Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@20:12:07 GMT

داستان چای‌های تاریخ مصرف گذشته چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۸۰۵۷

داستان چای‌های تاریخ مصرف گذشته چیست؟

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اخیرا برخی اخبار منتشر شده حاکی از آن است که چای سنواتی و انبار شده که سال ۸۱ از چایکاران خریداری شده و در حال حاضر غیر قابل مصرف بوده و کاربرد صنعتی دارد، با چای‌های خوراکی ترکیب شده است. جزییات این موضوع را از رییس سازمان چای کشور جویا شدیم؛ وی ضمن رد این ادعا اظهار کرد کسانی که این حرف را می‌زنند باید جزییات آن را شرح دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب جهانساز در این باره گفت: چندین سال پیش کارخانجات چای از تسهیلات بانک ملی استفاده کردند اما بازپرداخت آن را انجام ندادند. بنابراین برای پرداخت بدهی هایشان،  چای‌هایشان را تجمیع کردند و در اختیار بانک ملی قرار دادند که بانک آن را بفروشد و طلبش را بردارد.

وی ادامه داد:حدود ۴۰ هزار تن چای در کارخانجات چای بابت بدهی بانک ملی  از سال ۸۱ گرو گذاشته شد. این چای ۱۷ ساله در انبار سازمان تعاون روستایی و بخش خصوصی ذخیره و پلمب شد.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه چای تاریخ مصرف گذشته قابلیت شرب ندارد و برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود، گفت: هیچ مقدار از این چای به بیرون نشت نکرده  و با چای‌های دیگر نیز اختلاطی نداشته است.

وی در پاسخ به اینکه پس چرا گفته می‌شود این چای آلوده با چای یک برند معروف مخلوط شده است، گفت:کسانی که این حرف را می‌زنند باید جزییات آن را شرح دهند که چه نوع چایی و با چه میزانی با این چای های داخل انبار ترکیب شده است و صرف اینکه حرفی زده شود و به چای شمال لطمه وارد شود، درست نیست.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: چاي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزییات تور کنسرت‌های داود آزاد و «دف نوازان حیران»

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد علیپور سرپرست گروه دف نوازان حیران درباره جزییات همکاری تازه خود با داود آزاد در کنسرت های پیش روی توضیح داد: گروه دف‌نوازان حیران در سال گذشته (سال ۱۴۰۲) افتخار این را داشت که با استاد داود آزاد همکاری داشته باشد. سال گذشته تور کنسرت‌هایمان را با عنوان «خراباتیان شمس» به مناسبت بزرگداشت شمس تبریزی، از شهر خوی آغاز کردیم. پس از آن در تبریز، زنجان، ارومیه، مراغه، اردبیل و اهر روی صحنه رفتیم.

علیپور درباره آثاری که در این کنسرت‌ها اجرا شده تاکید کرد: قطعه‌هایی که اجرا کردیم تعدادی از آنها قبلا شنیده شده بود که با تنظیم‌های جدید و با حضور گروه دف‌نوازان حیران برای تماشاگران اجرا شد. برخی از قطعه‌ها هم مانند آهنگ «لیلی» جدید بود و برای نخستین بار در این کنسرت‌ها اجرا شد.

این نوازنده دف گفت:‌ تور کنسرت‌های «خراباتیان شمس» را در سال گذشته پایان دادیم. امسال اما قرار شد تورِ تازه‌ای از کنسرت‌ها را با عنوان «عقل و جنون» روی صحنه ببریم. در این تور تمام آثاری که اجرا می‌شود، آثاری جدید هستند که در دستگاه‌های اصفهان، شور، همایون و چهارگاه و آوازِ افشاری و شوشتری ساخته شده اند.

علیپور ادامه داد: برنامه‌ی تور کنسرت‌های «عقل و جنون» از زنجان شروع می‌شود. بیستم اردیبهشت در زنجان روی صحنه می‌رویم و ۲۴ اردیبهشت در تالار وحدت تهران کنسرت‌مان را برگزار می‌کنیم. ۳۰ اردیبهشت در تبریز و اواخر خرداد در خوی اجرا خواهیم داشت. احتمالا در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس هم کنسرت‌هایی را برگزار کنیم.

در تور کنسرت‌های «عقل و جنون» داوود آزاد آهنگساز، تنظیم کننده و خواننده خواهد بود. همچنین حامد علیپور نوازنده دف و سرپرست گروه است. در این اجراها جاوید ابراهیم پور نی، همایون جهانشاهی تنبک، نیما رضایی‌فرد عود و پیمان اسحاقی کمانچه می‌نوازند.

امین امن الهی، فریبا حسین پور، سلنا پورسعید، مهران فرهنگ، محمدجواد شکورزاده، آیسل فرامرزی، الهه باقری، پویا زادمهر، ستایش صالح و مینا مرادی هنرمندان دف نوازان این گروه را تشکیل می دهند.

کد خبر 6084220 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
  • کینه صهیونیستی به روایت مصری
  • جزییات معامله ۶ هزار میلیاردی سرخ‌آبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • جزییات فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • حشاشین؛ کینه صهیونیستی به روایت مصری
  • اعلام جزییات تور کنسرت‌های داود آزاد و «دف نوازان حیران»
  • ضبط ۱۳۸ قلم داروی تاریخ مصرف گذشته در سرخون