Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در همایش یک روزه روسای شبکه‌های دامپزشکی خراسان رضوی در گناباد، گفت: ممکن است این اقدام آگاهانه و یا ناآگاهانه و یا توسط دشمنان انجام شده باشد و باید با افزایش هوشیاری تحت تاثیر این مسائل قرار نگیریم.

او ادامه داد: به طور یقین در آینده هم این سری شایعات و اخبار کذب برای صدمه زدن به اعتماد مردم تولید می‌شود که افزایش هوشیاری عمومی در این زمینه ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آفلاتوکسین قارچی است که ورود میزان زیاد آن از طریق مواد غذایی به بدن انسان نگرانی‌هایی به دنبال دارد و طرح مباحثی مانند وجود آفلاتوکسین در شیر توسط برخی اشخاص و در فضای مجازی موجب نگرانی‌هایی شد.

محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و داروی کشور پیش از این گفته بود: میزان آفلاتوکسین موجود در شیر‌های تولیدی در صنایع لبنی کشور در بیش از ۹۷ درصد موارد استاندارد و کمتر از حد مجاز است و بنابراین مصرف شیر پاستوریره هیچ نگرانی ندارد، اما مصرف نکردن این مایع حیاتی و ضروری حتما پیامد‌های ناگواری از جمله پوکی استخوان را به همراه خواهد داشت.

حد مجاز استاندارد آفلاتوکسین شیر در صنایع لبنی ایران ۱۰۰ نانوگرم در لیتر و این میزان در آمریکا حدود ۵۰۰ نانوگرم است بنابراین استاندارد ایران پنج برابر سختگیرانه‌تر از آمریکاست و با توجه به سرانه اندک مصرف شیر در ایران که حدود یک پنجم حد مطلوب است مردم هر چه قدر هم شیر پاستوریزه مصرف کنند میزان ورود این قارچ در بدن ایرانیان به قدری نیست که تجمع آن در بدن جای نگرانی داشته باشد و میزان پایین سرطان کبد در ایران نیز گواه این موضوع است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اقدام سازمان دامپزشکی کشور در خصوص کاهش تبعات و مشکلات تلفات پرندگان در تالاب میانکاله مازندران تحسین مجامع بین المللی را به دنبال داشت و هفته قبل از طریق ویدئو کنفرانس با مسئولان سازمان جهانی بهداشت دام و کشور‌های دارای تالاب گفت و گو کردم که مساله میانکاله مطرح شد و اقدامات سازمان دامپزشکی کشور موجب تحسین سازمان یاد شده و دیگر کشور‌ها واقع شد.

رفیعی پور افزود: تلفات پرندگان وحشی در تالاب میانکاله مازندران مساله جدیدی بود که با کار علمی و اثربخش سازمان دامپزشکی کشور برطرف شد و جامعه جهانی از سرعت عمل و دقت و به سرانجام رساندن آن متعجب شد و هم اکنون هیچ تلفاتی در این پرندگان شاهد نیستیم.

او تصریح کرد: با اقدام به موقع آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی کشور کمتر از ۲۴ ساعت مساله مبتلا نشدن به بیماری‌های مشترک و در روز سوم بررسی‌ها مهمترین علت این رخداد مسمومیت تشخیص داده شد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور مراکز کشتار غیر مجاز و کشتار دام خارج از کشتارگاه را از مشکلات مهم بهداشتی در استان‌های مختلف دانست و گفت: استمرار این مساله آسیب‌های زیادی به دنبال دارد و باید به روسای شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها برای کاهش تبعات این کشتار تفویض اختیار داد و از ظرفیت سخنرانان و ائمه جمعه و جماعات برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به آسیب‌های این بخش استفاده کرد.

رفیعی پور افزود: با اطلاع رسانی به دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها و دامداران در خصوص مخاطرات خروج دام بدون پلاک باید از مسائل و مشکلات این بخش جلوگیری کرد.

او تصریح کرد: مجوز افزایش تعرفه‌های دولتی خدمات دامپزشکی اخذ شده و افزایش تعرفه‌های بخش خصوصی هم در دست اقدام است.

در دو هفته پیش افزون بر ۱۰ هزار پرنده که بیشتر آن‌ها از گونه‌های چنگر معمولی و فلامینگو بودند در تالاب میانکاله واقع در شرق استان مازندران تلف شدند که لاشه تمام این پرندگان جمع آوری و زیر نظر کارشناسان بهداشتی و دامپزشکی امحا شد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.   منبع:ایرنا    انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیر پاستوریزه آفلاتوکسین کشتار غیرمجاز سرطان کبد رئیس سازمان دامپزشکی کشور تالاب میانکاله رفیعی پور مصرف شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، حجم توزیع سوخت در سراسر کشور روز چهارشنبه (هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳) به ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین رسید که در مقایسه با رقم ۱۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مدت مشابه سال گذشته (هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، بیش از ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش ۵.۳ درصدی مصرف بنزین در نوروز امسال

بر پایه این گزارش، میانگین توزیع روزانه بنزین در سراسر کشور از یکم تا هشتم فروردین امسال به ۱۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر رسید که این عدد در مقایسه با رقم ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر طی دوره مشابه پارسال (یکم تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر معادل ۵.۳ درصد افزایش یافته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هشدار درباره روند افزایشی مصرف سوخت در کشور، از هموطنان خواست با مدیریت مصرف سوخت و رعایت موارد مربوط به مصرف بهینه، کارکنان این شرکت را در سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان یاری کنند.

در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ (آخرین روز سال قبل)، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکوردی بی‌سابقه در مصرف بنزین سراسر کشور به‌شمار می‌آید.

کد خبر 6064306

دیگر خبرها

  • بیم افزایش مصرف شیشه در کشور
  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است
  • مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار
  • بخش اداری به طور کامل به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شود
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • کشف ۲ هزار کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف در کرمانشاه
  • لاشه یک شتر بیمار معدوم شد
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • کشف و معدوم سازی ۶۳ کیلوگرم تخم مرغ غیر قابل مصرف در کاشمر
  • مصرف فعلی خودروی‌های برقی کمتر از ۱۰ مگاوات است