Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@10:19:34 GMT

نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۶۱۵۱

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  محمد عظیمیان  در رابطه با نقل و انتقال سند خودرو گفت: با توجه به اینکه مبنای قانون برای نقل و انتقال اسناد خودرو براساس ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است، بنابراین نقل و انتقال این سند براساس قانون به موجب سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی است.

 

وی افزود: دیدگاه قانونگزار در این خصوص تغییری نکرده است و اخیراً نیز مجدداً بر آن تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور با اشاره به تصمیم اخیری که در بحث قانونی این موضوع اتخاذ شده، گفت: یکبار دیگر قانونگذار موضوع نقل و انتقال سند خودرو را تعیین تکلیف کرده و در واقع برای آن تفکیک قائل شده است.

 

عظیمیان ادامه داد: در ماده 32 لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بار دیگر تأکید شده که تنظیم سند رسمی نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و تعویض پلاک خودرو نیز در مراکز تعویض پلاک انجام گیرد.وی افزود: بنابراین، حیطه فعالیت این دو تفکیک شده و تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و فعلا قانونگذار ماده اصلاحی در این موضوع ارائه نکرده و روش تنظیم سند نیز تغییر نکرده است.

 

خودروتک

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اسناد رسمی اقتصاد جام نیوز مالیات خودرو دفاتر اسناد رسمی نقل و انتقال سند خودرو تنظیم سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید امیر حسین موسوی ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه در پی اشراف اطلاعاتی پلیس مبنی بر انتقال مواد مخدر از استان موضوع در دستور کار رسیدگی قرار گرفت، ابراز داشت: بررسی‌ها حاکی از این بود که خودرو حامل مقادیری تریاک از استان‌های شرقی به سمت تهران در حرکت است.

وی ضمن بیان اینکه پس از مشخص شدن زمان، مکان تحویل و نحوه انتقال هماهنگی‌های لازم به انجام رسید، افزود: با اقدامات هوشمندانه پلیس خودرو دنا شناسایی شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ضمن بیان اینکه خودرو دنا در گردنه آهوان محور دامغان_سمنان توقیف شد، ابراز داشت: در بازرسی از خودرو چهار کیلو و ۷۷۳ گرم تریاک کشف شد.

موسوی ضمن بیان اینکه با کشف محموله راننده و سرنشین دستگیر شدند، تصریح کرد: پرونده این افراد تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی ضمن بیان اینکه در این مأموریت یکی از مهره‌های توزیع مواد مخدر در کشور دستگیر شد، افزود: انهدام شبکه قاچاق مواد مخدر اقدام مهمی که پلیس برای پیشگیری از آسیب اجتماعی در رأس برنامه‌های خود دارد.

کد خبر 6087607

دیگر خبرها

  • سردار رادان: پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • طرح نور در کنار ماموریت‌های دیگر پلیس ادامه خواهد داشت/ پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • تعمیر شیرهای فشارشکن ١٥٠میلی متری خط انتقال فیرورق
  • دستگیری سارق حرفه‌ای در مراغه
  • امضای اسناد رسمی بین ایران پاکستان در حوزه‌های مختلف