Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@09:41:44 GMT

برنامه ملی توسعه اقتصاد و اشتغال روستا تدوین شد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۰۶۶۹

برنامه ملی توسعه اقتصاد و اشتغال روستا تدوین شد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، عیسی منصوری در نشست خبری که امروز پنجشنبه ۱۷ بهمن در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ما در برنامه اشتغال روستایی و عشایری تلاش کردیم منابع اشتغال روستایی را به برنامه‌های اشتغال در استان خراسان رضوی متصل کنیم ضمن اینکه برنامه ملی توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی را تدوین کردیم و به زودی رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه ملی توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی با همکاری دستگاه‌های مختلف تدوین شده است، افزود: یکی از مؤلفه‌های توسعه روستا، الگوی اتصال روستاها به شهرها است که این موضوع ذیل قانون حمایت از توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری تعریف شده است.

منصوری به طرح تولید مبتنی بر قرارداد با محوریت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح به جای اینکه زعفران از طریق دلالان از کشاورزان خریداری شود و به تولید کننده واگذار شود و تلاش کردیم تا بین کشاورز و فروشنده محصول یعنی همان تولید کننده ارتباط مستقیم برقرار کنیم و در کنار آن تولید کننده نیز موظف است علاوه بر خرید محصول از کشاورزی به موضوع تکنولوژی و آموزش به وی ورود کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه روش تولید مبتنی بر قرارداد یک روش جدید تأمین مالی است، ادامه داد: البته ما در این فرایند از استاندار خراسان تقاضا داریم تا دستگاه‌های اجرایی که بعضاً در فرایند ارتباط کشاورز با تولید کننده تعلل می‌کنند و به نوعی در کار تعلیق ایجاد می‌کنند یک نظارت جدی صورت گیرد. برخی دستگاه‌ها در فرایند شناسایی کشاورز اقدام به دریافت هزینه‌هایی از این بابت می‌کنند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و ساماندهی شود.

منصوری با اشاره به اینکه در قالب طرح تولید مبتنی بر قرارداد تاکنون سه پروژه اجرا شده و کشاورزان در فرایند این طرح به سه تولید کننده صاحب نام در محصولات زعفران و رب گوجه فرهنگی معرفی شدند، گفت: در جریان این طرح کمتر از ۲۵۰ میلیارد تومان است از محل منابع ملی پرداخت شده است تا تولید کننده به صورت تضمین شده بتواند محصول کشاورز را به صورت مستقیم و با نظارت‌های لازم خریداری کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اشتغال خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات جهش تولید در روستا‌های استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رضا بهراملو با بیان اینکه شعار سال نه با رشد تولید، بلکه با جهش تولید محقق می‌شود افزود: مجموعه بزرگ جهاد کشاورزی استان مطابق نقشه راه با هدف تحقق جهش تولید، طرح جهش تولیدات کشاورزی را با ایده مولدسازی روستا‌ها در دستور کار قرار داده است.

او تصریح کرد: توسعه دامداری‌های سبک و سنگین روستایی همچنین توسعه شیلات و زنبورستان‌ها، ایجاد صنایع کوچک روستایی در قالب صنایع لبنی، میوه خشک و صنعت بسته‌بندی، ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس ۳۰۰ مترمربعی و توسعه فروشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات روستایی از اهداف این طرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه مجموعه بزرگ جهاد کشاورزی افزایش تولید سالانه ۲.۵ درصد را در برنامه دارد گفت: جهش تولید باید عملیاتی شود از همین رو برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۴ در سال جاری محقق می‌شود.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است.

همدان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

دیگر خبرها

  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • چشم‌انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا
  • چشم انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا 
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی
  • توسعه اقتصاد دریامحور باعث جهش تولید و اشتغال آفرینی می شود
  • آغاز عملیات جهش تولید در روستا‌های استان همدان