Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری شرایط صدور بن کارت برای وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها و موسسات دولتی را اصلاح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای دستورالعمل صدور بن کارت را اصلاح کرد.

در این بخشنامه آمده است: احتراماً، پیرو بخشنامه شماره ١٣٣٣١ /٩٨ مورخ 1398.4.23 موضوع ارسال ابلاغیه شماره ٢٣٢٩٥/٥٥ مورخ 1398.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
2.28 معاون محترم نظارت مالی و خزانه‌دار کل کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی به کلیه دسـتگاه‌های اجرایی و نیز به استناد بند (الف) تبصره (٧) قانون بودجه سال ١٣٩٨ ،بند (ب) ماده (١٧) «قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» و بند (الف) ماده (٢) «قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور» دایر بر اینکه تمامی حساب‌های بانکی اعم از ریالی و ارزی برای وزارتخانه‌ها، مؤسسات، شرکت‌ها، سازمان‌ها، دانشگاه‌های دولتی و اعتبارات دولتی نهادهای عمومی غیردولتی، صرفاً از طریق خزانه‌داری کل کشور و نزد بانک مرکزی باید افتتاح شود و از طرفی، وفق ماده (1) بخشنامه شماره ٨٩٥٣٩/٩٣ مورخ 1393.4.5 موضوع «دستورالعمل شیوه صدور کارت هدیه و بن کارت ریالی» که طی آن، صدور بن کارت منوط به افتتاح حساب برای متقاضی بن کارت نزد بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی صادرکننده کارت مذکور شده است، به استحضار می‌رساند از آنجایی که دستگاه‌های دولتی به علت تکالیف قانونی صدرالاشاره امکان افتتاح و یا نگه‌داری حساب نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را نداشتند و بدین لحاظ قادر به استفاده از بن کارت موضوع دستورالعمل مزبور برای کارکنان خود نبودند، لذا برای رفع این چالش مراتب در سی و ششمین جلسه مورخ 1398.10.1 کمیسیون مقـررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطرح و مقرر گردید تبصره‌ای به شرح ذیل به ماده (10) «دستورالعمل شیوه صدور کارت هدیه و بن کارت ریالی» الحاق گردد:

«تبصره- دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) «قانون مدیریت خدمات کشوری» و ماده (29) «قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» از جمله دستگاه‌ها و شرکت‌های مستلزم یا تصریح نام مانند شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت (شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت ملی گاز ایران و ...) شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت (ایدرو، ایمیدرو و ...) و همچنین نهادهـای عمومی غیردولتی در رابطه با آن بخش از منابع خود که از محل منابع عمومی یـا کمک‌های مردمی تأمین مـی‌شود و دارای حساب ریالی نزد بانک مرکزی هستند و وجوه مربوط به صدور بن کارت از محل حساب یادشده تأمین می‌گردد، از شمول مـاده (10) مستثنی می‌باشند.»

لازم به ذکر است که براساس ماده 10 «دستورالعمل شیوه صدور کارت هدیه و بن کارت ریالی» به این شرح است: مؤسسه اعتباری موظف است، پس از شناسایی کامل مشتری و افتتاح حساب سپرده برای وی (در صورتی که فاقد حساب سپرده نزد مؤسسه اعتباری باشد) - در چارچوب ضوابط و مقررات مبارزه با پولشویی و سایر مقررات مربوط - نسبت به صدور بن‌کارت برای وی اقدام نماید.

همچنین براساس این دستورالعمل صدور بن کارت توسط موسسه اعتباری برای اشخاص زیر ممنوع است:

1. اشخاصی که از ارایه اطلاعات با اسناد مورد نیاز خودداری می‌کنند
2. دارندگان سابقه چک برگشتی
3. اشخاصی که به حکم مراجع قضایی، حق افتتاح حساب در موسسه اعتباری را ندارند
4. اشخاص حقیقی که به حکم مراجع قضایی، حساب آن ها در موسسه اعتباری مسدود شده است و یا به هر دلیل دیگری حق برداشت از حساب را ندارند
5. اشخاص حقیقی ایرانی فاقد شماره ملی، اشخاص حقوقی ایرانی فاقد شناسه ملی و اشخاص خارجی (حقیقی و یا حقوقی) فاقد شماره فراگیر اشخاص خارجی

لینک کوتاه: asriran.com/002zM2

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کارت هدیه بانک مرکزی نهادهای دولتی و عمومی جمهوری اسلامی ایران موسسه اعتباری مؤسسه اعتباری صدور بن کارت افتتاح حساب بانک مرکزی دستگاه ها شرکت ملی نزد بانک مورخ 1398 شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، هادی پور افزود: توزیع کارت ورود به جلسه کنکور نوبت اول از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق سامانه سازمان سنجش آغاز شد و باجه رفع نقص در دانشگاه یاسوج برای رفع مشکلات احتمالی مستقر می‌شود. وی بیان کرد: کنکور ۱۴۰۳ در دو نوبت برگزار می‌شود که نوبت اول در روز‌های ششم و هفتم اردیبهشت و نوبت دوم در روز‌های هفتم و هشتم تیر ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. هادی پور با بیان اینکه در کنکور امسال نیز مثل سال گذشته نتیجه هر دو آزمون برای داوطلبان قابل استفاده است و نمره بالاتر برای انتخاب رشته در کارنامه اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت‌های کنکور امسال با سال‌های گذشته این است که در گروه آزمایشی هنر و زبان، داوطلبان فقط می‌توانند یک مورد را انتخاب کنند، همچنین در پایان همه آزمون‌هایی که در گروه‌های آزمایشی برگزار می‌شود داوطلبانی که مایل هستند در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند باید به سوالاتی که در پایان آزمون به آنها داده می‌شود پاسخ دهند. وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، گچساران، کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی آزمون کنکور برگزار می‌شود افزود: صبح پنجشنبه ششم اریبهشت آزمون گروه آزمایشی ریاضی و انسانی، عصر این روز آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان، و صبح روز جمعه هفت اردیبهشت آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: کل داوطلبان کنکور استان کهگیلویه و بویراحمد در تمام گروه‌های آزمایشی ۱۹ هزار و ۱۱۵ نفر هستند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۴۷ نفر خانم و هفت هزار و ۳۶۷ مرد هستند . نماینده تام الختیار دانشگاه یاسوج عنوان کرد: متولی برگزاری کنکور در شهرستان‌های بویراحمد و دنا دانشگاه یاسوج و در شهرستان‌های دیگر، هم دانشگاه و آموزش و پرورش است.. هادی پور تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان در این استان ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر، معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است. همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند. وی بیان کرد: ۶۱.۵ درصد از داوطلبان استان کهگیلویه و بویراحمد زن و ۳۸.۵ درصد مرد هستند که این میزان در سراسر کشور ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد است. عمران فر ریس پلیس فتا استان هم افزود:در این روز‌های نزدیک به کنکور سراسری سودجویانی قصد فریب دانش آموزان و خانواد‌های آنها را دارند توصیه می شود هیچگونه توجه‌ای به این نوع افراد نشود. وی با بیان اینکه متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند، اضافه کرد: عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود . وی بیان کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورید و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد ؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • دو برابر شدن سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • راه‌اندازی مرکز پشتیبانی زائرکارت ایران در نوش‌آباد