Web Analytics Made Easy - Statcounter

  پلیس فرانسه امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تظاهرات برنامه ریزی شده برای فردا شنبه ممکن است باعث مشکلاتی در خیابان‌ها شود، زیرا معترضان قصد دارند در نزدیکی نهاد‌های دولتی و مناطق گردشگری و مراکز خرید راهپیمایی کنند.

از زمان شکل گیری جنبش جلیقه زرد‌ها در نوامبر ۲۰۱۸، تجمعات این گروه معمولا با خشونت و درگیری با نیرو‌های ضد شورش همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگرچه از تعداد معترضان جلیقه زرد از زمان آغاز به کار این جنبش کاسته شده،، اما اعتراضات این جنبش علیه دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هر شنبه ادامه داشته است. جلیقه زرد‌ها می‌گویند سیاست‌های دولت مکرون به نفع ثروتمندترین افراد جامعه است.۹۱۰۹

جنبش ضد نظام سرمایه‌داری و اعتراض‌ها علیه سیاست‌های دولت مکرون در فرانسه با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری از ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۶ آبان ۹۷) در سراسر فرانسه آغاز شد.
اعتصاب‌ها در مخالفت با اصلاحات بازنشستگی نیز که از پنجم دسامبر ۲۰۱۹ (۱۴ آذر) آغاز شده است، همچنان به روند خود ادامه می‌دهد.

شدت اعتراض‌های مردمی به سیاست‌های اقتصادی دولت تا جایی رسید که بعد از سخنرانی سال نو میلادی رئیس جمهوری فرانسه، کاربران توئیتر با انتشار هشتگ «مکرون استعفا»، خواستار کناره‌گیری وی از قدرت شدند. البته این نخستبن بار نبود که معترضان چنین خواسته‌ای را مطرح کردند، بلکه از همان ماه‌های ابتدایی آغاز دولت بویژه از آغاز جنبش جلیقه‌زردها، بار‌ها بر این خواسته خود تاکید داشته‌اند.

جنبش جلیقه زرد‌ها ابتدا در اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت شکل گرفت، اما به تدریج ماهیت خود را به تظاهرات گسترده مردمی به سیاست‌های اقتصادی دولت تغییر داد؛ جنبشی که در روز نخست جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفری را راهی خیابان‌ها کرد و اگرچه به تدریج از تعداد معترضان کاسته شد، اما همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فرانسه پاریس اعتراض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۷۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و تگرگ در این مناطق؛ کاهش دمای هوا از فردا

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سه‌شنبه دامنه بارش‌ها ـ علاوه بر مناطق ذکرشده ـ شمال شرق را نیز دربر می‌گیرد.

چهارشنبه بارش در شمال غرب و غرب پایان می‌یابد، ولی در سایر مناطق ذکر شده و در سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان بارش تداوم دارد.

سامانه بارشی پنجشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال خواهد بود.

دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و دریای خزر نیز در این مدت مواج است.

دیگر خبرها

  • سایه باران کماکان بر سر تهران
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • فال انبیا فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تداوم بارش‌ها در اکثر نقاط کشور تا فردا
  • حمایت فرانسویان از فلسطین
  • آغاز سرشماری قرقاول در استان گلستان
  • تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • رگبار باران و تگرگ در این مناطق؛ کاهش دمای هوا از فردا