Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک تجارت با تأکید بر مشابه سازی کالاهای وارداتی در داخل کشور،گفت: حتی اگر روزی تحریم ها برداشته شود با این اتفاقی که در داخل افتاده و ظرفیتی که ایجاد شده می توانیم همین راه را ادامه دهیم و نیازی به واردات کالاهای تحریمی نداشته باشیم. ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰ اقتصادی پول | ارز | بانک نظرات - اخبار اقتصادی -

رضا دولت آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سوال که چطور باید اقتصاد کشورمان را قوی کنیم؟ اظهار داشت: باید همه تحریم ها و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم که البته درحال این کار هم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به محدودیت واردات کالا بعد از تحریم ها گفت: بعد از تحریم ها ورود خیلی از کالاها به داخل کشور محدود شد ولی خوشبختانه برای حل مشکلات، مشابه  این کالاها در داخل کشور ساخته شده و می شود.

مدیرعامل بانک تجارت ضمن تأکید بر مشابه سازی کالاهای وارداتی در داخل کشور، تصریح کرد: حتی اگر روزی تحریم ها برداشته شود با این اتفاقی که در داخل افتاده و ظرفیتی که ایجاد شده می توانیم همین راه را ادامه دهیم و نیازی به واردات کالاهای تحریمی نداشته باشیم.

این فعال نظام بانکی درباره تأثیر سنگ اندازی های مدیریتی و سیاستی در رونق تولید و اقتصاد اینطور توضیح داد که نمی شود خیلی به ضعف مدیریتی ورود کرد هرچند ممکن است در برخی از موارد ضعف مدیریتی داشته باشیم اما در بدترین شرایط اقتصادی، کشور به بهترین نحو ممکن اداره می شود.

وی با اشاره به بالا بودن تورم گفت: الان همه چیز در کشور وجود دارد و هیچ کمبودی نداریم بنابراین اگر مدیریت ضعیفی داشتیم که این اتفاق نمی افتاد. هرچند ممکن است در برخی حوزه ها ضعف هایی وجود داشته باشد که آن ضعف ها هم باید برطرف شود.

دولت آبادی در پاسخ به این سوال که سیاست های اقتصاد مقاومتی تا چه می تواند به وضعیت موجود کمک کند؟ اظهار داشت: عمل به سیاست های اقتصادی بسیار موثر است؛ بانک ها هم همسو با این سیاست ها درحال حرکت هستند و امیدواریم بتوانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل بانک تجارت درباره میزان اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در نظام بانکی گفت: بانک ها در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به تکالیف و اولویت هایی که برعهده شان هست، عمل می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین مشکل حال حاضر اقتصاد ایران چیست؟ تصریح کرد: نقدینگی و تورم از مشکلاتی است که وجود دارد ولی تمام مسئولان در تلاش هستند تا با کاهش تورم و مدیریت نقدینگی مشکلات را کم کنند.

چگونه اقتصاد را قوی کنیم؟|لاهوتی: کاهش وابستگی به نفت و تولید صادرات محور، 2 راهکار مهم قوی شدن اقتصاد استچگونه اقتصاد را قوی کنیم؟|سبزعلیپور: باید کاربلدها به عرصه مدیریت اقتصاد برگردندچگونه اقتصاد را قوی کنیم|پروین‌پور: نهضت مسکن‌سازی، بهترین راهکار تقویت اقتصاد ایران/ دید دولت و مجلس غلط استچگونه اقتصاد را قوی کنیم؟|رزاقی: مسئولان یک‌بار برای همیشه دفاع از اشرافی‌گری، خام‌‎فروشی و واردات‌چی‌ها را کنار بگذارندچگونه اقتصاد را قوی کنیم؟|راغفر: به قانون اساسی برگردیم/ اصلاح نظام بانکی و مالیاتی کشور ضروری استچگونه اقتصاد را قوی کنیم؟| یادداشت: نقش قانون جدید چک در افزایش قدرت اقتصادی

 

انتهای پیام/

R1012123/P/S7,77,79/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد مقاومتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی اقتصاد قوی اقتصاد مقاومتی سیاست های اقتصاد مقاومتی پاسخ به این سوال مدیرعامل بانک تجارت داخل کشور نظام بانکی سیاست ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: در کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بررسی فرصت‌ها، موانع و راهکار‌های توسعه روابط اقتصادی با آفریقا با تبیین اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، این قاره را سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی و به‌ویژه یزدی توصیف کرد. 


محمد علی شاه حسینی افزود: ظرفیت بازار آفریقا را می‌توان به‌عنوان بازاری بکر و پراهمیت شمرد که با رفع موانع زیر ساختی و لجستیکی، معرفی ظرفیت‌ها و نزدیک‌شدن تجار یزدی و آفریقا و تسهیلات تبادل مالی و حضور مؤثر در بازار‌های هدف و اراده تجار و دولت‌ها می‌تواند جهش روابط تجاری یزد و آفریقا را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: توسعه بازرگانی و صادرات، بهره‌گیری از معادن پرارزش این قاره و همچنین زمین‌های کشاورزی حاصلخیز جزو منافع اقتصادی ارتباط با کشور‌های آفریقایی است و از سوی دیگر هم می‌توانیم با حضور در این کشور‌ها اقتصاد استان و حتی کشور را تقویت کنیم.

این نشست با هدف تبادل نظر و هم‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر به روابط اقتصادی ایران با کشور‌های آفریقایی و کمک به افزایش صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به این قاره انجام شد.

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی