Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@02:35:01 GMT

۲۰ زندانی محکوم به قصاص و دیه در بوشهر آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۸۳۵۸

۲۰ زندانی محکوم به قصاص و دیه در بوشهر آزاد شدند

همزمان با سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر با حضور معاون این قوه، رئیس سازمان زندان‌ها و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور با گذشت اولیاء دم و شاکیان ۲۰ زندانی محکوم به قصاص و دیه در بوشهر از زندان آزاد شدند. ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان بوشهر ظهر امروز در مراسمی با حضور رئیس شوراهای حل اختلاف، معاون قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها واقدامات تامینی و تربیتی کشور، 4 قاتل محکوم به قصاص، با اعلام گذشت اولیاء دم از زندان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین  16 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد مالی که بدهی آنها را ستاد دیه استان تامین کرده بود نامه آزادی خود را دریافت کردند.

رئیس سازمان زندان‌ها واقدامات تامینی و تربیتی کشور ظهر امروز در آیین آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و زندانیان محکوم به قصاص با تاکید بر ترویج فرهنگ گذشت و صلح و سازش اظهار داشت: یکی از راه‌های کاهش جمعیت کیفری توسعه فرهنگ صلح و گذشت  است.

اصغر جهانگیربا بیان اینکه توسعه فرهنگ صلح ، سازش و آزادی زندانی‌های جرائم غیر عمد مالی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد گفت: بررسی پروند‌ه‎هابه صورت چهره به چهره و فرد به فرد بر اساس شرایط اجتماعی و جسمانی مددجویان زندانی مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه زندان باید تنها برای افراد شرور و ناامن کنندگان جامعه باشد افزود: باید سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی بهبود یابد تا بتوانیم جلوی رشد جمعیت کیفری را بگیریم که در این زمینه نیاز به همکاری سه قوه است تا جرائم کاهش یابد.

رئیس سازمان زندان‌ها واقدامات تامینی و تربیتی کشور از اجرای کار‌های فرهنگی در زندان‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: آموزش مهارتی در 130 رشته  از جمله این برنامه‌ها در زندان‌ها است که اشتغال زندانیان پس از آزادی را فراهم می‌کند.

دیدار چهره به چهره آیت‌الله رئیسی با صیادان و ملوانان ‌/ حضور رئیس قوه قضاییه در محل دپوی خودرو‌های پرشمار وارداتی گمرک + فیلم رئیسی در بوشهر: هر کس ‌انتخابات را زیر سئوال ببرد در ‌جبهه دشمن قرار می‌گیرد‌ / ‌‌جناح‌بازی‌ها خللی در کارمان‌ ایجاد نمی‌کند روایت رئیس سازمان بازرسی کل کشور از زمین‌خواری و دریاخواری ‌در خلیج فارس / 30 هزار هکتار ‌باید آزادسازی شود

جهانگیر با بیان اینکه کلاس‌های معارف در زندان‌ها در حال برگزاری است بیان کرد: کلاس‌های سوادآموزی در زندان‌ها برگزار شده و به طور متوسط  پنج هزار زندانی در سال با سواد می‌شوند.

در این مراسم با گذشت اولیاء دم 20 زندانی محکوم به قصاص و دیه شامل 4 قاتل  محکوم به قصاص و 16 زندانی جرایم غید عمد مالی  از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام/190/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندانی محکوم به قصاص و دیه رئیس سازمان زندان ها زندان آزاد شدند گذشت اولیاء دم زندان ها قوه قضاییه رئیس قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال

رئیس کل دادگستری خوزستان از بخشش یکی از محکومان به قصاص نفس در شهرستان شادگان و رهایی وی از مجازات قصاص خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی دهقانی با اعلام این خبر گفت: این محکوم در یک فقره درگیری در شهرستان شادگان مرتکب قتل با سلاح سرد شده بود که با توجه به گواهی شاهدان در صحنه جرم و اقرار وی، از سوی دادگاه به قصاص نفس محکوم شده بود.

وی افزود: با توجه به پایان مجازات حبس 10 ساله وی و موعد اجرای حکم قصاص، اقدامات برای کسب رضایت اولیای دم از سر گرفته شد که با گذشت شاکیان، بار دیگر چهره زیبای گذشت و عفو در این شهرستان به نمایش درآمد و این محکوم از قصاص نفس رهایی یافت و به آغوش خانواده بازگشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس
  • نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد
  • رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان