Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@21:31:46 GMT

جدیدترین موضع آیت الله سیستانی درباره تحولات عراق

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۵۸۵۲

جدیدترین موضع آیت الله سیستانی درباره تحولات عراق

خبرگزاری مهر: به نقل از السومریه، مرجعیت عالی دینی عراق در بیانیه‌ای که توسط احمد الصافی نماینده ایشان در کربلای معلی قرائت شد، به تحولات جاری عراق واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: باید به دو رویداد هفته جاری اشاره کنم؛ نخست اینکه، علی رغم توصیه‌های مکرر مرجعیت دینی درباره لزوم دوری از خشونت و پایبندی به روند مسالمت آمیز تظاهرات و عاری بودن آن از اقداماتی که به منافع مردم لطمه می‌زند، اما این موضوع مانع وقوع حوادث تأسف بار و دردناک در روز‌های گذشته نشده است؛ حوادثی که باعث ریخته شدن به ناحق خون افراد بی گناه شده است و آخرین آن‌ها رویداد‌هایی بود که شامگاه چهارشنبه گذشته در نجف اشرف رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه‌ای که احمد الصافی آنرا قرائت کرد، تاکید شده است: در حالی که مرجعیت دینی همه تجاوزات و حملاتی که از سوی هر جهتی رخ داد را محکوم می‌کند و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید و برای شفای عاجل مجروحان و مصدومان دعا می‌کند، در عین حال همانند گذشته که بار‌ها نیز تاکید کرده، بار دیگر تاکید می‌کند که ضروری است نیرو‌های امنیتی مسئولیت حفظ امنیت و ثبات و محافظت از میدان‌های اعتراضات و تظاهرات مسالمت آمیز، کشف تعدی گران و افراد نفودی، حفظ منافع شهروندان از اقدامات خرابکاران را برعهده بگیرند و کوتاهی آن‌ها از وظایف خود در این چارچوب هیچ توجیهی ندارد همچنانکه هیچ توجیهی نمی‌تواند آن‌ها را از مسئولیتهایشان در این زمینه بازدارد و آن‌ها باید با حرفه‌ای گری کامل رفتار کنند و از توسل به خشونت در برخورد با اعتراضات مسالمت آمیز پرهیز کنند و مانع تعدی به معترضان شوند و در عین حال مانع وارد آمدن خسارت به اموال عمومی و خصوصی تحت هر بهانه و عنوانی شوند.

در این بیانیه آمده است: دوم، مرجعیت دینی در خطبه‌های گذشته دیدگاهش برای گذر از بحران سیاسی کنونی را تبیین و تشریح کرد که دولتی که جای دولت مستعفی را می‌گیرد مورد اعتماد مردم بوده و توان آرام کردن اوضاع و بازگردانیدن اقتدار دولت را داشته باشد و اقدامات لازم را برای اجرای انتخابات زودهنگام در فضایی مطمئن و دور از تأثیرات جانبی انجام دهد. مرجعیت بار دیگر تاکید می‌کند که در جزئیات گام‌هایی که در این مسیر اتخاذ می‌شود، دخالت نمی‌کند و به اظهار نظر در این خصوص نیز نمی‌پردازد.

منبع: فردا

کلیدواژه: تحولات عراق آیت الله سیستانی مرجعیت دینی اعتراضات مرجعیت دینی مسالمت آمیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم

به گزارش جماران؛ جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله اخیر دشمن صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق ثابت کرد که دوران "بزن در رو" دیگر به سر آمده است.

در این بیانیه آمده است: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنان پیگیر تحولات پاسخ  مشروع و شایسته جمهوری اسلامی ایران به جنایت دشمن صهیونیستی در هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق و ترور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.

این بیانیه می‌افزاید: ما ضمن قدردانی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران، موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالی که در برابر نسل‌کشی ملت فلسطین در غزه و تجاوزات علیه ساکنان قدس و کرانه باختری و اسرای فلسطینی سکوت کردند، را محکوم می‌کنیم.

حماس تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران تاکیدی است بر اینکه دورانی که دشمن صهیونیستی بدون هرگونه محاسبه و مجازات عربده‌کشی می‌کرد، به سر آمده و همزمان توهم تکیه کردن بر این رژیم نیز دیگر پایان یافته است.

این جنبش افزود: ما بار دیگر امت اسلامی و عربی و جریان‌های مقاومت در منطقه و تمامی آزادگان جهان را به ادامه حمایت از ملت فلسطین در نبرد مبارک طوفان الاقصی برای آزادسازی سرزمین و مقدسات فلسطین فرامی‌خوانیم.

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه برضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در حمایت از حمله به اسرائیل
  • موضع‌گیری نخست وزیر قطر درباره تحولات غزه
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است