Web Analytics Made Easy - Statcounter

حق شناس، خام فروشی را از علل بیکاری در گلستان دانست و گفت: انتظار داریم کارگروه ویژه اقتصادی کشور چند پروژه بزرگ را برای استان گلستان در نظر بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» شامگاه امروز (پنجشنبه 17 بهمن) در آیین متمرکز بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 2 هزار و 532 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی استان گلستان اظهار کرد: در استان گلستان بالغ بر 2 هزار و 900 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گلستان با بیان اینکه در ابتدای کار دولت تدبیر و امید روند رو به رشدی در میزان پروژه های عمرانی شاهد بودیم، افزود: با وجود تحریم های ظالمانه دشمن یک هزار میلیارد تومان پروژه دولتی و 2 هزار میلیارد تومان پروژه در بخش خصوصی در دهه فجر در نظر گرفته شده که تقریبا نسبت به سال 92، ۱۰ برابر رشد داشته است.

 

حق شناس یادآور شد: سیل در استان آثار تخریبی به وجود آورد و یک هزار میلیارد تومان در دو بخش کشاورزی و مسکن برای جبران خسارت پرداخت کردیم که از این میزان 300 میلیارد تومان بلاعوض و 700 میلیارد تومان از این کمک ها با کارمزد 4 درصد بوده است.

 

وی با بیان اینکه با احتساب این اعتبارات و با در نظر گرفتن سایر بخش ها کمک های دولت به سیل زدگان به 3 هزار میلیارد تومان می رسد، یادآور شد: 7 هزار و 700 واحد مسکونی بر اثر سیل تخریب شده که تاکنون 95 درصد آن پی کنی شده و عملیات ساخت بخش عمده ای از این واحدهای احداثی امسال به اتمام می رسد.

 

استاندار گلستان تاکید کرد: تاکنون 2 هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل ساخته شد و به مردم تحویل داده شده است و 2 هزار واحد مسکونی دیگر در ایام دهه فجر به مردم تحویل می دهیم.

 

 حق شناس متذکر شد: از مجموع یک هزار کیلومتر رودخانه های استان 221 کیلومتر لایروبی شده است و دریچه سد وشمگیر در آق قلا بازسازی شد.

 

وی گفت: در حوزه تسهیلات 3 هزار میلیارد تومان مصوبه داریم و 658 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و  استان گلستان در تبصره 18 رتبه هشتم، در بازسازی و نوسازی رتبه ششم و در ارائه تسهیلات رونق تولید رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

استاندار گلستان بیان کرد: تنها 3 دهم انعقاد قراردادهایی که در سفر رئیس جمهور به استان گلستان وعده داده شده بود منعقد شده است.

 

حق شناس با بیان اینکه 50 درصد تخت بیمارستان گلستان از میانگین کشوری کمتر است، افزود: 2 هزار و 50 تخت بیمارستان های استان دولتی است و در ایام دهه فجر سه بیمارستان کلنگ زنی خواهد شد.

 

استاندار گلستان یادآور شد: 97 درصد واحدهای صنعتی واحدهای کوچک و متوسط است و 70 درصد آن در 23 شهرک و ناحیه صنعتی استان قرار دارد.

 

حق شناس با بیان اینکه گلستان رتبه ششم محصولات کشاورزی را دارد، افزود: فروش استان به صورت خام فروشی است و در مقیاس استانی بیان می شود گندم را به صورت خام صادر کنیم و این مهم باعث شده که با وجود ظرفیت های تولید آرد در استان این گندم برای استان ارزش افزوده نداشته باشد.

 

وی خام فروشی را از علل بیکاری در گلستان دانست و تأکید کرد: انتظار داریم کارگروه ویژه اقتصادی کشور چند پروژه بزرگ را برای استان گلستان در نظر بگیرد.

 

استاندار گلستان متذکر شد: در گذشته حجم تجارت گلستان از مرز اینچه برون 5 میلیارد دلار بود و امروز به 150 میلیون دلار رسیده است و به دلیل اختلاف گاز و برق این تجارت ها کاهش یافته است.

 

حق شناس یادآور شد: در پیش از انقلاب اسلامی تنها ۳ هزار هکتار از اراضی گلستان زهکشی شده بود اما فردا ۱۰ هزار زهکشی در استان به بهره برداری می رسد و حجم اراضی زهکشی شده استان به ۵۲ هزار هکتار خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه اگر برای خلیج گرگان کاری انجام ندهیم ۴ سال دیگر خشک می شود، افزود: وسعت خلیج گرگان ۴۰ هزار هکتار است و ۸ هزار هکتار آن تاکنون خشک شده است و این خلیج نیاز به آب دارد و اگر تامین آب اتفاق نیفتد دولت باید صدها برابر هزینه کند.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: زهکشی اراضی کشاورزی زهکشی طرح زهکشی اراضی خام فروشی استاندار گلستان هزار میلیارد تومان استاندار گلستان استان گلستان واحد مسکونی برای استان هزار هکتار خام فروشی یادآور شد زهکشی شد یک هزار دهه فجر حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نبی‌پور بعد از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: امسال تعداد ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان خوزستان به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان ۵۳۵ هزار هکتار، کشت گندم آبی و ۲۱۹ هزار هکتار کشت گندم دیم بوده است.

وی با اعلام اینکه برداشت گندم در برخی شهرستان‌های خوزستان آغاز شده است، خبر داد: برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در هندیجان انجام شد و در مناطق شمالی مانند دزفول، اندیمشک، باغملک و دهدز نیز برداشت دیرتر انجام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است و ۲۰ درصد بقیه مربوط به شهرهای شمالی حدود ۲ هفته آینده برداشت خواهد شد.

وی تصریح کرد: سه هزار کمباین برداشت گندم خوزستان را برعهده دارند که از این میزان ۶۰۰ کمباین از استان و بقیه از استان‌های فارس، کرمانشاه، لرستان، خراسان و اصفهان هستند.

کد خبر 6081286

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • رفع اختلال سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده