Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@06:54:07 GMT

محاکمه شیخ زکزاکی در نیجریه از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۸۷۹۷

محاکمه شیخ زکزاکی در نیجریه از سر گرفته شد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، دادگاهی در نیجریه محاکمه «شیخ ابراهیم زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه را آغاز کرده است.

شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» امروز جمعه گزارش داده در جلسه استماع دادگاه شیخ زکزاکی که پنجشنبه برگزار شد به او اجازه داده شد به پزشکانش دسترسی داشته باشد.

طبق این گزارش، دسترسی پزشکان به شیخ زکزاکی بعد از آن صورت گرفت که وکلای او استدلال کردند پزشک شیخ در زندان اعتراف کرده قادر نیست به شرایط پزشکی ایشان رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از چشم‌های رهبر جنبش اسلامی نیجریه بینایی‌اش را از دست داده و چشم دیگر ایشان نیازمند درمان است. علاوه بر این، سطح سرب و کادمیم در خون ایشان نیز بالا گزارش شده است.

رئیس تیم حقوقی شیخ زکزاکی گفت که وضعیت سلامت ایشان و همسرش در زندان وخیم شده است. رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همشرش در حمله نیرو‌های امنیتی نیجریه در سال ۲۰۱۵ زخمی شدند. علی‌رغم آنکه دادگاه عالی نیجریه حکم به آزادی شیخ زکزاکی و همسرش داده آن‌ها از آن سال به بعد در زندان هستند.

«کمیسیون حقوق بشر اسلامی» که نهادی مستقر در لندن است از مقام‌های نیجریه خواسته شیخ زکزاکی و همسرش ایشان را آزاد کنند. این کمیسیون محاکمه ایشان را سیاسی دانسته است.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی تأکید کرده رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش باید طبق قوانین داخلی نیجریه و همچنین قوانین بین‌المللی از زندان آزاد شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: استیضاح ترامپ نانسی پلوسی اسکوچیچ دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نیجریه شیخ زکزاکی جنبش اسلامی نیجریه محاکمه استیضاح ترامپ نانسی پلوسی اسکوچیچ دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رهبر جنبش اسلامی نیجریه شیخ زکزاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۸۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که همچنان تحولات واکنش قانونی و به حق ایران علیه رژیم صهیونیستی در نتیجه جنایت این رژیم در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق و ترور شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند.

حماس اعلام کرد: ما از یک سو از اقدام جمهوری اسلامی قدردانی می‌کنیم و از سوی دیگر موضع جانبدارانه غرب در حمایت فوری از رژیم اشغالگر را محکوم می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این موضع جانبدارانه در حالی است که غرب همچنان در برابر نسل‌کشی جمعی مردم غزه و آزار ملت ما در قدس و کرانه باختری و شکنجه اسیران ما در زندان‌های اشغالگران سکوت اختیار کرده است.

جنبش حماس تاکید کرد: واکنش جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که زمان عربده‌کشی دلخواه و بدون حساب وکتاب و مجازات رژیم صهیونیستی پایان یافته است و همراه آن خیال‌بافی‌های تکیه بر آن نیز پایان گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنبش حماس بر دعوت خود از امت عرب، امت اسلام، نیروهای منطقه و آزادگان جهان برای تداوم حمایت از ملت فلسطین در نبرد بزرگ طوفان الاقصی برای آزادی سرزمین و مقدسات خود تاکید می‌کند.

کد خبر 6081439

دیگر خبرها

  • دبیرکل جنبش انصار الله یمن: کمک به ملت فلسطین مسؤولیت بزرگ امت اسلامی است
  • سحرگاه بیم و امید ۴محکوم به مرگ پای چوبه دار
  • شهادت یکی دیگر از رزمندگان حزب‌الله لبنان
  • بیانیه قدردانی حماس از حمله ایران به اسرائیل
  •  پیام سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
  • حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است
  • حماس: واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است
  • حماس: دوران عربده‌کشی رژیم صهیونیستی به سر آمده‌است
  • واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟