Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت بوشهر گفت: ملت ایران در آستانه ۲ آزمون بزرگ راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مهم و سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر  افزود: شهدا در مسیر پیروزیانقلاب  با تحمل سختی‎ها و همچنین تحمل شکنجه‎های جسمی و روحی نقش و حماسه‎ای بی بدیل رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سید شهیدان انقلاب اسلامی در استان بوشهر حجت االاسلام ابوتراب عاشوری است که مقام معظم رهبری بخوبی از جایگاه و شخصیت والای این شهید روحانی معنوی تجلیل کردند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران برخلاف سایر انقلاب‎های بزرگ جهان که در  آغاز دهه‎های اول و دوم خود دچار فروپاشی شده و با از بین رفتن آثار و اهداف آن به انحراف کشیده شد در آغاز دهه پنجم عمر خود شادابی و طراوت خاص خود را دارد که نمونه بارز این مهم در تشییع میلیون سردار سلیمانی و همچنین برنامه ‏های مرتبط با این شهید والامقام پدیدار شد.

وی یادآور شد: اکنون نیز پس از گذشت ۴۱ سال  که از عمر انقلاب اسلامی می‎گذرد مسیر رشد تحولات انسانی بر مبنای اسلام و مکتب عاشورا در حال طی شدن است.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: هدف نهایی انقلاب اسلامی ساختن ایرانی آزاد، متدین، پیشرو، امن، ثروتمند و مستقل است که در این راستا تلاش‌های زیادی از سوی رهبر معظم انقلاب و پیش از آن توسط حضرت امام خمینی این روش را ادامه دادند تا ایران به اوج قله اقتدار، امنیت،عزت، دین محوری و خدا محوری برسد.

وی همچنین با گرامیداشت ۱۹ بهمن ماه روز نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: همافران و نیروی هوایی با بیعت با امام (ره) به سمت حق آمده و راه خود را از طاغوت جدا کردند.

خطیب نماز جمعه بوشهر یادآورشد: این نیرو در دفاع از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی کارهای بزرگ و ارزشمندی به سرانجام رسانده است.

هاشمی همچنین با گرامیداشت شهادت حضرت ام البنین روز تکریم مادران و همسران شهدا این حضرت را الگوی صبر، ایثار، مقاومت و عشق و محبت به حضرت علی و زهرا (س) دانست.

وی همچنین اظهارداشت: ایام دهه فجر برای ملت ایران بی بدیل و بی نظیر است که با بنا نهادن مردم سالاری دینی دوران بی نظیری در ایران و جهان رقم خورد.

هاشمی ادامه داد: ۲۲ بهمن امسال با اربعین سردار سپهبد شهید سلیمان حال و هوای دیگری دارد که آحاد مردم ایران با نام و یاد او در  راهپیمایی این روز و جشن انقلاب شرکت می‌‏کنند.وی

وی ادامه داد: انتخابات مهم‎‏ترین مسئله اساسی نظام و زیربنای علاج همه مشکلات و زیرساخت همه پیشرفت‏‌ها است زیرا هر پیشرفتی با قوانین خوب، ساختارهای محکم، عناصر و نیروهای متخصص و انقلابی رقم می‎خورد.

وی گفت: علاج مشکلات کشور در قوی شدن است که این قوی شدن ملی با تشکیل مجلس و انتخاباتی قوی رقم می‏‌خورد.

هاشمی از دیگر موضوع‎های‎ مورد تاکید رهبر انقلاب پیرامون انتخابات را پرهیز از حاشیه سازی دانست و گفت: انتخابات اصل، اقتدار و عزت نظام است و مابقی حاشیه‏هایی است که توسط برخی ساخته می‎‏شود.

وی گفت: کسانی که وزیر، مسئول و صاحب تریبون هستند نباید سخنانی بگویند که به دلسردی مردم منجر شود صحبت‌‏هایی که برخی از مسئولان و قلم به دستان در فضای مجازی بیان و باعث دلسردی مردم می‏شود.

هاشمی افزود: شگفت اینکه برخی از کسانی که به این حاشیه‏‌سازی‏‌ها دامن می‏زنند مسئولیت کنونی آنها برآیند همین سیکل و انتخابات است

خطیب نماز جمعه بوشهر در رابطه با معامله قرن نیز گفت: آمریکایی‎ها دل خوش هستند که با گذاشتن نامی بزرگ بر این طرح، طرخ خود را علیه فلسطین اجرایی کنند.

هاشمی در ارتباط با سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر گفت: در این سفر که آیت الله رئیسی پای دردها و مشکلات مردم استان نشستند بدون شک منشا خیر و تحولاتی بزرگ برای استان بوشهر خواهد بود.

وی گفت: قوه قضاییه اقتدار و هوشمندی خود را در مبارزه با از خود نشان داده و بارقه‌های امید را در دل مردم روشن کرده است.

گناوه 

امام جمعه گناوه گفت: مردم غیور و سلحشور ایران باحضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن دسیسه های دشمنان را ناکام و ناامید خواهد کرد.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه شهر گناوه افزود: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به تعبیر و تاکید رهبری آزمونی بزرگ برای کشور و یکی از جشن های بزرگ تاریخی است. 

وی اظهارداست: ۲۲ بهمن امسال حال و هوای دیگری دارد و در آستانه چهلم سردار شهید سلیمانی است که حضور مردم با یاد و نام محبوب دلها خواهد بود.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت دهه فجر اطهارداشت: انقلاب اسلامی از انقلاب های بی نظیر و بی بدیل از همه جهات است که هیچ انقلابی در دیگر نقاط جهان مشابه آن وجود نداشته است.

وی گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آزمون مهم دیگری است که زیربنای علاج همه مشکلات و پیشرفت ها در کشور  است.

امام جمعه گناوه گفت: انتخابات تضمین کننده امنیت ملی در برابر تهدیدهای دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه حضور مردم در صحنه های انقلاب از جمله انتخابات پررنگ بوده دشمن عقب نشینی کرده است و در این دوره نیز پررنگ تر از قبل شرکت خواهند کرد.

رکنی حسینی گفت: مردم باید برای انتخاب نماینده حوزه خود یک سری معیار و ملاک هایی را مدنظر قرار گیرند که رهبر فرزانه انقلاب حجت را برهمگان مشخص کردند.

وی افزود: انقلابی ،جهادی  و توانمند بودن و پرهیز از حاشیه سازی از عمده ملاک و معیار برای انتخاب یک کاندید اصلح است.

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: حاکمیت اسلام و ارزش های دینی و معنوی ، مردم سالاری دینی و نهادینه سازی آزادی اسلامی درکشور، اقتدار،امنیت ، عزت ملی، هویت بخشی و  تقویت زیرساخت ها، افزایش صادرات غیر نفتی و اثرگذاری ایران اسلامی در مسائل عمده منطقه ،اهتزاز پرچم عزت و اقتدار ملت ایران در منطقه از مهمترین دستاوردهای انقلاب است.

حجت الاسلام حسن مصلح در جمع نماز گزاران برازجانی افزود: از مهمترین مولفه های انتخابات پرشور مشارکت فعال مردم ،جدا بودن حساب انتخابات از گلایه های به حق مردم و پرهیز از حاشیه سازی ها  در انتخابات است.

وی انتخابات را تضمین کننده امنیت ملی در برابر تهدیدهای دشمنان و تقویت کننده بازدارندگی ملی و افزایش مقاومت ملی دانست.

مصلح یادآورشد: انتخابات مظهر عزم ملی و اقتدار و بصیرت ملی است.

وی همچنین بر حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و گفت: راهپیمایی 22 بهمن ضربه کوبنده  ای بر دشمن خواهد بود.

مصلح اظهارداشت:ساماندهی و پیگیری مشکلات جمعه بازارو جانمایی درست این بازارچه از سوی شهردار و مسئولان مورد خواسته مردم است که باید نسبت به تحقق آن اهتمام شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان بوشهر حضرت علی خطبه های نماز جمعه دین نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی پرهیز از حاشیه سازی راهپیمایی ۲۲ بهمن امام جمعه گناوه انقلاب اسلامی خطبه های نماز حجت الاسلام استان بوشهر نماز جمعه ملت ایران بی بدیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در گردهمائی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در شهر «خان ببین» با اشاره به جایگاه مهم امامت جمعه، اظهار کرد: به طوری که دامن پر مهر امامان جمعه برای اقشار مختلف مردم آن شهر پهن باشد و مختص برای عده ای خاص نباشد.
 
به گفته وی؛ نماز جمعه جای یک جناح خاصی نیست چون ما تابع سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در این راستا راهنمایی های مهم مقام معظم رهبری برای همه ما اصل و اساس است.
 
امام جمعه شهر گرگان با بیان اینکه شأن امام  جمعه این نیست که در هر مسئله ای وارد شود، تصریح کرد: امام جمعه نباید با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا کرده و عامل شکاف در بین افراد جامعه باشد.
 
وی افزود: عمیق ترین و موثرترین قشر در امت اسلامی علمای دین بودند که با سال ها خون دل خوردن ها و در به دری ها در کسب معارف اسلامی زحمات فراوان کشیدند.
 
به گفته وی؛ مسئولیت امامت جمعه سخت و دشوار است؛ چون علما میراث ‌داران میراث گرانبهای پیامبراسلام (ص) هستند.
 
آیت الله نورمفیدی با عنوان اینکه ائمه جمعه چون در جایگاه منصوب رهبری قرار دارند باید در رفتار، اعمال و گفتار خودشان مراقبت کنند، ابراز کرد: «اتکاء به خدا» اساسی ترین نکته ای است که باید مد نظر همه عزیزان ائمه جمعه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: از روز اولی که نماز جمعه در کشور شروع شد ما نیز همزمان در گرگان این فریضه را شروع و اقامه کردیم.
 
قدیمی ترین امام جمعه کشور با تأکید بر اهل تحقیق و مطالعه بودن امامان جمعه، گفت: بر اساس سال ها تجربه  به عنوان قدیمی ترین امام جمعه کشور از شما عزیزان می خواهم خطبه هایتان برای مردم همراه با مطالعه، تحقیق و دقت کامل باشد تا اگر کسی هم اشکالی به آن وارد کرد شما نیزجای دفاع برای آن داشته باشید.
 
وی افزود: گاهی حرف هایی را از امامان جمعه در نماز جمعه می شنویم که پس از ایراد آن و تحلیل های مردم این عزیزان نمی توانند پای حرفی را که زدند بایستند که این یک اشکال اساسی برای ائمه جمعه به شمار می رود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است