Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@10:06:41 GMT

ماموریت یک‌ساله در پایتخت مسکن مهر

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۴۹۱۹

ماموریت یک‌ساله در پایتخت مسکن مهر

استان تهران میزبان بیشترین تعداد واحدهای مسکن مهر در کشور است و سهم شهرهای جدید این استان از مجموع این واحدها، قابل‌توجه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، روز چهارشنبه، شانزدهم بهمن‌ماه در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، تعداد ۱۰ هزار و ۷۹ واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس افتتاح شد تا بدین ترتیب سهم واحدهای تکمیل‌شده این شهر جدید به حدود ۴۵ هزار واحد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارها، بخش قابل‌توجهی از واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید کشور قرار دارد که عمده آن‌ها، تکمیل و به متقاضیان، تحویل داده‌ شده و بخشی نیز همچنان در حال ساخت است. با این حال پروژه‌های ناتمام مسکن مهر کشور پس از تجربه یک‌دوره رکود با روی کار آمدن، محمد اسلامی، به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی، بار دیگر در اولویت کاری این وزارتخانه قرار گرفته‌اند. حبیب‌اله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره آخرین وضعیت مسکن مهر شهرهای جدید، می‌گوید: از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر در این شهرها ۳۴۰ هزار واحد دارای متقاضی است که از این تعداد ۳۲۵ هزار واحد در مرحله اتمام نازک‌کاری قرار دارند و بخش ساختمان پروژه‌های مسکن مهر در مجموعه شهرهای جدید رو به اتمام است. او همچنین می‌گوید: تاکنون مرحله فروش اقساطی و تحویل ۲۵۰ هزار واحد از مجموع ۳۴۰ هزار واحد دارای متقاضی مسکن مهر شهرهای جدید، انجام‌شده و حدود۸۰ هزار واحد نیز تکمیل‌شده اما مالکان برای تحویل واحدها، اقدام نکرده‌اند.

بر اساس آمارها، بخش عمده واحدهای مسکن مهر کشور در استان تهران قرار دارد و سهم دو شهر جدید این استان از مجموع این واحدها، چشمگیر است و تنها ۱۷۲ هزار واحد مسکن مهر در دو شهر جدید پرند و پردیس بارگذاری شده است. سهم دیگر شهر جدید استان تهران از این طرح چندان زیاد نیست و تنها سه هزار واحد در اندیشه ساخته و پرونده آن نیز مختومه شده است. شرایط تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در دو شهر جدید دیگر، یعنی پرند و پردیس اما اندکی متفاوت است و پرونده مسکن مهر به دلیل حجم بالای واحدها، همچنان در این دو شهر باز است.

محسن وطن‌خواهی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در این باره می‌گوید، حدود ۹۰ هزار واحد مسکن مهر در این شهر جدید بارگذاری شده که از این تعداد، تاکنون ۷۴ هزار واحد، افتتاح شده است و مالکان حدود ۶۰ هزار واحد نیز کارت قسط خود را دریافت کرده‌اند. او همچنین می گوید: روند تحویل واحدهای باقی‌مانده در این شهر جدید، سرعت گرفته است و روزانه مالکان ۲۰۰ تا ۲۲۰ واحد نسبت‌به تحویل کارت قسط واحد خود اقدام می‌کنند و اگر این روند ادامه داشته باشد تا ابتدای اسفندماه سال‌ جاری، حدود ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر، توسط مالکان، تحویل گرفته خواهد شد.

شرایط در پردیس اما اندکی متفاوت از پرند است؛ مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران این شهر جدید می‌گوید: از مجموع ۸۲ هزار و ۵۰۰ واحدی که در این شهر جدید بارگذاری شده، تاکنون ۴۵ هزار واحد تکمیل و افتتاح شده است. او همچنین پیش‌بینی کرده، پروژه‌های مسکن مهری که در تعهد شرکت عمران پردیس است، تا پایان سال آینده به اتمام برسند و بدین ترتیب، پرونده مسکن مهر در این شهر جدید برای همیشه مختومه شود.

بررسی روند ساخت واحدهای مسکن مهر در سال‌های اخیر نشان می‌دهد، از زمان روی کار آمدن، اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روند ساخت، تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر، شتاب بالایی گرفته و این وزارتخانه، ماموریت خود را اتمام مسکن مهر تا پیش از پایان دولت دوازدهم، تعریف کرده است. اسلامی در این باره می‌گوید: "تعهد کرده‌ایم که تا پایان سال ۹۹ تعداد ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر را در کشور تکمیل کنیم و به مردم تحویل دهیم؛ البته این تعهد به استثناء واحدهایی‌ است که از کنترل ما خارج و دارای پرونده‌‌های قضایی و مشکلات حقوقی هستند- که عمده آن‌ها نیز مربوط به بخش تعاونی‌ها است- خوشبختانه بخش عمده این تعهد تا به امروز انجام شده است و پرونده‌های‌ مسکن مهر یکی پس از دیگری در استان‌های مختلف بسته می‌شود." او که شانزدهم بهمن‌ماه برای افتتاح بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس حضور یافته بود، ابراز امیدواری کرد، ساخت واحدهای مسکن مهر ‌در استان تهران و به‌ویژه شهر پردیس، به‌عنوان پایتخت مسکن مهر کشور، طبق زمان‌بندی اعلام‌شده، انجام شود.

صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی در شرایطی عنوان می‌شود که دولت دوازدهم و وزارت راه و شهرسازی، علی‌رغم عزم جزمشان برای پایان دادن هرچه سریع‌تر به این طرح بزرگ، با محدودیت منابع مالی نیز مواجهند. اسلامی در این باره می‌گوید: "وزارت راه و شهرسازی بسیار فراتر از مسئولیت‌های خود به این پروژه‌ها ورود پیدا کرده‌ است و کارهای روبنایی و زیربنایی را انجام می‌دهد؛ اما این سرمایه‌گذاری‌ها، هزینه‌بر است و در شرایط دشوار فعلی، نیازمند مشارکت و همکاری مردم و دستگاه‌های مختلف هستیم تا در شهرهایی مانند پردیس، بتوانیم همه زیربنا‌ها و روبناها را برای زندگی مردم با بهترین کیفیت، فراهم کنیم."

وزیر راه و شهرسازی از آغاز سکان‌داری در این وزارتخانه، بارها به مدیران زیرمجموعه‌های خود نسبت‌به تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه‌های مسکن مهر تذکر داده و همواره از آنان خواسته است، برای تحقق این هدف، چشم‌انتظار بودجه‌های دولتی نباشند و هنر مدیریت خود را در شرایط  اقتصادی کنونی، نشان دهند.

 طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص تامین منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر در شهرهای جدید، می‌گوید: در سرفصل تبصره هشت قانون بودجه سال ۹۸ مبلغ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تکمیل این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است که در حال پیگیری و اخذ این تسهیلات هستیم. ضمن این‌که قرار است، مبلغ هزار و ۵۰ میلیارد تومان را از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید برای تکمیل مسکن مهر هزینه کنیم؛ موضوع فروش عرصه‌های مسکن مهر را نیز از فرودین‌ماه سال جاری به‌منظور تزریق منابع به پروژه‌های زیربنایی و روبنایی آغاز کرده‌ایم و قطعاً تا پایان سال جاری با استفاده از این منابع، شاهد تحولی در تکمیل سایت‌های مسکن مهر خواهیم بود.

هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز در این باره می‌گوید: برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در این شهر جدید به اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم. او با بیان این‌که ما امسال به امید منابع دولتی برای تکمیل پروژه‌های شهر جدید پردیس نمانده‌ایم، می‌افزاید: از این مبلغ، هزار میلیارد تومان را از محل منابع نقدی شرکت عمران پردیس و هزار میلیارد تومان را نیز از محل تسهیلات تبصره هشت قانون بودجه تامین خواهیم کرد؛ همچنین ۸۰۰ میلیارد تومان مانده‌آورده تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان است که این موضوع نیز با همکاری بانک مسکن انجام خواهد شد؛ مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را نیز از طریق تهاتر تامین خواهیم کرد و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز از محل پروژه‌های مشارکتی تامین خواهد شد. 

به‌نظر می‌رسد، مدیران شهرهای جدید با آگاهی از شرایط دشوار اقتصادی کشور، چشم از خزانه بی‌رمق دولت برداشته‌اند و در فرصت یک ساله‌ای که در اختیار دارند به‌دنبال اثبات توان و هنر مدیریتی خود هستند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازار مسکن ساخت مسکن پردیس مسکن مسکن مهر در این شهر جدید مدیرعامل شرکت عمران شهر شرکت عمران شهرهای جدید هزار واحد مسکن مهر پروژه های مسکن مهر برای تکمیل پروژه وزارت راه و شهرسازی واحدهای مسکن مهر هزار میلیارد تومان باره می گوید وزیر راه و شهرسازی میلیارد تومان مسکن مهر در شهر شهر جدید پردیس مسکن مهر کشور تحویل واحدها بارگذاری شده استان تهران دو شهر جدید افتتاح شد او همچنین پایان سال خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در هزار و چهارصد و هشتاد و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، آرزو شجاعی ۱۸ ساله از تربت جام، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه ها و کبد زنده یاد آرزو شجاعی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم