Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@14:09:11 GMT

اختلاف چشمگیر قیمت گوشت از دامداری تا بازار

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۸۷۰۷

سعید سلطانی سربستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، از کاهش چشمگیر قیمت دام طی ماه‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون قیمت هر کیلو گوساله زنده با کاهش ۴۰ درصدی نسبت به ابتدای سال ۲۵ هزار تومان و گوسفند زنده با افت ۲۵ درصدی ۳۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله را برای مصرف‌کننده را ۶۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی را ۷۲ تا ۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که به سبب سودجویی واسطه و دلال گوشت در مناطق شمال شهر تا جنوب شهر با نرخ‌های حدود ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود که این امر اجهاف در حق مصرف‌کنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی قابل توجهی دام از مرز‌های کشور قاچاق می‌شود که در صورت جلوگیری از این پدیده شوم دیگر نیازی به واردات گوشت برای تنظیم بازار داخل نیست.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور از انباشت چشمگیر دام در واحد‌های دامداری خبر داد و گفت: با توجه به زایش مناسب در بخش دام سبک و ازدیاد دام در واحد‌های دامداری از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود که مجوز صادرات دام را به طور معمول صادر کنند، چرا که با استمرار این روند دامداران قادر به ادامه تولید نخواهند بود.

صادرات دام تنها راه‌حل مناسب از تولید داخل

سلطانی با اشاره به اینکه صادرات دام سوپاپ اطمینانی برای دامداران به شمار می‌رود، با وجود تعدد دام در واحد‌های دامداری و زیان چشمگیر تولیدکنندگان طی ماه‌های اخیر تنها راه‌حل حمایت از تولید داخل صادرات به شمار می‌رود در غیر این صورت بی‌توجهی به این موضوع بنا به دلایل مختلف می‌تواند مشکل‌ساز شود.

مدیر عامل دامداران کشور در پایان درباره آینده بازار گوشت، گفت: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا قیمت دام و گوشت قرمز در ایام پایانی سال نوسانی نخواهد داشت.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دام در واحد های دامداری دامداران کشور هزار تومان صادرات دام مدیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ تن گوشت قرمز در بوشهر توزیع می‌شود

ایسنا/بوشهر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت:۵۰۰ تن گوشت قرمز وارد استان بوشهر شده و درحال توزیع است.

محمودکیهان درگفت وگو با خبرنگار ایسنادر بوشهر با اشاره به اینکه قیمت مصوب این گوشت‌ها نصف قیمت بازار است، افزود: گوشت گوسفندی کیلویی ۳۶۵ هزار تومان و گوشت گوساله یخ‌زده برزیلی هم کیلویی ۳۱۵ تومان فروخته می‌شود.

وی اضافه کرد: همشهریان عزیز به هر میزانی که بخواهند گوشت در اختیارشان قرار داده می‌شود و برای پخت نذورات هیئت‌ها و نیکوکاران هم محدودیت و کمبود گوشت قرمز نداریم.

به گفته وی، تعاونی مرزنشینان برای مناطق روستایی و چغادک نزدیک به ۲۹ تن برنج و ۱۵ تن شکر توزیع کرده و یا در حال توزیع آن است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (تصویر) وقتی ۲۰۰ تومانی ارزشمند بود
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جدید گوشت مرغ اعلام شد
  • قیمت گوشت مرغ امروز ۹ فروردین 1403+ جدول
  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز در بوشهر توزیع می‌شود
  • اختلاف قیمت دولتی و بازار آزاد میوه در کردستان