Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@19:14:42 GMT

خواسته‌های آیت‌الله سیستانی از دولت جدید عراق

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۵۶۰۵

خواسته‌های آیت‌الله سیستانی از دولت جدید عراق

مرجع عالی‌قدر عراق تاکید کرد که که دولت جدید این کشور باید شایسته اعتماد ملت عراق باشد و بتواند اوضاع کشور را آرام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، احمد الصافی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی با قرائت بیانیه مرجع عالی‌قدر عراق در خطبه نماز جمعه کربلاء، تاکید کرد: در رابطه با حوادث اخیر عراق باید به دو نکته اشاره کرد؛ اول اینکه علی‌رغم درخواست‌های مکرر مرجعیت درباره ضرورت توقف خشونت و پایبندی به مسالمت آمیز بودن تظاهرات و همچنین دوری جنبش مردمی از اقداماتی که به منافع عمومی و مردم آسیب می‌رساند، اما این درخواست‌ها مانع از رخ دادن اتفاقات ناگوار و دردناک در روزهای اخیر نشد و به ناحق خون‌های با ارزشی ریخته شد و آخرین مورد آنها اتفاقی بود که شامگاه چهارشنبه در نجف اشرف رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه ضمن محکومیت کشته شدن معترضان در نجف و تسلیت به خانواده‌های داغدار این اتفاق آمده است: نیروهای امنیتی رسمی برای جلوگیری از هرج و مرج و اخلال در نظم عمومی ضروری هستند و این نیروها باید مسئولیت حفظ امنیت و ثبات، حفاظت از میدان‌های محل تجمع معترضان صلح‌جو، افشای هویت و شناسایی متجاوزان و افراد متخلف و حفاظت از منافع شهروندان در مقابل تجاوزات خرابکران برعهده بگیرند و هیچ توجیهی برای شانه خالی کردن از این مسئولیت قابل قبول نیست. نیروهای امنیتی باید کاملاً حرفه‌ای عمل کرده و از به کارگیری خشونت در برخورد با تظاهرات مسالمت‌آمیز خودداری کرده و مانع از تجاوز به معترضان شوند.

در ادامه بیانیه مرجع عالی‌قدر عراق آمده است: نکته دوم، مرجعیت دینی در خطبه‌های سابق خود چشم اندازش برای عبور از بحران سیاسی کنونی را مطرح کرده و بیان کردند که دولت جدیدی که جانشین دولت مستعفی می‌شود باید شایسته اعتماد مردم باشد و بتواند اوضاع کشور را آرام کرده و اعتبار کشور را بازگرداند. دولت جدید همچنین باید اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات زودهنگام در فضایی آرام و به دور از تأثیرات جانبی اموال، سلاح غیرقانونی و یا مداخلات خارجی انجام دهد.

نماینده مرجعیت عراق در ادامه تصریح کرد: مرجعیت دینی بار دیگر تأکید می‌کند که هیچ تمایلی به مداخله و یا اظهار نظر درباره تمامی اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود، ندارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیاست عراق آیت الله سیستانی مرجع عالی قدر عراق دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین، «کتائب حزب‌الله عراق هیچ بیانیه جدیدی منتشر نکرده است». این را خبرنگار شبکه المیادین لبنان پس از انتشار خبر ازسرگیری حملات این گروه مقاومتی علیه مواضع آمریکایی‌ها گزارش داد.
پس از آنکه خبرگزاری رویترز مدعی از سرگیری حملات کتائب حزب‌الله عراق به دلیل عدم پیشرفت در موضوع خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور در جریان سفر نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شد، رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت صحت این خبر را زیر سوال بردند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز نوشت، طی ۴۸ ساعت گذشته کتائب حزب الله عراق نه بیانیه‌ای صادر کرده نه سخنگویش موضعی گرفته است.

آنچه در این خصوص منسوب به حزب الله عراق منتشر شده، صحیح نیست. رونوشت به رویترز، اسکای نیوز و الجزیره.
این در حالی است که در پی حمله‌ای جدید به مقر غیرقانونی نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، رویترز و پس از آن چند رسانه دیگر به نقل از آن، ادعا کردند، کتائب حزب الله عراق، حملات به نیروهای آمریکایی را از سر می‌گیرد.

حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک کد خبر 846365 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا عراق

دیگر خبرها

  • نوسازی مرجعیت
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • نشست مرجعیت علمی
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم