Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-16@22:24:10 GMT

آمار چه می گوید؟ پرسپولیس بهتر بود یا استقلال

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۰۵۳۲

آمار چه می گوید؟ پرسپولیس بهتر بود یا استقلال

دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در حالی با تساوی به پایان رسید که با اختلافی جزئی، این سرخ پوشان بودند که توانستند آمار پایانی را به سود خود کنند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دربی نود و دوم هم دقایقی پیش با تساوی دو بر دو به پایان رسید. دیداری که با یک بازی هجومی از سوی دو تیم روبرو بود و در نتیجه بسیاری از هواداران حاضر در ورزشگاه با رضایت جای خود را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که آبی پوشان در دقایق ابتدایی از حریف سنتی خود پیش افتادند باقی زمان بازی را سعی کردند تا با استفاده از دفاع چند لایه دروازه خود را بسته نگه دارند و با این ترتیب پرسپولیسی ها نیز با تعویض های یحیی گل محمدی تیم هجومی نیمه دوم نام گرفتند و با حفظ مالکیت توپ سعی در باز کردن دروازه حریف داشتند و به این ترتیب کاملا طبیعی بود که این تیم بتواند آمار پایانی بازی را به سود خود کند.

به این ترتیب نگاهی می اندازیم به آمار نهایی بازی و اختلافی جزئی که برتری را از آن پرسپولیسی ها کرد:

* مالکیت توپ برای پرسپولیس

همان طور که در بالا عنوان شد طبیعی بود که پرسپولیسی ها بتوانند آمار نهایی در حفظ توپ را به سود کنند. آنها در پایان بازی موفق شدند ۵۹ درصد از مالکیت توپ را از آن خود کنند و ۴۱ درصد نیز نصیب استقلالی ها شود که در دقایق زیادی از نیمه دوم به دفاع پرداختند.

* یاران یحیی شوت زن تر از بازیکنان فرهاد

در آیتم شوتزنی نیز پرسپولیسی ها توانستند آمار نهایی را از آن خود کنند. آنها در این دیدار توانستند با ۱۵ شوت دروازه استقلال را مورد هدف قرار دادند که ۷ توپ آنها داخل چهارچوب بود. در سوی مخالف اما استقلالی ها ۱۲ بار اقدام به شوتزنی کردند که تنها ۳ توپ آنها به چهارچوب پرسپولیس راه یافت.

* سرخ پوشان پاسورتر از آبی ها

در آیتم پاس هم پرسپولیسی ها توانستند از رقیب خود پیش بیفتند. آنها در مجموع دقایق بازی توانستند ۴۷۴ پاس بین یکدیگر رد و بدل کنند که در این میان ۸۱ درصد از پاسهای این تیم به درستی داده شد. استقلالی ها اما با آماری پایین تر از رقیب، توانستند ۳۱۵ پاس به یکدیگر بدهند که ۷۱ درصد آنها صحیح رد و بدل شده است.

* شانس مساوی دو تیم برای گلزنی

در شانس گلزنی اما هر دو تیم آماری یکسان دارند. هم استقلالی ها و هم پرسپولیسی ها در این دیدار ۵ شانس گلزنی داشتند.

* پرسپولیسی ها برنده کرنرها

البته باید این را گفت که این دیدار به اندازه ای که باید، کرنری نداشت اما در همان تعداد کم هم این پرسپولیسی ها بودند که توانستند ۳ بار از روی پاس های بلند خود دروازه حریف را نشانه بگیرند و در سوی مخالف اما استقلالی ها تنها ۲ بار توانستند ضربه کرنر ارسال کنند.

* آبی ها پرخطاتر از سرخ ها

اما در آمار خطاهای انجام شده آبی های پایتخت با توجه به سیستم تدافعی خود در نیمه دوم خطاهای بیشتری نسبت به حریف داشتند. آنها در این دیدار ۲۴ بار بازیکنان تیم پرسپولیس را از کار انداختند. اما پرسپولیسی ها ۱۴ بار داور دیدار را مجبور کردند که به نشانه خطا توسط آنها در سوت خود بدمد.

* پرسپولیس ۲ کارت زرد و استقلالی ها هیچ

در دریافت کارت زرد هم این پرسپولیسی ها بودند که توانستند از استقلالی ها جلو بیفتند. آنها در حالی در این دیدار ۲ بار کارت زرد دریافت کردند که آبی پوشان حتی یک کارت هم نداشتند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال تهران پرسپولیس تهران دربی پرسپولیسی ها استقلالی ها آمار نهایی مالکیت توپ کارت زرد نیمه دوم خود کنند دو تیم آبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۰۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس از استقلال پیش افتاد/ ورزشگاه آزادی بهشت تیم اوسمار

آفتاب‌‌نیوز :

قطار مسابقات لیگ بیست‌وسوم در حال نزدیک‌شدن به روز‌های سرنوشت‌ساز است؛ هر چند که با توجه به روند پرنوسان تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان، حالا کورس قهرمانی لیگ بیست‌وسوم به دوئل سرخابی‌های پایتخت تبدیل شده و آن‌ها که در نیم‌فصل دوم جزو تیم‌های کم‌نوسان فوتبال ایران بوده‌اند، بیشترین شانس را برای رسیدن به مقام قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر دارند و فاصله یک امتیازی سرخابی‌ها باعث شده تا دوئل‌شان برای رسیدن به عنوان قهرمانی در فصل جاری در اوج هیجان و جذابیت دنبال شود.

سرخابی‌ها نه‌تن‌ها برای رسیدن به عنوان قهرمانی تلاش می‌کنند که به دنبال آن هستند تا سایر عناوین را هم از آن خود کنند. سپاهان با ۴۱ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و تراکتور ۳۲ گل به‌ثمر رسانده و بعد از این ۲ تیم، نام استقلال با ۳۱ گل زده و پرسپولیس با ۳۰ گل زده دیده می‌شود. در فاز دفاعی، آبی‌پوشان پایتخت ۱۲ گل در فصل جاری دریافت کرده‌اند و پرسپولیس هم ۱۳ بار دروازه‌اش باز شده تا رقابتی میلی‌متری میان مدعیان کسب عنوان قهرمانی برای رسیدن به عنوان برترین خط دفاع فصل باشد. ضمن آنکه در مسیر کسب نتیجه در دیدار‌های خانگی و بیرون از خانه هم رقابت جذابی میان سرخابی‌های پایتخت در جریان است.

پرسپولیس در هفته اخیر موفق شد در یک بازی جنجالی مقابل ملوان بندرانزلی با یک گل از سد حریف خود بگذرد و این پیروزی زمینه‌ساز صدرنشینی سرخ‌پوشان پایتخت در جدول دیدار‌های خانگی شد؛ به‌طوری‌که آن‌ها حالا از ۱۲ مسابقه خانگی موفق به کسب ۳۰ امتیاز شده‌اند و بالاتر از استقلال که در ۱۱ بازی خانگی ۲۹ امتیاز کسب کرده، صدرنشین جدول بازی‌های خانگی شدند. البته که شاگردان جواد نکونام در هفته پیش‌رو این فرصت را دارند تا بعد از ۲ تساوی پیاپی در دیدار‌های خانگی، برابر شمس‌آذر قزوین پیروز شوند و بار دیگر عنوان برترین تیم در دیدار‌های خانگی را از آن خود کنند.

آبی‌پوشان پایتخت بعد از شکست دادن مس در رفسنجان در هفته هفتم، در ۶ بازی متوالی بیرون از خانه به نتیجه تساوی رضایت دادند و همین مسئله باعث شد تا انتقادات نسبت به عملکرد آبی‌ها در دیدار‌های بیرون از خانه بالا گیرد. با این وجود، شاگردان جواد نکونام در ۳ بازی اخیر بیرون از خانه جبران‎‌مافات کردند و کسب ۳ برد پیاپی یک بر صفر باعث شد تا آبی‌ها با کسب ۲۱ امتیاز از ۱۲ مسابقه در دیدار‌های بیرون از خانه، به دومین میهمان برتر در لیگ بیست‎‌وسوم تبدیل شوند!

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • فرمول سازمان لیگ برای قهرمانی به ضرر استقلال
  • عکس‌| آقای گل پرسپولیسی‌ها مهمان علی دایی شد
  • استقلال یا پرسپولیس؛ کدام‌یک قهرمان می‌شود؟
  • پرسپولیس از استقلال پیش افتاد/ ورزشگاه آزادی بهشت تیم اوسمار
  • آب پاکی روی دست استقلال و پرسپولیس/ تا پایان فصل خبری از VAR نیست
  • شاکی شدن یک استقلالی؛ پرسپولیس این وسط چه کاره است؟ | خطیر باعث درگیر نکونام و درویش می شود
  • شادی جالب مهاجم استقلالی برابر یک پرسپولیسی!
  • استقلالی باش کمتر پول بده/ قهرمان المپیک به المپیک نرسید!
  • یک پرسپولیسی: جواب استقلالی‌ها را ندهید!
  • پرواز عقاب و دود در بازی با استقلال (عکس)