Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@11:20:45 GMT

سفر با قطار در نوروز چقدر خرج برمی‌دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۳۵۹۱

سفر با قطار در نوروز چقدر خرج برمی‌دارد؟

آفتاب‌‌نیوز :

هر سال، با رسیدن ایام منتهی به آغاز سال جدید تا پایان تعطیلات نوروزی، شرکت‌های حمل و نقل کشور از جمله شرکت‌های حمل و نقل ریلی، اقدام به پیش فروش بلیط‌ می‌کنند تا مسافران بتوانند با خیال راحت برنامه سفرهای نوروزی خود را تدارک ببینند. ستاد نوروزی راه‌آهن کشور در مصوبه‌ای اعلام کرده است، بلیت قطارهای مسافری نوروز ۹۹، از بیست و چهارم اسفند تا پانزدهم فروردین به مدت ۲۱ روز پیش فروش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیش فروش در روزهای دوشنبه چهاردهم و سه شنبه پانزدهم بهمن ماه در دو روز و چهار مرحله انجام می‌شود.

مسافرانی که تمایل به پیش فروش بلیط قطار به صورت اینترنتی در همه مسیرها به جز مسیرهای منتهی به مقصد مشهد مقدس دارند باید در روز چهاردهم از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ ظهر بلیت تهیه کنند. بعدازظهر همین روز، از ساعت ۱۲ تا ۱۷ بلیط همه مسیرها به مشهد مقدس و بالعکس به فروش می‌رسد. البته کسانی که قصد سفر از تهران به مشهد یا عکس آن را دارند باید از ساعت ۱۷ به بعد نسبت به پیش فروش بلیط قطار اقدام کنند. پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از طریق آژانس‌ها و مراکز مجاز فروش بلیت قطارهای مسافری نیز برای روز سه شنبه مهیا شده است.

شرکت راه آهن برای این پیش فروش، ۵ هزار و ۴۰ قطار با ظرفیت ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار نفر صندلی پیش‌بینی کرده است که نسبت به سال گذشته حدود ۷ درصد رشد داشته است.

در ادامه لیست قیمت سفر با قطارهای رجا از تهران به برخی از مقاصد در تاریخ ۲۴ اسفند، آمده است. با توجه به اینکه درجه قطارها با هم متفاوت است، قیمت‌ها بر همین اساس درج شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قطار تعطیلات نوروز پیش فروش بلیط بلیت قطارهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی

تین نیوز

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند.

به گزراش تین نیوز به نقل از میزان، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند