Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه زارعی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح توسعه کتابخانه شهید رجایی در ۲۷۰ متر مربع زیر بنا افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه سرانه زیر بنا کتابخانه‌های عمومی به ۲.۶۶ متر مربع رسیده است افزود: هم اکنون ۱۱۶ کتابخانه عمومی با زیر بنا ۴۶ هزار و ۳۱۲ در استان همدان به ارائه خدمات می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه کتابخانه شهید آزموده شهر زنگنه با زیر بنا ۸۵۰ متر مربع، کتابخانه مشارکتی زندان ملایر با زیر بنا ۶۰ متر مربع، کتابخانه سالن همایش‌های قرآنی و فرهنگ سرای کسب و کار با یک هزار و ۸۰ متر مربع، مجموع فضاهای کتابخانه‌ای بودند که در یک سال گذشته به امکانات استان افزوده شدند.

زارعی در ادامه با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های فرهنگی متنوعی به مناسبت دهه مبارک فجر در کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار می‌شود اظهار کرد: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵ بهمن ماه عضویت در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان همدان رایگان بود.

برگزاری نشست‌های نمایشنامه‌خوانی با موضوع انقلاب اسلامی

وی همچنین به اجرای برنامه‌هایی چون نشست‌های نمایشنامه‌خوانی با موضوع انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه، عصر شعر با موضوع انقلاب و برپایی نشست‌های بصیرتی اشاره کرد و افزود: برگزاری بیش از ۱۰ مورد جشن انقلاب اسلامی، بیش از ۱۰۰ نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب اسلامی، فضاسازی و آذین بندی ۱۱۶ کتابخانه عمومی استان، ۱۵۰ نشست کتابخوان، ۳۰ مسابقه کتابخوانی، ۳۱ جلسه نقد و بررسی، چهار رونمایی از کتاب، ۳۰ عنوان برنامه ویژه کودکان، ۱۰ جلسه عصر شعر با موضوع انقلاب اسلامی و ۲۶ نشست بصیریتی و سخنرانی در نظر گرفته شده که در حال اجرا است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: به منظور ایجاد شور و نشاط بین کودکان و نوجوانان مسابقات بسیاری از جمله کتابخوانی، روزنامه دیواری انقلاب، خوش نویسی شعارهای انقلاب، شعار نویسی، انشا نویسی، نقاشی و دانستنی‌های انقلاب در نظر گرفته شده است که توسط کتابداران در کتابخانه‌های عمومی استان در حال برگزار است.

زارعی ادامه داد: همچنین با هماهنگی که کتابخانه‌های عمومی با مدارس شهر و روستا به عمل آوردند بیش از ۱۰۰ بازدید برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که هرچه بیشتر با کتابخانه‌ها آشنا شوند.

وی تأکید کرد: با توجه به فرا رسیدن اربعین شهادت سردار سپهد حاج قاسم سلیمانی نیز برنامه‌های متنوعی از جمله دل نوشته‌ای به سردار دل‌ها و نقاشی ویژه کودکان در کتابخانه‌های عمومی استان در نظر گرفته شده است و کتاب‌هایی که با زندگانی این شهید عالی مقام پرداخته‌اند، خوانش و معرفی خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت سال رونق تولید و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است، نشست کتابخوان رونق تولید با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز برگزار می‌شود.

زارعی گفت: همچنین دومین باشگاه مقاله خوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با موضوع کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌ها با رویکرد محرومیت زدایی با حضور اساتید دانشگاه، مدیران دستگاه‌ها و کتابداران برگزار شد.

وی تصریح کرد: طرح شناسایی و سنجش نیازهای اجتماعات محلی شهرستان فامنین در حوزه خدمات کتابخانه‌های عمومی همزمان با انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین به فرماندار شهرستان و با حضور محمد جوهرچی، مدیرکل پژوهش و آموزش نهاد رسماً آغاز شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: این طرح با هدف ایفای نقش مؤثر کتابخانه برای شناسایی و پاسخ به نیازهای مردم این شهرستان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تعریف شده است.

کد خبر 4846348

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب کتابخانه های عمومی همدان کتابخانه دهه فجر بوشهر انتخابات 98 شیراز قزوین شهرکرد ویروس کرونا ایلام گرگان انقلاب اسلامی ایران بارش برف انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند زلزله مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان کتابخانه های عمومی استان موضوع انقلاب اسلامی نظر گرفته شده زیر بنا متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: در اقدام خیرخواهانه خانواده زنده‌یاد فاطمه لشکری، ۵۰۰ جلد کتاب باارزش از کتابخانه شخصی آن را به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر اهدا کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حیدر راهب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر دارای 79 باب کتابخانه عمومی است، اظهار داشت: این کتابخانه‌های عمومی به تمامی اقشار جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌دهند.

وی از اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه‌های عمومی بوشهر خبر داد و بیان کرد: خانواده زنده‌یاد فاطمه لشکری در اقدامی خیرخواهانه کتابخانه شخصی وی را به کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر اهدا کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، اضافه کرد: این خانواده بیش از 500 نسخه کتاب با ارزش را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر اهدا کرده است.

راهب، ترویج کتابخوانی را در همه سطوح را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در کتابخانه‌های عمومی علاوه بر خدمات کتاب‌محور، خدمات فرهنگی و ترویجی نیز انجام می‌شود.

افسانه دارابی، مسئول کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر هم با بیان اینکه این کتاب‌ها اغلب با موضوع ادبیات فارسی هستند، تصریح کرد: طی مراسمی به‌زودی، ضمن تجلیل از این حرکت خیرخواهانه، آیین نکوداشت سال‌ها فعالیت علمی و فرهنگی این بانو در طول حیات خود در این کتابخانه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد
  • لزوم استفاده بهینه از ظرفیت سالن اجلاس در اصفهان