Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@06:22:16 GMT

مساجد پایگاه فعالیت‌های فرهنگی باشند

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۳۹۸۹

مساجد پایگاه فعالیت‌های فرهنگی باشند

گروه معارف ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم احیای جایگاه مساجد، گفت: فعالان فرهنگی مساجد را پایگاه فعالیت‌های خود قرا دهند.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به برخی از برنامه‌های این اداره‌کل در استان درخصوص کاربردی کردن نقش مساجد، اظهار کرد: طرح امام محله از طرح‌هایی است که این سازمان برای کاربردی کردن مساجد اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در این طرح مطالعات بوم‌‌شناسی مناطق مختلف انجام می‌شود و امام جماعت با توانمندسازی برنامه و فعالیت‌های مساجد توانایی انجام امور محله را دارد. طرح امام محله در مسیر تقویت جایگاه مساجد در سطح محلات اجرا می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه به لزوم احیای جایگاه مساجد نیز اشاره و بیان کرد: فعالان فرهنگی مساجد را پایگاه فعالیت‌های خود قرا دهند.
حجت‌الاسلام احمدی گفت: از دیگر طرح‌هایی که توسط این اداره‌کل در استان به آن پرداخته می‌شود در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی است که معتقدیم باید اجرای آن در جامعه الگو قرار گیرد.
وی بر ساماندهی بیشتر و بهتر تبلیغات اسلامی در این استان تأکید کرد و افزود: نهادهای دینی و علما برای ساماندهی بهتر این اداره‌کل در این استان تلاش می‌کنند و در این مسیر تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی باید همکاری خود را افزایش دهند.
حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به رسالت این نهاد اظهار کرد: این نهاد برای رساندن حقایق اسلام و شناساندن آن به مردم تلاش می‌کند. تبلیغات اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان و برای رفع نیازهای فرهنگی طبقات مختلف جامعه به ویژه جوانان از متن انقلاب متولد شده و همواره در میدان عمل و در راستای اعتلای ارزش‌ها در جامعه تلاش کرده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های عظیم این سازمان تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های این سازمان می‌توان در جهت بصیرت‌افزایی و ایجاد همدلی بیشتر بین مردم و مسئولان در راستای مقابله با تهدیدات دشمن گام‌های مؤثری برداریم.
وی در پایان با اشاره به وجود هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمن به وجهه ولایت‌مدار این استان اشاره کرد و افزود: انتخابات پیش‌رو نقش مهمی در تعیین سرنوشت کشور دارد که باید برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم و طلاب در این زمینه به‌منظور تشویق مردم برای حضور و مشارکت در انتخابات نقش مهمی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمانشاه معارف حجت الاسلام احمدی جایگاه مساجد پایگاه فعالیت های فرهنگی طرح امام محله تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه پایگاه فعالیت اداره کل جایگاه مساجد حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اعضای کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در کنار دیگر اقشار    غیور، ولایتمدار، انقلابی و مسجدی   آذربایجان غربی، جشن پیروزی غرور آفرین سپاهیان اسلام در پاسخ قاطع به جنایت‌های رژیم صهیونیستی را برگزار کردند.

  عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت سردار شهید محمدرضا زاهدی، سردار شهید محمدهادی حاجی رحیمی و جمع دیگری از همراهانشان شد، در ساعات پایانی روز شنبه ۲۵ فروردین آغاز شد.

اعضای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در  حمایت از این عملیات تجمعات مختلفی راه انداختند  در این مراسم برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای سرود، نورافشانی، پخش آهنگ‌های انقلابی و ایستگاه صلواتی در حال اجراست و مردم با سر داد شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا بار دیگر بر آرمان‌های انقلاب و شده و مبارزه با استکبار و ظالمان و زورگویان جهان تاکید کرد.

تشکیل حلقه های صالحین توسط کانون فرهنگی و هنری حضرت علی اکبر (ع) ،برگزاری کارناوال خودرویی توسط کانون فرهنگی وهنری مسجد باب الحوائج، تبیین عملیات وعده صادق توسط امام جماعت از جمله برنامه های دیگر کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند