Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دی ماه گذشته جلسه استاندار همدان با وزیر امور اقتصادی و دارایی پیرامون وضعیت تصرف املاک آستان شاهزاده حسین (ع) در محل وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه برای دسترسی به امامزاده شاهزاده حسین (ع) در بخش‌هایی از اراضی موقوفی که در تصرف بانک ملی است تصمیماتی لحاظ و مقرر شد علاوه بر ورودی امامزاده از خیابان شهدا، از میدان امام خمینی (ره) و خیابان اکباتان نیز دسترسی به رواق شاهزاده حسین (ع) ممکن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس فرهاد دژپسند ظهر پنج شنبه در بازدید از ساختمان بانک ملی طی جلسه‌ای به بررسی وضعیت آستان شاهزاده حسین (ع) همدان که ساختمان بانک ملی در املاک آن ساخته شده است پرداخت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در جمع خبرنگاران پیرامون بودجه ۹۹ با بیان اینکه بودجه در دست بررسی است و در صورت نهایی شدن و بررسی آن توسط مجلس شورای اسلامی نظر خود را اعلام می‌کنیم از اصلاح نظام بانکی و راه اندازی سامانه اموال مازاد بانک‌ها خبر داد و گفت: این سامانه هم اکنون فعال شده است و در حال حاضر ۲ هزار میلیارد در این سامانه ثبت شده که یک‌هزار میلیارد تومان مؤثر واقع شده است.

دژپسند بابیان اینکه واگذاری دارایی‌ها و اموال مازاد بانک‌های دولتی پیگیری می‌شود، گفت: نا ترازی بانک‌ها نیز در دست پیگیری است و در این راستا برنامه‌های خوبی تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه مدرن سازی بانک‌ها دنبال می‌شود و در این راستا بخشنامه بانکداری دیجیتالی ابلاغ شده و بانک‌ها آن را انجام می‌دهند، گفت: برگرداندن مطالبات معوق، کاهش بدهی دولت به بانک‌ها و افزایش سرمایه نیز در دست پیگیری است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه سیاست‌های مسئولان ارشد نظام به گونه‌ای رقم‌خورده که ایران و نظام جمهوری اسلامی روند رو به‌رشد و ساختار مفیدتری را تجربه کند، گفت: شرایط کشور به خصوص در زمینه اقتصاد به نحوی است که باید درکی واقعی از آن برای فعالان این عرصه ارائه شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا با تمام بی‌اخلاقی‌های پروتکل‌های بین المللی، دست به اقداماتی زد که خردمندانه و انسانی نبود، گفت: دشمنان از هیچ کوششی برای فشار بر مردم و نظام جمهوری اسلامی کوتاهی نکرده‌اند و قصد آمریکا و هم‌پیمانانش ایجاد شکاف بین دولت و ملت است.

دژپسند با تاکید بر اینکه تحریم کنندگان بر این باورند که می‌توانند اقتصاد ایران را نابود کنند در صورتی که تا کنون با وجود کاهش ارزشی صادرات در ایران، شاهد افزایش ۲ برابری صادرات از لحاظ وزنی بوده‌ایم، گفت: اقتصاد ایران یک اقتصاد دولتی و نفتی است و بر همین اساس تمام توجه آمریکا بر روی محدود کردن صادرات نفت ایران است.

وی از ثبت سرمایه‌گذاری خارجی در ۱۰ ماهه اول سال ۹۸ به میزان ۴ و نیم میلیارد دلار سخن گفت و افزود: طی ۸ ماهه سال امسال ۵۲ درصد سرمایه اعطایی برای سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

گفتنی است صبح امروز پنج شنبه پس از ورود وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان همدان جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری همدان برگزار شد و در حالی که دعوتنامه رسمی این جلسه از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی به دفاتر خبری ارسال شده بود از حضور خبرنگاران در این جلسه جلوگیری شد که وزیر امور اقتصادی در پاسخ به خبرنگاران پیرامون دلایل این برخورد خواستار پیگیری این موضوع و عنوان کرد: شرمنده‌ام و من دخیل نبودم و حتماً موضوع را پیگیری می‌کنم.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا اقتصاد ایران ایران بخش خصوصی صادرات نفت آمریکا انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی وزیر امور اقتصادی و دارایی شاهزاده حسین بانک ملی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مقامات آمریکایی می گویند که همه گزینه ها درباره دارایی های مسدود شده روسیه روی میز است.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از یک مقام ارشد خزانه داری آمریکا گزارش داد در حالی که کشورهای گروه ۷ به بحث در مورد امکان استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین ادامه می دهند، هیچ گزینه ای از روی میز حذف نشده است.

یک مقام ناشناس وزارت خزانه داری به خبرگزاری رویترز گفت که سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست وزرای خارجه گروه ۷ که قرار است روز چهارشنبه در ایتالیا آغاز شود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی، به بهانه جنگ در اوکراین، حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده اند. حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از این دارایی ها در اتحادیه اروپا نگهداری می شود.

کد خبر 6081361

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد
  • انتقام ما نابودی کامل اسراییل و خروج دائمی آمریکا از غرب آسیا است
  • انتقام ما نابودی کامل اسرائیل و خروج دائمی آمریکا از غرب آسیا است
  • حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورای امنیت
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران