Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی) در جمع بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان اسلامشهر با یادآوری اینکه بازنشستگان سال‌هاست در انتظار وصول مطالبات خود هستند، گفت: یکی از این مطالبات بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است  که در کمسیون اجتماعی مجلس پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه همسان‌سازی، افزایش حقوق حداقل‌بگیران است و جبران حقوق سایر سطوح که به آنها ظلم شده، افزود: همه مشکلات بازنشستگان با همسان‌سازی برطرف نمی‌شود.

او با اشاره به پیشینه پیگیری موضع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که اولین بار در دهه هشتاد و پیش از آن در دهه ۶۰ مطرح شد، اضافه کرد: حدود سه ماه پیش در کمیسیون اجتماعی مجلس اصرار به تشکیل کارگروه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کردیم. این کارگروه برای بازنشستگان لشکری و کشوری نیز بود که جلسه مشترکی برگزار شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق فرمولی که کانون عالی بازنشستگان ارائه کرده، مبنای همسان‌سازی پرداخت بدهی تامین اجتماعی از سوی دولت است. بدین ترتیب با ۵۰ هزار میلیاردی که دولت قرار است بابت بدهی خود پرداخت کند همسان‌سازی را اجرا می‌کنیم که حدود ۲۵ هزار میلیارد آن قطعی شده است.

او ادامه داد: حتی عملیات نقل و انتقال نیز انجام شده و تلاش کردیم قبل از پایان سال‌جاری همسان‌سازی اتفاق بیفتد.

محجوب در ادامه درباره یکی دیگر از مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی درباره «اصلاح ساختار تامین اجتماعی» نیز گفت: تفاهم شده یک عضو از بازنشستگان در مجموعه شورای‌عالی سازمان تامین اجتماعی اضافه شود.

نماینده مردم تهران درباره افزایش حقوق سالانه بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: موضوع اضافه حقوق یا افزایش حقوق از دیگر مطالبات بازنشستگان است  که در این خصوص به ماده ۴۱ قانون کار توجه ویژه داریم در عین حال قرار بود کمیته مشترک کارگری، کارفرمایی و دولت  جلسه‌ای برگزار کنند که هنوز اتفاق نیفتاده است. قطعا توقع داریم موضوع همسان‌سازی و افزایش حقوق همزمان قبل از پایان سال‌جاری انجام بشود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع برون‌سپاری درمان سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: بیش از ۳۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. می‌توان گفت این طرح کاسبی جدید پزشکان است که ما مخالفت خود را از اجرای این طرح هم در مجلس و هم در دولت اعلام کرده‌ایم.

دبیرکل خانه کارگر افزود: دو- سه روز پیش شائبه به جریان انداختن این طرح به گوش رسیده و با این حال ما از شما بازنشستگان نیز می‌خواهیم با اعمال نظر مخالفت خود را نسبت به این موضوع مهم نشان دهید.

به گفته محجوب، در قالب طرح برون‌سپاری می‌خواهند از همه بیمه‌شدگان پول دریافت کنند که ما حتی حاضر نیستیم یک ریال از جیب شما بازنشستگان خرج شود.

محجوب همچنین اظهار داشت: شما بازنشستگان در صف مقدم درمان تامین اجتماعی هستید و به عنوان پیشکسوت نگذارید بابت درمان پولی از جیب شما خارج کنند.

محجوب در پایان با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان به وظایف قانونی خود عمل کنند، خاطرنشان کرد: به کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز، طلب سازمان تامین اجتماعی را بدهید تا سازمان بتواند به مشکلات کارگران و مستمری‌بگیران بپردازد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی بازنشستگان خانه کارگر محجوب علیرضا محجوب حقوق بازنشستگان همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان همسان سازی حقوق بازنشستگان بازنشستگان تامین اجتماعی قبل از پایان سال جاری سازمان تامین اجتماعی دبیرکل خانه کارگر مجلس شورای اسلامی شما بازنشستگان افزایش حقوق برون سپاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، میرهاشم موسوی در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس درباره زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان که طبق قانون از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم الاجرا است، عنوان کرد: بحث افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به بودجه سنواتی است که بنابر برنامه‌ریزی که انجام دادیم، این ماه اعمال خواهد شد و حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی را با احتساب افزایش حقوق پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: معوقه فروردین‌ماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را هم سعی می‌کنیم در خردادماه پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: در مجموع در تکالیف برنامه هفتم، هرآنچه که نظام بیمه‌ای باید در قالب تعهداتی برای بازنشستگان و اقشار مختلف انجام دهد و به ما ابلاغ شود، به موجب قانون پیش خواهیم برد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • تغییر رقم افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد/ سورپرایز ویژه سازمان بازرسی برای بازنشستگان