Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه ــ دومین هکاتون مد، لباس و طراحی زیورآلات بر مبنای سوره مبارکه شمس با معرفی تیم‌های برنده به پایان رسید. به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین هکاتون طراحی مد و زیور آلات بر مبنای سوره مبارکه شمس که از سوی مرکز رشد واحد‌های فناورهنر‌های قرآنی جهاد دانشگاهی برگزارشد شامگاه پنجشنبه، ۱۷ بهمن‌ماه، در محل مؤسسه صندوق شکوفایی و نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی خود رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این مراسم سید محمد جواد شوشتری رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور نیز در این مراسم، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان، داوران، منتور‌ها و شرکت‌کنندگان در این رویداد هنری قرآنی اظهار کرد: تلاش سازمان قرآنی دانشگاهیان این است که بتواند ابعاد هنری قرآن کریم را برای دانشجویان هنر کشور تبیین کنیم.

شوشتری افزود: فعالیت‌های گوناگونی در زمینه‌های گوناگون در این سازمان انجام شده است و موضوعاتی در زمینه طراحی لوگو و ایجاد مجسمه‌هایی با بهره‌گیری از آیات قرآنی از جمله این کار‌ها است.

وی ادامه داد: کتاب فعالیت‌های سازمان قرآنی دانشگاهیان و مرکز رشد واحد‌های فن‌آور هنر‌های قرآنی جهاد دانشگاهی در زمینه هنر‌های قرآنی که از سوی هنرمندان مختلف انجام شده؛ موجود است. این فعالیت‌های قرآنی در چهار مرحله مشتمل بر ۶۰۰ اثر در رابطه با تایپوگرافی، گرافیک، نقاشی و هنر‌های تجسمی در این سازمان انجام شده است.

رئیس سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی یادآور شد: فعالیت‌های تخصصی گوناگونی در این سازمان احیا شده که این فعالیت‌های هنری یک بخش از این کار‌هاست؛ در مرکز رشد واحد‌های فن‌آور هنر‌های قرآنی نیز تلاش می‌کنیم که کوشش‌ها و فعالیت‌های هنرمندان را به بازار نزدیک کنیم این توانایی را که در کشور‌های دیگر نیز وجود دارد را در بازار هم  پیگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ما حمایت از تولید تا مصرف است؛ گفت: امیدواریم کار‌های خروجی در این هکاتون تکمیل شده و مسیر نزدیکی هنر و قرآن محقق شود.

در ادامه این مراسم، رحیم خاکی مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی جهاد دانشگاهی نیز ضمن تقدیر از شرکت کنندگان در این برنامه گفت: مسیر سختی را برای نزدیک کردن قرآن و هنر‌های مختلف پیش‌رو داریم، این کار تلاش زیادی می‌طلبد، اما محقق می‌شود.

وی افزود: کار محتوایی معنا محور بر اساس آیات قرآن سرشار از تنوع و رنگ است که می‌تواند به ما در عرضه تولیدات مختلف و گرفتن بازار کمک کند.

در ادامه مراسم که با حضور حسین بختیاری، معاون سازمان تجاری سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی برگزار شد از داوران و منتور‌های دو بخش طراحی مد، لباس و زیور آلات تقدیر شد.

همچنین برندگان بخش طراحی زیورآلات نیز معرفی شدند. تیم نور از دانشگاه هنر تهران به عنوان تیم برنده این دوره هکاتون انتخاب شد، همچنین تیم آفرینش در جایگاه دوم و تیم‌های آفاق و سوره نیز به صورت مشترک برنده سوم مسابقات هکاتون طراحی زیورآلات شدند.

در بخش مد و لباس گروه ماه نو برنده رتبه اول و گروه‌های سدنا و هور به صورت مشترک در جایگاه دوم و گروه‌های شمسه و میسون نیز به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

به گزارش ایکنا؛ سومین هکاتون مد و لباس و طراحی زیورآلات بر مبنای سوره مبارک شمس از روز سه‌شنبه، ۱۵ بهمن‌ماه در مجتمع صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان به مدت سه روز با حضور بیش از ۱۱۰ نفر از طراحان مد و لباس کشور، همچنین طراحان زیورآلات برگزار شد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی جامعه هکاتون سوره مبارکه شمس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور رحیم خاکی جهاد دانشگاهی مد و لباس سازمان قرآنی دانشگاهیان مرکز رشد واحد طراحی زیورآلات صورت مشترک دومین هکاتون انجام شده مد و لباس کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین مرحله سراسری کتابت قران کریم در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، این طرح با استقبال قاریان و هنرمندان همراه شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دومین مرحله سراسری کتابت قران کریم در سیستان و بلوچستان
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند