Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح یک واحد فرآوری مس با ظرفیت تولید ۲۰۰ تن در روز در شهرستان دامغان خبر داد.

بهروز اسودی در حاشیه افتتاح بخش فراوری این معدن که با حضور استاندار سمنان انجام شد اظهار کرد: در ادامه بهره برداری از پروژه‌های دهه مبارک فجر ۹۸ و در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ، واحد فرآوری مس دیان در شهرستان دامغان با حضور مسئولین استانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این واحد دارای ظرفیت اسمی ۱۰هزار تن در سال می باشد که ظرفیت تولید آن در حال حاضر ، ۲۰۰ تن کاتد مس در روز است که قابلیت ارتقاء تا ۳۵۰ تن در روز را دارد.

رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در این بخش تصریح کرد: برای راه‌اندازی این واحد حدود ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است که ۱۰۰ میلیارد آن در بخش معدن و دو محدوده پروانه بهره برداری و ۱۴۰ میلیارد آن نیز در بخش فرآوری می باشد و زمینه اشتغال حدود ۵۰ نفر را نیز فراهم کرده است.

اسودی اظهار کرد: با توجه به وجود این معدن و ارزش افزوده بالای مس به عنوان یک فلز استراتژیک، این واحد اقدام به راه‌اندازی واحد فرآوری کانسنگ مس با استفاده از روش هیدرومتالوژی و الکترووینینگ کرده است .

رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ارزش بالای محصول نهایی این واحد فراوری خاطرنشان کرد: محصول نهایی واحد فرآوری، مس کاتدی با عیار 99.9 درصد و پودر مس با عیار ۷۵درصد و رطوبت ۴۰ درصد است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معدن معدن و تجارت استان سمنان رئیس سازمان صنعت واحد فرآوری مس بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • ترافیک سنگین در محور دامغان - سمنان
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان