Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پرستار آلمانی که به صورت داوطلبانه در جزیره لسبوس یونان کار می‌کند از وضعیت فاجعه بار پناهندگان و خشونت بالای پلیس علیه معترضان مهاجر می‌گوید. ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس" آلمان، حدود دو هزار پناهنده در اوایل هفته جاری علیه وضعیت فاجعه بار اردوگاه پناهندگان در جزیره لسبوس یونان اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ماریا فیکس" یک پرستار آلمانی است که به صورت داوطلبانه به پناهندگان در جزایر یونان خدمات ارائه می دهد.  فیکس حدود یک سال و نیم است که در کلینیکی در این جزیره یونان کار می کند و گفتگویی را با نشریه "فوکوس" درباره شرایط در این جزیره یونان انجام داده است.

ادامه آشوب‌ها و ناآرامی‌ها در جزایر مملو از پناهندگان یونانپلیس یونان پناهندگان معترض را با گاز اشک آور متفرق کردخبرگزاری فرانسه: یونان به عربستان سامانه پاتریوت اعزام می‌کند

به گفته وی در حالی که در جزیره لسبوس ظرفیت اسکان تنها 3 هزار پناهنده وجود دارد، اما بیش از 19 هزار پناهنده در حال حاضر در این جزیره مستقر هستند.  فیکس می گوید که در داخل و اطراف مرکز پذیرش پناهندگان در موریا شرایط غیر قابل کنترل شده است.

حدود 2 هزار پناهنده روز دوشنبه در اعتراض به شرایط موجود از اردوگاه موریا به سمت مرکز جزیره لسبوس به راه افتادند. آن ها علیه شرایط در اردوگاه های یونان، قوانین دولت یونان و اخراج ها به ترکیه و کشورهای مبداء اعتراض کردند.

ماریا فیکس و همکارانش شاهد این اعتراضات بودند. وی در این باره گفت: "ما تنها گروه مراقبت های پزشکی در جریان این اعتراضات بودیم."

وی از تشدید اوضاع در این جزیره یونان سخن گفته و تصریح کرد: پلیس بدون هیچ دلیلی گاز اشک آور به سمت معترضان پرتاب می کرد. این در حالی است که اعتراضات به صورت صلح آمیز برگزار می شد. پلیس بخصوص گاز اشک آور علیه کودکان و زنان به کار می برد.

این پرستار آلمانی همچنین تاکید کرد که اما تنها استفاده از گاز اشک آور نبود که مشکلاتی را برای معترضان ایجاد می کرد، بلکه برخی از معترضان به دلیل حملات وحشیانه پلیس نمی توانستند به راه خود ادامه دهند.

این پرستار آلمانی همچنین می گفت که ما نمی توانستیم این معترضان مجروح را برای مداوا دراز کنیم و باید آن ها را به جای دیگری منتقل می کردیم، چرا که پلیس مرتبا آن ها را به سمت بازگشت به اردوگاه موریا هل می داد.

"ماریا فیکس" همچنین می گوید اخیرا اعتراضات بیشتری در این جزیره یونان شکل می گیرد که البته تا به حال در مقیاس های کوچک برگزار می شد.  به گفته وی دلیل این اوضاع، شرایط فاجعه باری است که پناهندگان باید تحت آن در این اردوگاه ها زندگی کنند و از طرف دیگر قوانین سختگیرانه جدید یونان هم آن ها را تحت فشار قرار می دهد.

دولت یونان سال گذشته قوانین پناهندگی خود را تشدید کرده است. بسیاری از پناهندگان می ترسند که به ترکیه و یا کشورهای مبداء بازگردانده شوند. "ماریا فیکس" و همکارانش به ویژه از مراجعه بیماران روانی به این کلینیک خبر داده اند.

"ماریا فیکس" که در تنها کلینیکی که در جزیره یونان قرار دارد کار می کند در این باره می گوید هر روز حدود 100 بیمار به این کلینیک مراجعه می کنند که اکثر آن ها پناهنده هستند.

یک تیم متشکل از 6 پزشک و 3 دانشجوی پزشکی و 2 پرستار و 3 روانپزشک به همراه 10 مترجم در این کلینیک مشغول به کار هستند.      

به گفته فیکس پناهندگان با طیف کاملی از مشکلات به این کلینیک می آیند که این اختلالات شامل استرس بالا تا افسردگی و بیماری های روانی و یا افکار خودکشی را شامل می شود. در حال حاضر بسیاری از بیماران هم از اختلالات تنفسی رنج می برند و تحت شرایطی که در اردوگاه جزیره لسبوس وجود دارد آن ها نمی توانند از خود نگهداری کنند.

فیکس همچنین از کشورهای اروپایی خواست که برای بهبود شرایط پناهندگان در یونان تقسیم عادلانه را در پیش گیرند. وی همچنین از آلمان خواست که پناهندگان بدون همراه را بپذیرد.

به گفته این پرستار آلمانی حدود 1100 نفر از 19 هزار پناهنده در جزیره لسبوس یونان کودکان زیر سن قانونی هستند. این در حالی است که تنها برای 300 کودک در این اردوگاه محل اقامت مناسبی وجود دارد. 800 کودک زیر سن قانونی دیگر در شرایط امنی نیستند و در اردوگاه توزیع شده اند. آن ها در جزیره بدون لباس مناسب و کیسه خواب و چادر زندگی می کنند.

همچنین وضعیت این کودکان زیر سن قانونی به گونه ای است که اختلالاتی را در روند درمان آن ها ایجاد می کند، چرا که بر اساس قوانین کودکان بدون سرپرست نباید در کلینیک ها مداوا شوند.

وی البته تاکید کرد که با وجود همه این شرایط سخت برای کمک به بیماران در این جزیره مانده و به کار خود ادامه می دهد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا جزیره لسبوس یونان جزیره یونان پرستار آلمانی وضعیت فاجعه بار هزار پناهنده زیر سن قانونی گاز اشک آور ماریا فیکس بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است

به گزارش خبرگزاری صداسیما مرکز خلیج فارس؛ استاندار هرمزگان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان از جمله شهرداری و هلال احمر برای بارش‌های پیش رو آمادگی کامل داشته باشند.
مهدی دوستی افزود: سالن‌های ورزشی برای استفاده مردم روستا‌های پایین دست سد‌ها و عشایر آمادگی لازم را داشته باشد.
وی گفت: باید تامین سوخت مناطق صعب العبور و جزایر را در دست کار قرار دهیم.
مدیرکل مدریت بحران استانداری هرمزگان هم در این نشست گفت: با توجه به گستردگی این فعالیت با شدت زیاد در نوار ساحلی مانند جزایر و شرق استان مردم باید از تردد غیر ضرور در بستر و حاشیه رودخانه ها، صعود به ارتفاعات و صیادان از تردد دریایی جدا خودداری کنند.
مهرداد حسن زاده افزود: همه تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز استقرار پیدا کرده اند.

بیشتربخوانید:اعلام آمادگی آب منطقه‌ای هرمزگان بدنبال هشدار قرمز هواشناسی
مدیرکل هواشناسی هم در این نشست گفت: این سامانه بارشی از بامداد فردا آغاز و شدت آن در شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان، سیریک، جنوب میناب، جاسک و جزایر خواهد بود.
سعید رنجبر افزود: این سامانه بارشی روز سه شنبه و چهارشنبه در استان فعالیت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است
  • (تصاویر) بحران پناهندگان در سودان جنوبی
  • سرمربی گل گهر گزینه هدایت تیم ملی یونان!
  • ممنوعیت تردد شناورهای سبک در جزایر هرمزگان
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • وضعیت آبرسانی و جمع آوری فاضلاب در جزیره خارگ به سرانجام برسد
  • هشدار یونیسف درباره وضعیت فاجعه‌بار کودکان غزه
  • یونیسف: وضعیت کودکان غزه فاجعه‌بار است
  • آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری»