Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان از ایجاد جاده چهارخطه شوشتر- دزفول به عنوان مسیر پدافند غیرعامل و موازی با مسیر اهواز – اندیمشک خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح پل زیرگذر شهدای خادم سیدالشهدا شهر شوشتر که بامداد پنجشنبه، ۱۷ بهمن با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد این زیرگذر به دلیل مشکلاتی که در تردد شهری در مرکز شهر به وجود آمده بود، خواسته عمده شهروندان شوشتر بود که با وجود تاخیر به دلیل مشکلات، بهتر از طرح اولیه ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: امیدواریم سایر پروژه‌ها نیز مانند پل دیلم، پل شور و کارخانه لاستیک خوزستان و صنایع جانبی نیشکر کارون نیز به سرانجام برسند. قسمتی از جاده شوشتر نیز که باید چهارخطه شود در دستور کار است. پروژه جاده شوشتر به دزفول نیز در مناقصه است.

استاندار خوزستان بیان کرد: پس از سیل اخیر خوزستان که بخشی از جاده اهواز – اندیمشک متوقف شد، خود را ملزم کردیم که به عنوان پدافند غیرعامل حتما باید جاده دیگری هم موازی با این مسیر داشته باشیم. در این زمینه، بهترین مسیر، همین مسیر شوشتر به دزفول است که به زودی چهارخطه کردن آن با ۶۴ میلیارد تومان اعتبار آغاز خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: کار آبرسانی به ۲۳ هزار هکتار از اراضی شوشتر در قالب طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری انجام شده و کار سه هزار هکتار دیگر باقی مانده است که کشاورزان در این زمینه مشکلاتی داشتند. آمادگی داریم اعتبار بگذاریم تا مشکل حل شود.

شریعتی در پایان افزود: برآوردهای پل علامه نیز به روز خواهد شد تا در اعتبارات سال ۹۹ آن را پیش‌بینی کنیم. پروژه پل عنافچه نیز در مسیر ملاثانی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان آغاز شده و سعی می‌شود در اعتبارات سال آینده نیز قرار بگیرد تا در توسعه عمران شهر شوشتر که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از آن بازدید می‌کنند، تاثیرگذار باشد.

لازم به ذکر است که حسنعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور طی دیروز و امروز به منظور افتتاح پروژه های دهه فجر به خوزستان سفر کرده است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دهه فجر کشاورزی پل معاون رییس جمهور آبرسانی استانداری خوزستان شوشتر زیرگذر افتتاح پروژه پدافند غیر عامل برنا خوزستان پدافند غیرعامل جاده شوشتر هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشا مکانیزه برنج در آستارا انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین کشت نشای مکانیزه برنج شهرستان آستارا ظهر شنبه با حضور فرماندار آستارا، مدیر جهاد کشاورزی، بخشدار بخش مرکزی و جمعی از شالیکاران منطقه در روستای ویرمونی بخش مرکزی انجام شد.

«محمد رضا شهاب زاده» با بیان اینکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بسیار ضروری است، افزود: اهمیت مکانیزاسیون و استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و کشت مکانیزه برنج مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه تولید در واحد سطح، افزایش بهره‌وری نیروی کار، کاهش سختی کار، کاهش ضایعات از طریق انجام به موقع عملیات زراعی و افزایش عملکرد در واحد سطح را دارا می‌باشد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه در شهرستان آستارا ۳۲۰۰ هکتار اراضی شالیزاری وجود دارد افزود: بیش از ۸۰۰۰ تن برنج سفید از اراضی فوق تولید می‌شود که رقم برنج غالب منطقه هاشمی می‌باشد و پیش بینی می‌شود در ۱۹۲۰ هزار هکتار معادل ۶۰ درصد از این اراضی نشاکاری مکانیزه انجام شود.

شهاب زاده با اشاره به پیگیری‌های دولت سیزدهم در حوزه قیمت برنج، بذر و کودهای شیمیایی گفت: امیدواریم با تمهیداتی که دولت اندیشیده بتوانیم سال زراعی پر خیر و برکتی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برنج یک محصول آسیب پذیر در مقابل آب و هوا است از شالیکاران خواست بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند.

کد خبر 6076610

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • برداشت کلزا از اراضی کشاورزی شوشتر
  • رتبه نخست هشترود در کشاورزی قراردادی آذربایجان شرقی
  • برداشت کلزا در شهرستان شوشتر
  • خسارت ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتاری باران به اراضی زراعی و باغی کرمانشاه
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک
  • رقابت چهار خوزستانی در مسابقات مچ‌اندازی آسیا
  • رفع تصرف اراضی ملی دزفول و اندیمشک
  • نخستین نشا مکانیزه برنج در آستارا انجام شد