Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پیشکسوت داوری گفت: عملکرد تیم داوری بیژن حیدری در نیمه نخست پرسپولیس و استقلال خوب بود. تاریخ انتشار: 16:39 - 17 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۴۰۶۹

محسن قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزانف در خصوص نحوه قضاوت بیژن حیدری در نیمه نخست دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: اگر بخواهیم به عملکرد بیژن حیدری در ۴۵ دقیقه نخست نگاه کنیم، ۹۰ درصد تصمیمات او و تیم داوری‎اش کاملأ درست بود و تاثیری در نتیجه مسابقه نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می‌کنم همانطور که بازیکنان دو تیم در نیمه نخست روز خوبی را سپری کردند؛ تیم داوری هم روز خوبی داشت.

وی در مورد اینکه آیا گل علیپور در آفساید بود یا خیر، گفت: هنگامی که گل علیپور به ثمر رسید، کمک داور اول بازی تصمیم آگاهانه و با تمرکز بالایی را اتخاذ کرد. این مسئله نشان از هوشمندی او داشت. صحنه گل پرسپولیس کاملأ صحیح بود.

پیشکسوت داروی در مورد تحریک هواداران استقلال توسط علیپور گفت: طبق قانون پس از گلی که علیپور به ثمر رساند، حرکتی تشنج‌زا را به سمت هواداران استقلال انجام داد. داور با نشان دادن کارت زرد به او، فضا را به خوبی مدیریت کرد. امیدوارم در نیمه دوم مثل نیمه نخست تیم داوری مرتکب اشتباهی نشوند. 

بیشتر بخوانید: حواشی پیش از دربی ۹۱ به روایت تصاویر

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پرسپولیس محسن قهرمانی پرسپولیس استقلال علی علیپور بیژن حیدری نیمه نخست تیم داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال برگزاری حساس‌ترین دربی تاریخ پایتخت!

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد که چنانچه امتیازات استقلال و پرسپولیس در پایان فصل با یکدیگر برابر شود، شاهد جنجال بزرگی در سطح فوتبال کشور باشیم، چرا که شب گذشته مشخص شد قانونی که استقلال را در امتیاز برابر با پرسپولیس بالاتر از این تیم قرار می‌داد، برداشته شده و در رقابت‌های امسال لیگ برتر خبری از قانون گل زده در خانه حریف وجود ندارد.

در واقع از لیگ بیست و یکم بود که برای تعیین رتبه‌های جدول رده‌بندی لیگ برتر، از قانون بازی رودررو استفاده شد. بدین ترتیب که اگر در پایان فصل دو تیم و یا بیشتر دارای امتیاز مساوی شوند، آنگاه بین آن تیم ها قانون بازی رو در رو برای تعیین جایگاه آنها در نظر گرفته می‌شود.

در آن فصل، استقلال و پرسپولیس مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی بودند که دربی رفت به میزبانی آبی‌ها با تساوی بدون گل به پایان رسید و شهرآورد برگشت که سرخ‌ها میزبان آن بودند، با نتیجه تساوی یک بر یک تمام شد. در نتیجه، تیم فرهاد مجیدی به دلیل گل زده در خانه حریف، وضعیت بهتری نسبت به رقیب داشت و بر اساس همین قانون بود که آبی‌ها در فاصله ۳ هفته تا پایان لیگ و با وجود ۹ امتیاز اختلاف با پرسپولیس، عنوان قهرمانی خود را قطعی کردند.

اما امسال این قانون برچیده شده و بحث گل زده در خانه حریف ملاک نیست و تنها برتری عددی در نتایج رودررو مد نظر قرار می‌گیرد. بدین ترتیب که اگر تیمی بازی رفت را برنده شده باشد و مسابقه برگشت با نتیجه تساوی به پایان برسد، آنگاه آن تیم که مسابقه رفت را پیروز شده در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد.

با این حال، هر دو دربی امسال دقیقاً به مانند مسابقات لیگ بیست و یکم با تساوی به پایان رسید. دربی که استقلال میزبان بود، بدون گل تمام شد و شهرآوردی که به میزبانی پرسپولیس برگزار گردید، با تساوی یک بر یک تمام شد. اما از آنجایی که امسال قانون گل زده در خانه حریف برداشته شده، در نتیجه در صورتی که استقلال و پرسپولیس در پایان فصل امتیاز مساوی داشته باشند، آنگاه سازمان لیگ به سراغ تفاضل گل آنها در جدول اصلی می‌رود.

اما نکته جذاب ماجرا اینجاست که اگر تفاضل گل و گل‌های زده استقلال و پرسپولیس برابر شود، آنگاه شاهد برگزاری یکی از حساس‌ترین و جنجالی‌ترین دربی‌های تاریخ خواهیم بود. در حال حاضر استقلال ۳۱ گل به ثمر رسانده و ۱۲ بار نیز دروازه این تیم باز شده است این آمار برای پرسپولیس ۳۰ گل زده و ۱۳ گل خورده را نشان می‌دهد. گل‌های به ثمر رسیده و دریافتی دو تیم بسیار به همدیگر نزدیک است و احتمال اینکه در پایان فصل امتیازات و همچنین تفاضل گل و گل‌های زده سرخابی‌ها برابر شود، بسیار بالا است.

سازمان لیگ در مصوبه ای که امروز منتشر کرد، صراحتاً قید کرده چنانچه دو تیم دارای امتیاز، تفاضل گل و گل‌های زده برابر باشند و نتایج بازی‌های رودررو آنها نیز یکسان باشد، آنگاه برای تعیین تیمی که در جدول رده‌بندی در رتبه بالاتری قرار خواهد گرفت، یک مسابقه در زمین بی‌طرف بین آنها به انجام خواهد رسید.

این بدان معناست که اگر لیگ بیست و سوم به نحوی تمام شود که استقلال و پرسپولیس در سه مبحث امتیاز، تفاضل گل و گل‌های زده با هم برابر شوند، در نتیجه آنها در یک شهرآورد فوق العاده حساس و جذاب به مصاف هم می‌روند که برنده آن می‌تواند عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را از آن خود کند.

در واقع استقلال و پرسپولیس در یک شهرآورد که ذکر شده در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد، در شرایطی با هم روبرو می‌شوند که تیم برنده حاصل ۳۰ هفته تلاش و زحمت خود را دریافت خواهد کرد و مقابل چشمان رقیب دیرینه، جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر خواهد برد. بدون شک این می‌تواند حساس‌ترین دربی تاریخ دو تیم باشد چرا که تاکنون این اتفاق رخ نداده که تکلیف و سرنوشت یک فصل از مسابقات لیگ ایران در مسابقه تعیین کننده میان استقلال و پرسپولیس مشخص گردد. البته که اگر این اتفاق رخ دهد، بعید به نظر می رسد شهرآورد تهران به زمین بی طرف منتقل گردد و شاهد برگزاری این بازی در استادیوم آزادی باشیم.

دیگر خبرها

  • سرپرست ذوب: علت اعتراض سپاهان را نمی‌دانم
  • احتمال برگزاری حساس‌ترین دربی تاریخ پایتخت!
  • اعتراض سریع سپاهان به داور دربی اصفهان
  • داور دربی اصفهان اعلام شد
  • دربی اصفهان را یک همدانی سوت می‌زند
  • دربی کوچک تهران، حساس برای نیمه دوم جدول
  • مروری بر شرایط و تصمیمات تعیین شده برای حج تمتع ۱۴۰۳
  • دربی جنوب و کامیابی آبی‌ها با رستم
  • حیدری: وجود امثال منصوری برای داوری کشورمان غنیمت است/ کمیته داوران فغانی را فراری دادند
  • نیمه نامرئی فناوری؛ آیا هوش مصنوعی قدرت تفکر را از انسان می‌گیرد؟