Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، تارنمای خبری «بازفید» روز پنج شنبه به نقل از چهار منبع آگاه و رسمی در دو کشور آمریکا و اوکراین گزارش داد که ایالات متحده از فروش تسلیحات و مهمات نظامی به اوکراین با ارزشی بالغ بر ۳۰ میلیون دلار خودداری می کند.

تارنمای خبری «باز فید» در گزارش خود اعلام کرد که یک مقام ارشد و پیشین آمریکا علت این ممنوعیت فروش تسلیحات و مهمات را از کارکنان بلندپایه دولت ترامپ پرسیده است و دولت ترامپ در پاسخ توضیح داده که «هنوز در حال ارزیابی و قیمت گذاری میزان فروش بالقوه است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: «اینکه طرف اوکراینی برای خرید تسلیحات و مهمات نظامی در جستجوی منابع دیگری باشد، اقدامی عاقلانه است».

طبق ای گزارش دو مقام اوکراینی تلاشهای چین برای خرید شرکت هوافضای «موتور سیچ» اوکراین را دلیل تأخیر در فروش تسلیحات نظامی آمریکا مطرح کردند و اینکه ایالات متحده در تلاش برای ممنوعیت این فروش به دلیل دغدغه های امنیت ملی است.

در این گزارش آمده است که پنج مورد از این توافقنامه های فروش به مدت یکسال است که به تعویق افتاده و مدت زمان تأخیر یکی از این توافقنامه های فروش بیش از یکسال است.

لازم به ذکر است که سفارت آمریکا در کی یِف از اظهارنظر در خصوص این موضوع خودداری کرد و کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا نیز تاکنون به درخواستها برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: استیضاح ترامپ نانسی پلوسی اسکوچیچ دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آمریکا اوکراین تسلیحات نظامی فروش تسلیحات استیضاح ترامپ نانسی پلوسی اسکوچیچ دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تسلیحات و مهمات فروش تسلیحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگنده های دانمارک در اوکراین!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش ایسنا، دانمارک پس از دریافت تاییده از آمریکا، ۲۴ جنگنده اف-۱۶ خود را به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به آرژانتین می‌فروشد.

«ترولس لوند» وزیر دفاع دانمارک روز سه‌شنبه با «لوئیس پتری» همتای آرژانتینی خود در بوینس‌آیرس دیدار و قرارداد فروش این جنگنده‌ها را امضا کرد.

بلومبرگ نوشت این کشور واقع در منطقه نوردیک اروپا پیشتر ۱۹ فروند جنگنده اف-۱۶ خود را به اوکراین هبه کرده بود و قرار است ناوگان هوایی کنونی خود را با جنگنده‌های «اف-۳۵» جایگرین کند؛ با این حال تحویل جنگنده‌های جدید به کپنهاگ به دلیل موانع فناوری در شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا، با تاخیر مواجه شده است.

وزیر دفاع دانمارک گفته انتظار می‌رود تحویل اف‌-۱۶‌ها به آرژانتین در «سال‌های پیش‌رو» انجام شود و عقد این قرارداد با «هماهنگی نزدیک» آمریکا انجام شده است.

برخلاف اعمال سیاست‌های ریاضت اقتصادی از سوی دولت «خاور میلی» در آرژانتین، اما او تاکید کرده قصد دارد توانایی‌های دفاعی این کشور را تقویت کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888825

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|امکان گفتگو با روسیه در نشست صلح سوئیس
  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند
  • روسیه: ۱۳۱ پهپاد اوکراینی منهدم شدند
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • جنگنده های دانمارک در اوکراین!/ عکس
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • رد ادعای فروش تسلیحات به تل آویو از سوی فرانسه