Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:11:11 GMT

فاصله بین کلنگ تا قیچی طرح‌های تولیدی قم کوتاه شود

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۷۱۵۹

فاصله بین کلنگ تا قیچی طرح‌های تولیدی قم کوتاه شود

بهرام سرمست روز پنجشنبه درحاشیه افتتاح طرح‌های جهاد کشاورزی در بخش جعفریه درگفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد: افتتاح به موقع طرح های اشتغالزایی از رویکردهای اصلی استان است و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا مجوزهای لازم را درکوتاه‌ترین زمان به سرمایه گذاران صادر کنند.

وی ادامه داد: امروز به عنوان یک نمونه در کوتاه کردن زمان بین کلنگ تا قیچی طرح‌های تولیدی قم، پروانه گلخانه‌ای که کلنگ آن امروز به زمین زده شد درکمتر از یک ساعت صادر شده‌بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امروز با حضور در بخش جعفرآباد ضمن افتتاح یک مزرعه ۱۵۳ هکتاری مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری، کلنگ احداث ۲۰ هکتار گلخانه در این بخش به زمین زده‌شد.

سرمست در ادامه بیان کرد: استان قم با توجه به شرایط اقلیمی و کم آبی حاکم بر آن به دنبال توسعه و گسترش کشت گلخانه‌ای است.

وی گفت:‌ استقبال بهره‌برداران و کشاورزان استان از طرح‌های احداث گلخانه کاملا مطلوب و مثبت ارزیابی می‌شود.

وی بیان داشت: توسعه کشت گلخانه‌ای مصداق کاملی از تغییر اصلاح الگوی کشت درسطح استان کم آب قم می‌باشد.

استاندار قم عنوان کرد: مجموعه مدیریت استان از طرح های سرمایه‌گذاری برای احداث گلخانه استقبال و از آن حمایت می‌کند.

وی گفت:‌ کشاورزان استان قم از تجهیز مزارع خود به سیستم‌های نوین آبیاری استقبال قابل توجهی در یک سال و نیم گذشته داشته‌اند.

۲۴ پروژه بخش جهاد کشاورزی قم با اعتبار ۷۳۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۳۰۳ تن روز پنجشنبه با بهرام سرمست استاندار قم و مجری طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی در بخش جعفریه قم افتتاح شد.

جعفرآباد یکی از بخش‌های استان قم با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر مقدس قم باجمعیتی بالغ‌بر ۱۶ هزار تن  با دو گویش فارسی و ترکی با مرکزیت شهر جعفریه می‌باشد.

 این بخش در مسیر راه ارتباطی استان‌های غربی و مرکزی کشور قرار دارد و دارای یک دهستان (جعفرآباد) و یک شهر (جعفریه) و ۳۳ روستا می‌باشد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی جعفرآباد قم بهرام سرمست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی جعفرآباد قم بهرام سرمست وزارت جهاد کشاورزی جعفرآباد قم بهرام سرمست نوین آبیاری جهاد کشاورزی بهرام سرمست گلخانه ای استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان