Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:43:29 GMT

مرکز پزشکی هسته‌ای کلینیک امید همدان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۶۳۰۲

ایسنا/همدان همزمان با ششمین روز از دهه فجر مرکز پزشکی هسته‌ای کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید شهر همدان با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا و فرماندار همدان به افتتاح رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در آئین افتتاح این مرکز ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: روند ساخت و احداث مرکز پزشکی هسته‌ای، رادیولوژی، داروخانه و آزمایشگاه کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید از خرداد ماه سال‌جاری آغاز شده و ایام‌ا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دهه فجر افتتاح و بهره‌برداری می‌شود. 


دکتر رشید حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه حدود 10 میلیارد ریال صرف هزینه فضای فیزیکی این پروژه شده‌است، تصریح کرد: دستگاه گاما کمرا که در این مرکز راه‌اندازی شده، هزینه‌ای افزون بر 65 میلیارد ریال دربر داشته همچنین دستگاه رادیولوژی این مرکز با اعتبار هفت میلیارد ریال خریداری و نصب شده‌است. 


وی همچنین از اشتغالزایی این مجموعه برای 15 نفر خبر داد و افزود: این مرکز به‌روزترین و پیشرفته‌ترین گاما اسکن غرب کشور است که دستگاه گاما اسکن منحصر بفردی را در خود جای داده‌‌ به طوریکه می‌توان گفت چنین دستگاهی در تمام کشور بی‌نظیر است و تمام اسکن‌های تشخیصی که در ایران قابل انجام است را می‌توان در این مرکز انجام داد. 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: چهار طرحی که به‌صورت همزمان با این پروژه افتتاح می‌شوند با واگذاری به بخش غیردولتی و بدون یک ریال هزینه از اعتبارات دولتی با حدود 10 میلیارد تومان هزینه افتتاح و بهره برداری می‌شوند. 


وی با بیان اینکه مرکز پزشکی هسته‌ای امید نیاز درمانی بیماران استان و حتی منطقه غرب کشور را تأمین خواهد کرد،گفت: مرکز تصویربرداری فوق تخصصی امید، آزمایشگاه و داروخانه این مرکز سه پروژه دیگری هستند که در چارچوب طرح‌های اقتصاد مقاومتی با مشرکت بخش خصوصی افتتاح می ‌شوند. 


حیدری‌مقدم متذکر شد: در شهر همدان پنج کلینیک ویژه دانشگاهی و پنج کلینیک غیردانشگاهی وجود دارد که همه با تعرفه دولتی بیماران را ویزیت می‌کنند و سالانه یک هفتم جمعیت استان معادل 22 هزار نفر طی هر ماه در کلینیک امید ویزیت می‌شوند که تجربه موفقی در زمینه اقتصاد مقاومتی و الگویی مناسب برای افرادی است که مایل هستند در طرح‌های بهداشت و درمان سرمایه‌گذاری کنند. 


وی همچنین به احداث مرکز جامع سرطان غرب کشور در مساحتی افزون بر 25 هزار متر مربع با همکاری بنیاد فرچیان اشاره و تبیین کرد: فاز اول این مرکز با نصب به‌روز ترین دستگاه‌های رادیوتراپی دنیا در نیمه نخست سال 99 راه‌اندازی می‌شود که در کنار راه‌‌اندازی مرکز گامااسکن دیگر نیازی برای مراجعه بیماران به پایتخت و نقاط دیگر نخواهد بود. 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همچنین گریزی هم به موضوع ویروس کرونا داشت و بیان کرد: خوشبختانه هیچ موردی از این ویروس در سطح استان و کشور مشاهده نشده و هیچ دغدغه‌ای در این موضوع وجود ندارد، بر این اساس لازم است رسانه‌ها در آرام کردن فضای جامعه و دورکردن اذهان عموم از تشویش و اجتناب یار و یاور ما باشند همچنین از مردم عزیز خواهشمندم در این فضا به شایعات توجه نکنند و تنها به اخباری که از منابع رسمی منتشر می‌شود استناد کنند. 


کلینیک هسته‌ای امید نماد موفقیت مشارکت بخش خصوصی و دولتی 


فرماندار همدان نیز در این مراسم از افتتاح و کلنگ‌زنی 93 پروژه طی ایام‌‌ دهه فجر در شهرستان همدان خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری افزون بر 115 میلیارد تومان کلنگ‌زنی یا افتتاح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. 


حسین افشاری با اشاره به افتتاح پروژه کلینیک هسته‌ای امید بیان کرد: بهره‌برداری از این پروژه نماد موفق همکاری و مدیریت بخش دولتی و بخش خصوصی است و پروژه دارای اولویت و حائز اهمیت این ایام است که با مدیریت شایسته مسئولان دانشگاه اجرایی شده‌است. 


وی اجرای این پروژه را با مشارکت بخش خصوصی و تعرفه دولتی در راستای ارائه خدمت به شهروندان اتفاقی میمون و مبارک برشمرد و یادآور شد: باید در راه‌اندازی این پروژه که بار مهمی از مشکلات بیماران را رفع می‌کند قدردان حضور بخش خصوصی باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دهه فجر مرکز پزشکی هسته ای فوق تخصصی امید میلیارد ریال هسته ای امید بهره برداری راه اندازی بخش خصوصی غرب کشور دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد

کامران قدس در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر بهداشت پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان افتتاح شد، ابراز داشت: هدف از این اقدام سامان دهی به شرکت‌های موجود برای رشد حوزه سلامت کشور است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ شرکت فناور در این پارک مستقر شدند، افزود: از این تعداد سه شرکت در حوزه دانش بنیان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در حوزه تحت پوشش رو به افزایش است، ابراز داشت: از این رو نیاز بود تا فضایی مناسب برای استقرار آنها در نظر گرفته شود.

قدس ضمن بیان اینکه تعداد اختراعات حوزه پزشکی و دارو نیز در استان وضعیت خوبی دارد، تصریح کرد: امیدواریم این اختراعات و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور بتواند به تأمین نیازهای داخلی هر چه بیشتر کمک کرده و در نهایت خدمتی به مردم انجام شود.

کد خبر 6081740

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • افتتاح پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان