Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل امور عشایر فارس در این آیین افتتاح پروژه برق رسانی به سایت اسکان خود جوش منطقه عشایری شهرستان قیرو کارزین گفت: این طرح ازمحل اعتبارات ارزش افزده و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال جهت بهره برداری ۳۰ خانوار عشایری افتتاح شد.

روح الله بهرامی با اشاره به اینکه عشایر میهن ما لایق بهترین و شیواترین عبارات برای توصیف هستند، زیرا این افراد در تاریخ پیش از انقلاب، در شکل گیری انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مشکلات و سراشیبی‌ها و گذرگاه‌های بسیار خطرناکی که برای انقلاب اسلامی به وجود آمده بود بدون هیچ منتی با اقتدار، اخلاص و شجاعت کامل در صحنه حضور یافتند و از کیان نظام مقدس اسلامی همواره صیانت به عمل آوردند و مردانه در برابر هر زور و استبدادی ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت که یکی از طرح‌ها عملیات اجرایی اسکان برای عشایری که علاقمند به سکونت به صورت خود جوش هستند، عملیات تعیین مکان شکل می‌گیرد و شبیه ایجاد یک روستای جدید است و عشایری که از کوچ روی کناره بگیرند در این مناطق سکنی داده می‌شوند.

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات بسیار ارزنده در کشور صورت گرفته است که امروز آیین افتتاح پروژه برق رسانی به سایت اسکان خود جوش عشایر منطقه افزر شهرستان قیر و کارزین انجام شد.

بهرامی بیان کرد: هدف از این کارخدمات بهتر و میزان رضایت عشایرغیور برای استفاده ازاین نعمت خدادادی است، که همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی با تلاش و پیگیری رئیس شهرستان برای خدمات رسانی بهتر و سریع‌تر به این قشر مولد این طرح به بهره برداری رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: عشایر درعرصه‌های مهمی همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقش تاثیرگذاری ازخود به نمایش گذاشته و شخصیت‌های پرافتخاری را تربیت و تقدیم کشور کرده اند.

احمدی زاده گفت: زمانی که حرف از عشایر به میان آورده می‌شود اگر صحبت از غیرت، شجاعت، دلاوری، وطن دوستی، صبر، استقامت و ایثار آن‌ها نکنیم در حق عشایر جفا کرده ایم، زیرا عشایر به حق ذخایر کشور هستند که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز بار‌ها بر این مهم تاکید داشته اند.

شهرستان قیر و کارزین محل قشلاق بخشی از عشایر ایل قشقایی و خمسه از طوایف عمله، کشکولی کوچک و کرد شولی جمعا به تعداد ۱۶۸۸ خانوار کوچنده است.
انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرستان قیروکارزین دهه فجر اسکان عشایر برق رسانی شهرستان قیر و کارزین انقلاب اسلامی بهره برداری خود جوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفت

محمد محمدی اظهار کرد: چاه مجتمع " زرانگوش" از توابع شهرستان بدره به عنوان عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور به عمق ۳۰۰ متر، حدود یک‌ماه پیش به علت فرسودگی و اتمام عمر مفید از مدار بهره‌برداری خارج شد.

وی بیان کرد: با تلاش همکاران دفتر انرژی و سیستم‌های کنترل معاونت بهره‌برداری و توسعه آب و نیروهای بهره‌برداری شهرستان بدره پس از طراحی مجدد و جایگزینی کلیه منصوبات قدیمی با افزایش دبی ۳۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام دامه داد: با بهره‌برداری مجدد از این چاه، مشکل تامین آب روستاهای "چشمه شیرین"، "دول گلاب"، "گله دار"، "زید"،"تلخاب"، "زرانگوش" و روستای آهنگران بخش هندمینی از توابع شهرستان دره‌شهر مرتفع گشد.

محمدی، اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این مدت آب این بخش از طریق تصفیه خانه آب "دربند" و آبرسانی سیار تامین می‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • انقلاب اسلامی به برکت وجود نعمت ولایت امروز کشوری مقتدر است
  • ۱۶ چمن مصنوعی در مدارس اردبیل به بهره برداری می رسد
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • عمیق ترین چاه آب شرب غرب کشور با طراحی مجدد دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفت
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است
  • بهره‌برداری مجدد از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور
  • عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفت