Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- محمود حیدری: تجار بوسنیایی می‌توانند از طریق ایران به بازار آسیا و بازرگانان ایرانی از طریق بوسنی و هرزگوین به بازار تجاری اروپا دسترسی داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا، همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روزنامه اسلوبوجنیه چاپ سارایوو با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور مصاحبه‌ای انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر کشورمان در این مصاحبه به تشریح مسائل مرتبط با روابط دو کشور و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات مهم منطقه‌ای و جهانی پرداخت.
 محمود حیدری سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین با تاکید بر ویژگی مردمی بودن انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی کاملاً مردمی و بدون هرگونه وابستگی به خارج بود و امسال چهل و یکمین سالی است که نظام برخاسته از این انقلاب، مسیر خود را طی نموده و این راه را با جدیت نیز ادامه خواهد داد.
حیدری یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی را استقلال سیاسی برشمرد و افزود: استقلال سیاسی از بزرگترین دستاورد‌های انقلاب ماست و این افتخار بزرگی برای مردم ایران است.
سفیر کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوص شخصیت و جایگاه سردار شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی برای مردم ایران و ملت‌های منطقه خاورمیانه شخصیتی شناخته شده و مورد احترام همه جناح‌های سیاسی و پیروان همه مذاهب و ادیان است و آمریکا، اروپا و همه جامعه بین‌المللی نیز بخشی از امنیت کنونی خویش را مدیون سردار سلیمانی برای نقش ویژه او در شکست داعش و مقابله با افراط گرایی در خاورمیانه هستند.
حیدری تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی باعث تقویت وفاق در میان مردم شد و اتحاد ملت بزرگ ایران و عراق و دیگر ملت‌های منطقه را افزایش داد و همانطور که آقای ظریف وزیر خارجه ایران گفتند: قاسم سلیمانی به عنوان یک شهید به مراتب موثرتر از سردار سلیمانی است.
حیدری با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور ایران و بوسنی گفت: در حوزه اقتصادی تجار بوسنیایی می‌توانند از طریق ایران به بازار آسیا دسترسی پیدا کنند و بازرگانان ایرانی از طریق بوسنی و هرزگوین می‌توانند به بازار تجاری اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشند و همانطور که قبلاً نیز گفته ام، ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور بسیار بیشتر از سطح کنونی است و فرصت‌های زیادی پیش روی دو کشور در عرصه اقتصادی خصوصاً در حوزه‌های انرژی، پتروشیمی، موارد معدنی، محصولات کشاورزی و غذائی، صنایع مختلف و گردشگری وجود دارد.
وی افزود: ایران در زمینه برخی فناوری‌های نوین جزو کشور‌های پیشرو در دنیاست و در این عرصه نیز آمادگی انتقال تجارب به بوسنی هرزگوین وجود دارد.
حیدری در پاسخ به پرسشی در خصوص چشم انداز مناسبات ایران و آمریکا گفت: توافق هسته‌ای نقش سازنده‌ای در بهبود مناسبات ایران و غرب ایفا کرد و التزام کامل همه طرف‌ها به تعهدات می‌توانست در استمرار این مسیر موثر باشد، اما خروج یکجانبه آمریکا از برجام که در واقع این خروج منشا همه تنش‌های کنونی است نشان داد که این دولت آمریکاست که به قوانین جهانی و حقوق بین الملل بی توجه بود و ناقض تعهدات بین المللی است. از جانب ایران همواره آمادگی انجام مذاکرات در چارچوب کمیسیون مشترک برجام که از مشروعیت بین المللی برخوردار است وجود داشته است لیکن تاکید ما بر این بوده که ایالات متحده اگر مایل به حضور در این مذاکره است باید تمامی تحریم‌های ظالمانه را لغو و اقدامات غیر قانونی را جبران نماید. ما همچنین در برجام انتظارات بیشتری از شرکای اروپایی در راستای ایفاء تعهداتشان داشتیم که بنظر می‌رسد فشار‌های بیرونی وارده و ضعف‌های درونی مانع از پایبندی کامل آن‌ها به تعهداتشان گردیده است و بدیهی است در شرایطی که ایران از مزایای التزام به توافقنامه هسته‌ای بهره‌مند نشده است انگیزه‌ای برای پایبندی یکجانبه به همه تعهداتش را ندارد. البته همانگونه که بار‌ها تاکید شده ایران همچنان عضو برجام است و به محض اجرای کامل تعهدات از جانب سایر شرکاء اجرای جامع تعهدات خود را از سر خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازار اقتصادی اروپا آسیا بوسنی و هرزگوین سفیر کشورمان سردار سلیمانی انقلاب اسلامی اسلامی ایران بین المللی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر پنج‌شنبه در یادواره شهدای امنیت اقتصادی استان، با بیان اینکه امروز به عنیه شاهد گسترش اندیشه انقلاب اسلامی در منطقه بوده و غرب آسیا بدون نظر ایران تصمیمی اتخاذ نمی‌کند، افزود: بی‌تردید اقتداری که امروز در ایران اسلامی حاکم شده، به واسطه خون شهدا و رشادت این عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا شاهد موفقیت‌های روزافزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف هستیم، اظهار کرد: یکی از این موفقیت‌ها که سربلندی ایران اسلامی را به دنبال داشت، تحقق عملیات وعده صادق بود که همه به اقتدار ایران در بُعد نظامی اعتراف کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه اقتداری که امروز ایران اسلامی در همه زمینه‌ها به ویژه حوزه دفاعی به دست آورده، مرهون خون شهدا است، تصریح کرد: در واقع این شهدا بودند که برای این کشور در عرصه‌های مختلف تولید قدرت کردند.

سردار جهانبخش کرمی به نمونه‌ای از قدرت‌آفرینی شهدا برای ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در این خصوص می‌توان به مجاهدت‌های شهید شهریاری در حوزه انرژی هسته‌ای و یا ابتکارات شهید طهرانی‌مقدم در حوزه صنعت موشکی اشاره کرد.

پدر شهید محمدحسین حدادیان نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به اینکه ما همه به تک‌تک شهدا بدهکار هستیم، خاطرنشان کرد: بی‌تردید خون شهدا ضامن حیات این انقلاب است و امیدواریم گوشه‌ای از بصیرت‌مندی شهدا نصبت ما شود.

کد خبر 6088544

دیگر خبرها

  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است