید‌های بهداشتی قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • نظارت بر واحد‌های نانوایی قم تشدید شده‌است
  • انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • برخورد با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام در شوشتر
  • تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط / انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی تا ۵ فروردین و پلمب ۵ واحد صنفی
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • کشف و ضبط انواع داروی مخدر از یک عطاری
  • کشف و معدوم سازی ۱۸۰ کیلوگرم روغن ضایعاتی در روداب