Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ، گفت : تا سال ۱۴۰۱ تمامی سربازان زیرپوشش آموزش مهارت شغلی قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار سید مهدی فرحی روز پنجشنبه در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود : با دستور مقام معظم رهبری و ریاست نیروهای مسلح  قرارگاه مهارت آموزی سربازان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : با توجه به اینکه نیمی از سربازان از جامعه تحصیلکرده دانشگاهی هستند حضور ۲ ساله آنها در خدمت سربازی فرصت مناسبی برای فراگیری مهارت شغلی به شمار می رود .

مسول قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح گفت : سال ۱۳۹۶ در سال نخست تشکیل این قرارگاه یکصد هزار سرباز تحت پوشش اموزش های مهارتی قرار گرفتند .

وی افزود : در ادامه در سال گذشته ۱۶۴ هزار سرباز زیر پوشش این آموزش ها قرار گرفتند و امسال نیز ۲۰۰ هزار سرباز در این دوره های آموزشی قرار دارند.

به گفته سردار فرحی با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان های مرتبط گواهینامه رسمی مهارتی اعطا می شود تا پس از خدمت سربازی مدرکی مبنی بر داشتن مهارت در اختیار داشته باشند.

وی گفت : در حال حاضر ۲۲ دستگاه و نهاد از جمله جهاد کشاورزی ، فنی و حرفه ای ، ورزش و هلال احمر طی توافقنامه ای که با آنها بسته شد در اجرای این برنامه همکاری می کنند .

مسول قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح اضافه کرد : با هماهنگی هایی که با بانک های رسالت و انصار ، معاونت اشتغال وزارت کار و بیمه صورت گرفته  به سربازان مهارتی تسهیلات اشتغال پرداخت شود .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نیروهای مسلح سرباز سربازان یادگیری مهارت فنی و حرفه ای قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح هزار سرباز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: اولین کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی از سوم لغایت چهارم اردیبهشت برگزار می‌شود.

مسعود قاضی پور شیروان در گفتگو با خبرنگار دانشجو، درخصوص کنفرانس ملی مهارت اظهار کرد: این کنفرانس که برای اولین بار به بررسی مهارت از ابعاد مختلف می‌پردازد از سوم لغایت چهارم اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگرد‌های تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این کنفرانس است.

رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای خراسان شمالی ادامه داد: ۱۸۷مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که تقریبا تمام نقش‌آفرینان حوزه مهارتی کشور در آن مشارکت داشته‌اند.

قاضی پور خاطرنشان کرد: پنج محور اصلی در این کنفرانس مورد بررسی قرار می‌گیرند که شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، آینده مشاغل، نقش بخش‌های دولتی و خصوصی در آموزش فنی‌وحرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان است.

وی افزود: در شورای سیاستگذاری و کمیته علمی کنفرانس، چندین میزگرد تخصصی با موضوعاتی نظیر  جایگاه مهارت آموزی و چالش‌های آن برگزار می‌شود و راهکار‌ها توسط متخصصان تبیین می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی
  • مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی + فیلم
  • خبر مهم برای سربازان و کسانی که کارت پایان خدمت ندارند !