Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود واعظی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری گلستان به تلاش گسترده آمریکا برای اعمال تحریم هرچه بیشتر علیه ایران اشاره کرد و افزود: گویا ایالات متحده و رییس جمهورش کار دیگری جز تحت نظر داشتن ایران ندارند و با هر وسیله‌ای می‌خواهند روابط اقتصادی ما با دیگر کشورها را محدود کنند و برای این کار از ۴۰۰ نفر فقط در وزارت خزانه داری استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: آنها تصور می‌کردند تحریم حداکثری طی مدت زمان ۳ ماه نظام اقتصادی ایران را فلج خواهد کرد و برای رسیدن به این هدف تبلیغات گسترده و جنگ روانی به راه انداخته و تا حدودی بر افکار عمومی تاثیر گذاشتند.

وی اظهار داشت: با وجود همه این مسائل دولت اجازه نداد تحریم‌ها منجر به کمبود کالایی در بازار کشورمان شود و نتیجه این تلاش‌ها ثبات اقتصادی در شرایط کنونی است.

واعظی با بیان اینکه دولت مشکلاتی در حوزه فروش نفت و روابط بانکی دارد، یادآور شد: اگر می خواهیم دشمن را به زانو در بیاوریم باید دست به دست یکدیگر داده و با تکیه بر توان و تولید داخلی بدخواهان را از انتخاب این فشارها علیه ایران پشیمان کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری بیان کرد: دولت و ملت ایران با فشار پای میزه مذاکره نمی روند و طرف مقابل راهی جز تغییر تصمیم اشتباه خود ندارد و یقینا آینده روشن خواهد بود.

واعظی گفت: آمریکا در ابتدای تحریم و فشار حداکثری علیه ایران ۱۲ پیش شرط برای مذاکره گذاشت اما اکنون که از اقدامات خصمانه خود نتیجه نگرفته برای مذاکره التماس می کند.

وی با بیان اینکه قدرت و نفوذ ایران در خیلی از کشورها بیشتر از گذشته شده است، بر ضرورت حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات آتی مجلس تاکید کرد و افزود: حضور و مشارکت حداکثری در این رویدادها علاوه بر شاد کردن دوستداران انقلاب، موجب تجدید نظر آمریکا و رژیم صهیونیستی در معادلات خود نسبت به ایران خواهد شد.

واعظی تصریح کرد: برگزاری یک انتخابات سالم با مشارکت حداکثری توطئه دشمنان را همانند همیشه خنثی خواهد کرد و شرایط اقتصادی را هم بهبود می بخشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سفرهای دکتر روحانی به گلستان اشاره و خاطرنشان کرد: وعده‌های رییس جمهوری به مردم این استان تا پایان دولت دوازدهم محقق می شود.

دکتر روحانی از ابتدای ریاست جمهوری دو سفر کاری در قالب سفرهای استانی و یک سفر برای سرکشی از مناطق سیل زده به گلستان داشته است.

واعظی همچنین گفت: یکی از دلایلی که برخی قولهای رییس جمهور با تاخیر مواجه شد حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله در استانهای مختلف طی چند سال اخیر بود که بخش زیادی از منابع مالی دولت را به خود اختصاص داد.

وی در ادامه با تایید بروز برخی مشکلات در اداره جزیره آشوراده و شبه جزیره میانکاله ناشی از اختلافات مدیریتی استان های گلستان و مازندران گفت: موضوع را از سازمان محیط زیست پیگیری می کنم و به سامان رسیدن طرح گردشگری آشوراده با وجود ۲ متولی ممکن نیست.

وی بر ضرورت تلاش برای نجات خلیج گرگان از خشکیدگی هم اشاره کرد و گفت: سوابق گذشته استاندار گلستان در موضوعات مرتبط فرصت مناسبی است تا با ارایه راهکار مناسب به رییس جمهوری، برای حل مشکلات این پهنه آبی تصمیم مناسب اتخاذ شود.

استاندار گلستان علاوه بر تحصیلات مرتبط، در گذشته سابقه کار مدیریتی در حوزه بنادر و دریا داشته است. 

واعظی حضور مسالمت آمیز اقوام گوناگون در گلستان را الگویی برای سایر استانها و حتی کشورها عنوان کرد و ادامه داد: صبوری، عزت نفس و مناعت طبع مردم این استان پس از سیل مثال زدنی بود.

ماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان هم در این جلسه بر شتاب بخشیدن به طرح گردشگری آشوراده تاکید کرد و گفت: این طرح بعد از گذشت ۶ سال فقط ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هنوز به سرانجام نرسیده است.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار داشت: منکر خدمات و تلاش های دولت در گلستان نمی شویم اما اجرای کار بزرگ همراه با ایجاد تحول در این استان مورد انتظار است.

امام جمعه گرگان همچنین بر احیای خلیج گرگان تاکید کرد و گفت: تقریبا راه ارتباطی این خلیج با دریای خزر قطع شده اما کارشناسان مخالف برقرای این ارتباط آبی هستند و از اجرای آن جلوگیری می کنند.

در این نشست نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان از اجرای طرح زهکشی در سطح ۲۸۰ هزار هکتار اراضی کم بازده شمال استان به دلیل نقش موثر آن در رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه تقدیر کرد و گفت: سرعت در اجرای طرح های ریلی گلستان به سبب تاثیر آن در ترانزیت بین المللی کالا تحول چشمگیری در اقتصاد استان و حتی کشور خواهد داشت.

همزمان با برگزاری شورای اداری گلستان مراسم متمرکز بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۳۲ طرح عمرانی و اقتصادی اشتغال‌زا با افزون بر ۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان برگزار شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا ۲۲ بهمن آمریکا و رژیم صهیونیستی انتخابات ایران آمریکا انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی امام جمعه گرگان رییس جمهوری علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها

به گزارش قدس آنلاین، برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وزیر امور خارجه ایالات متحده (آنتونی بلینکن) نه نگران حقوق بشر است و نه نگران حقوق بشر مردم کوبا که آن‌ها را با اقدامات خفه‌کننده و محاصره شدید نقض می‌کند؛ (او) نگران حقوق بشر مردم قتل عام شده‌ی فلسطین نیز نیست.

رودریگس افزود: (بلینکن) نگران حقوق تولیدکنندگان سلاح و اهداف سلطه و غارت آن‌ها است.

وزارت امور خارجه آمریکا در تازه ترین گزارش سالانه خود موسوم به «حقوق بشر کشورها» با تکرار اتهام‌های قبلی خود، از موارد ادعایی نقض حقوق بشر در کوبا، روسیه، بلاروس، نیکاراگوئه و ونزوئلا، برمه، سودان، چین، سوریه، افغانستان، اوگاندا و ایران انتقاد کرد.

یوهانا تابلادا معاون مدیر کل اداره ایالات متحده در وزارت خارجه کوبا نیز در مورد این گزارش گفت: بی‌صداقتی در گزارش یکجانبه دولت ایالات متحده زمانی که وضعیت حقوق بشر در کوبا را برای توجیه جنگ اقتصادی، سیاسی و ارتباطی خود مخدوش می کند، ظالمانه است.

وی در انتقاد از سیاست واشنگتن افزود: آن‌ها روزانه میلیون‌ها دلار برای جلوگیری از افشای حقیقت هزینه می‌کنند.

کوبا همواره درخواست خود مبنی بر پایان تحریم اقتصادی، تجاری و مالی که از سال ۱۹۶۲ از سوی آمریکا تحمیل شده است را تکرار کرده است؛ تحریم‌هایی که از نگاه هاوانا، نقض آشکار حقوق بشر مردم این جزیره توصیف می‌شود.

به گفته مقام‌های کوبایی، در گزارش ارائه شده به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۳، خسارت‌های انباشته شده طی بیش از شش دهه اعمال سیاست تحریم واشنگتن به بیش از ۱۵۹ میلیارد دلار می‌رسد.

گزارش‌های سالانه حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا در حالی است که این کشور، کارنامه سیاه و تاریکی در عدم رعایت حقوق بشر گروه‌های رنگین پوست و بومی خود، نقش داشتن در کودتاها و تجاوز به حاکمیت و استقلال کشورها دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است