Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@09:15:51 GMT

شرایط دریافت پلاک ویژه معلولان

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۴۷۵۹

محمد نفریه معاون توانبخشی بهزیستی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره پلاک‌های ویژه معلولان اظهار کرد: تعداد پلاک‌های ویژه که برای معلولان و جانبازان صادر شده، ۲۹ هزار مورد است درحالی که ما تنها ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار معلول داریم.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور بیان کرد: برای دریافت پلاک ویژه معلولان فرد باید دارای معلولیت جسمی_حرکتی بوده و صاحب اتومبیل باشد همچنین، ولی کودکی که دارای معلولیت ذهنی است نیز می‌تواند برای دریافت پلاک ویژه درخواست دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پلاک ویژه معلولان براساس نوع و شدت معلولیت برای افراد دارای معلولیت داده می‌شود اما این پلاک به افرادی دارای معلولیت شنوایی و بینایی هستند داده نمی‌شود.

نفریه گفت: در کمیسیون پزشکی توانبخشی سازمان بهزیستی کشور فرد دارای معلولیت جسمی حرکتی درخواست خود را برای دریافت پلاک ویژه می‌دهد سپس این کمیسیون بررسی های لازم را انجام داده و به پلیس راهور اعلام می‌کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پلاک ویژه معلولان دارای معلولیت بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث دو ورزشگاه برای معلولان در دست اقدام است

حمید صاحب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران در دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مهمترین سرمایه ما کانون افراد دارای معلولیت است، اظهار کرد: ما تمام برنامه‌ها از اتاق فکر تا پایش را پشتیبانی خواهیم کرد و درخواست ما این است که سازمان بهزیستی کانون‌های ما را توسعه دهد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ها و اردو‌های فصلی برای معلولین، تصریح کرد: ۱۷۵ هزار نفر معلول هر دو هفته یکبار در روز‌های چهارشنبه در پارک‌ها گردهم می‌آیند.
صاحب تصریح کرد: ۲۰ هزار نفر در مسابقات ورزشی معلولین شرکت کردند که این اقدام در سال قبل برای اولین بار با همکاری سازمان بهزیستی برگزار شد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه اولین اقدام ما برای معلولین در حوزه حمل و نقل است، یادآور شد: پیشنهاد ما در حوزه تاکسی‌های اینترنتی بود و شهردار تهران نیز از موضوع استقبال کرد. این توان وجود دارد که از تاکسی‌های زیر نظر مدیریت شهری برای معلولان استفاده کرد.

صاحب با بیان اینکه ما بازی و تفریح را امری فانتزی و سرگرمی می‌دانیم درحالی که امری درمانی است، گفت: احداث ورزشگاه‌ها برای معلولان از برنامه‌های ما برای امسال است و به دنبال ایجاد دو ورزشگاه به جز ورزشگاه حضرت ابوالفضل هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند
  • تقویت خلاقیت معلولان با کلاس‌های صنایع دستی
  • احداث دو ورزشگاه برای معلولان در دست اقدام است
  • ساخت دو ورزشگاه برای معلولان در سال جدید
  • آخرین وضعیت معلولان در تهران | ۴ هزار نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در بین معلولان داریم | لزوم ایجاد یک پارک ویژه برای این شهروندان
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • لزوم توجه به نیاز‌های افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت
  • انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
  • لزوم توجه به نیازهای افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت
  • وقف ۴۳۰۰ متر مربعی زمینی برای معلولان و سالمندان در رامسر