Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- همزمان با فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، مهمترین اقدامات و دستاورد‌های دستگاه قضایی هرمزگان از ابتدای سال جاری را تشریح کرد. تاریخ انتشار: 05:00 - 19 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۰۵۳۶ علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در تشریح اقدامات و دستاورد‌های دستگاه قضایی این استان در دوره تحول به راه اندازی دادگستری در شهرستان بشاگرد اشاره کرد و گفت: در پی دستور مؤکد رئیس قوه قضاییه در سفر به استان هرمزگان مبنی بر تسریع در روند استقرار دادگستری در شهرستان بشاگرد و تکمیل و تجهیز آن، دادگستری این شهرستان در سریعترین زمان ممکن افتتاح و راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بیشتر بخوانید: رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری استان هرمزگان: دستور تشکیل دادسرا و دادگاه ویژه مبارزه با قاچاق کالا/ پرونده‌های قاچاق ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف شوند 
وی اظهار داشت: پیش از این مردم بشاگرد باید برای دسترسی به نزدیک‌ترین مراجع قضایی فاصله ۱۳۷ کیلومتری تا جاسک و ۲۷۲ کیلومتری تا بندرعباس را ساعت‌ها طی می‌کردند که این مشکل با تدبیر رئیس دستگاه قضا در راه اندازی دادگستری این شهرستان برای همیشه مرتفع شد و مردم بشاگرد از نعمت عدالت آسان برخوردار شدند.

صالحی افتتاح دادگستری جزیره ابوموسی را یکی دیگر از دستاورد‌های دستگاه قضایی استان عنوان و بیان کرد: پیش از این مردم جزیره ابوموسی نیز باید برای دسترسی به نزدیک‌ترین مرجع قضایی فاصله ۲۲۲ کیلومتری تا بندرعباس را ساعت‌ها و پس از عبور از دریا طی می‌کردند که این مشکل با تدبیر رئیس دستگاه قضا در راه اندازی دادگستری این شهرستان برای همیشه مرتفع شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از افتتاح ساختمان دادگستری سیریک به عنوان دستاوردی مهم در جهت توسعه زیرساخت‌های قضایی در شرق استان و تحقق عدالت آسان برای مردم این منطقه نام برد.

وی راه اندازی مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز را از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان درراستای اجرای مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه به استان هرمزگان برشمرد.

صالحی در ادامه، از خلع ید و رفع تصرف بیش از ۶۶۰ هکتار از اراضی ملی در استان از ابتدای امسال خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام اینکه با هر گونه دست اندازی و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و منابع طبیعی به شدت برخورد خواهد شد اظهار کرد: در این راستا از ابتدای امسال از تعداد ۱۸۰ پرونده مطروحه در محاکم قضایی استان، ۱۵۷ فقره منتهی به صدور حکم گردیده است.

وی تصریح کرد: در خصوص اجرای احکام قضایی و بر اساس آمار ارائه شده از سوی دستگاه‌های عضو شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان به دبیرخانه این شورا، از ابتدای امسال بیش از ششصد و شصت هکتار از اراضی ملی استان، اعاده و رفع تصرف شده است.

صالحی ارزش تقریبی اراضی اعاده شده به بیت المال را یکهزار و چهارصد و یازده میلیارد و هفتصد و نوزده میلیون و ششصد و چهار هزار و پانصد ریال ذکر کرد و یادآور شد: تعداد متهمین این پرونده‌ها ۸۲ نفر بوده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه از رشد بیش از ۷ درصدی صدور احکام جایگزین حبس خبرداد و گفت: در این رابطه ۹ هزار و ۷۹۹ مورد استفاده از تأسیسات نوین قضایی در محاکم هرمزگان صورت گرفته است.

افزایش ۶۶ درصدی آمار مصالحه در پرونده‌های شورای حل اختلاف در آذرماه امسال از دیگر موارد مطرح شده در دستاورد‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان است.  صالحی با ابراز خرسندی ازعملکرد موفق شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در این شاخص خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرای موفق این بخشنامه، شاهد افزایش صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی استان باشیم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به دستاورد‌های شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان بیان داشت: تعداد ۴۰ هزار و ۸۷ پرونده از ابتدای امسال تاکنون در شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد، ۲۷ هزار و ۸۷۸ پرونده قابل صلح و سازش بوده است.

علی صالحی خاطرنشان کرد: از مجموع پرونده‌های قابل صلح و سازش ۳۴ درصد این پرونده‌ها که شامل ۹ هزار و ۳۷۲ فقره است با تلاش مسئولین، اعضاء و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان به صلح و سازش منجر شده است.

علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به موفقیت‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان در فسخ خصومات و ایجاد صلح و سازش میان طوایف به ایجاد سازش میان دو طایفه روستای بهتیش بشاگرد پس از ۸ سال درگیری مصالحه طوایف (هوت) و (بلوچ) که باعث کینه و کدورت و درگیری ۴ ساله شده بود و همچنین دو طایفه بزرگ غمگساری و ابراهیمی در شرق با وساطت دستگاه قضایی استان اشاره کرد و یادآور شد بیش از ۱۴۰۱ فقره پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان منجر به صلح و سازش شده است.

وی از آزادی ۱۴۲ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان هرمزگان خبرداد و بیان کرد: این تعداد زندانی از ابتدای امسال از زندان‌های استان آزاد شدند که بدهی این افراد بیش از ۴۴۷ میلیارد ریال بوده که از این میزان، شکات از مبلغ ۱۱۳ میلیارد ریال آن گذشت کردند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: این تعداد زندانی شامل ۱۳۹ نفر مرد و ۳ زن است که چهار نفر از آن‌ها به علت محکومیت دیه، ۶۸ نفر به دلیل بدهی مالی، ۵۸ نفر نیز به خاطر ناتوانی از پرداخت مهریه و ۱۲ نفر نیز به علت عدم پرداخت نفقه در زندان به سر می‌بردند.
رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اشاره به آزادی قدیمی‌ترین زندانی هرمزگانی پس از ۲۲ سال از زندان مرکزی بندرعباس عنوان کرد: این زندانی با تلاش دستگاه قضایی استان و گذشت اولیای دم آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

این مقام قضایی در استان هرمزگان در تشریح جزئیات این پرونده گفت: این زندانی از سال ۷۶ در جریان یک درگیری با همکارش او را با ضربه چاقو به قتل رساند و پس از دستگیری و رسیدگی قضایی محکوم به قصاص نفس شد که با تلاش دستگاه قضایی آزاد شد.

صالحی در ادامه با اعلام خبر کاهش ۱۵ درصدی جمعیت کیفری زندان‌های هرمزگان از ابتدای امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اظهارداشت: تعامل بسیار خوب اداره کل زندان‌ها با محاکم قضایی استان و همچنین بهره گیری از همه ظرفیت‌های قانونی در کاهش جمعیت کیفری نقشی مؤثر داشته است.

وی با اشاره به اقدامات دادگستری هرمزگان در حوزه آمار و عملکرد دستگاه قضایی اظهارداشت: دستگاه قضایی استان هرمزگان توانسته است طی این مدت با صدور رأی برای بیش از ۱۵ هزار پرونده، موجودی پرونده‌های قضایی محاکم خود را به میزان ۲۵ درصد کاهش دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۴۶ درصد از پرونده‌های مهم یعنی چیزی در حدود نیمی از این پرونده‌ها منجر به صدور رأی شده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اعلام اینکه بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه، دادگستری استان هرمزگان رتبه دوم عملکرد را در سطح کشور کسب نموده، از کسب رتبه نخست کشوری در شاخص نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا‌های عمومی و انقلاب استان هرمزگان خبر داد.

وی در ادامه اعلام کرد: ۴۵ درصد از پرونده‌های محاکم تجدیدنظر رسیدگی شده و دادگستری استان هرمزگان در این حوزه نیز رتبه نخست کشوری را کسب نموده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در تشریح اقدامات دستگاه قضایی در رابطه با احقاق حقوق عامه تصریح کرد: در پی ضرب الاجل تعیین شده برای شرکت پیمانکار و بهره بردار اتوبان پارسیان به عسلویه، این محور مهم مواصلاتی جنوب کشور با رفع تمامی نواقص و موانع در کمتر از چهل روز افتتاح و راه اندازی شد.

صالحی در ادامه افزود: در راستای احقاق حقوق عامه و در پی مخاطرات ناشی از تردد شتر‌های سرگردان در محور‌های مواصلاتی استان و بروز حوادث ناگوار، به منظور صیانت از حقوق عامه و با مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان، دستورات فوری جهت جمع آوری و هویت گذاری این احشام به دستگاه‌های مسئول از جمله اداره کل جهاد کشاورزی استان هرمزگان صادر شد که در این راستا؛ از مجموع حدود ۲۱ هزار نفر شتر موجود در مناطق مختلف استان، تعداد ۱۹ هزار و دویست شتر پلاک کوبی و احراز هویت شده اند.

علی صالحی در ادامه با اشاره به توفیقات دادگستری کل استان هرمزگان در خصوص کشف و ضبط محموله‌های بزرگ مواد مخدر اعلام کرد: از ابتدای امسال، میزان ۵۶ هزار و ۲۹۸ کیلو و ۹۴۶ گرم مواد مخدر در مناطق مختلف استان هرمزگان کشف و افراد زیادی در این رابطه دستگیر و همچنین پرونده‌های متعددی تشکیل شده است.

وی با اشاره به توفیقات دستگاه قضایی استان هرمزگان در رسیدگی به مطالبات مردم از طریق دیدار چهره به چهره مسئولین قضایی با مراجعین تصریح کرد: از ابتدای امسال ۲۵ دیدار مردمی در روز‌های سه شنبه هر هفته در بندرعباس و در محل دفتر رئیس کل دادگستری استان هرمزگان برگزار شده که طی آن در مجموع یکهزار و هشتصد و بیست و شش نفر مطالبات خود را با رئیس کل و معاونین دادگستری استان مطرح نمودند.

صالحی همچنین یادآور شد: در تمامی سفر‌های درون استانی خود به شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف به منظور شرکت در برنامه‌های مختلف بازرسی، تودیع و معارفه مسئولین و جلسات صلح و سازش طوایف مبادرت به برگزاری دیدار مردمی در مساجد جامع هر یک از این مناطق نموده ام که طی آن بیست و سه جلسه دیدار مردمی در مساجد جامع شهرستان‌های مختلف استان هرمزگان برگزار شده و سه هزار و یکصد و هفده نفر درخواست‌های خود را با رئیس کل دادگستری و مسئولین قضایی استان هرمزگان مطرح نموده اند.   بیشتر بخوانید: حضور سرزده رئیس قوه قضاییه در اسکله صیادی بندرعباس

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان هرمزگان صلح و سازش حقوق عامه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان شورا های حل اختلاف استان هرمزگان دستگاه قضایی استان هرمزگان استان هرمزگان در تشریح دستگاه قضایی استان دادگستری این شهرستان راه اندازی دادگستری هرمزگان با اشاره هکتار از اراضی ملی رئیس قوه قضاییه محاکم قضایی استان استان هرمزگان زندان های استان ابتدای امسال صالحی در ادامه دیدار مردمی پرونده ها مختلف استان جمعیت کیفری صلح و سازش یادآور شد حقوق عامه علی صالحی رفع تصرف زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: رفع تصرفات اراضی ملی از ابتدای سال آغاز شده است و تاکنون نزدیک به ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم رفع تصرف شده‌اند.

احمدی افزود: با بیان اینکه مردم شهرستان طارم درصورت مشاهده تصرف اراضی ملی می‌توانند با شماره ۱۵۰۴ و ۳۲۸۲۳۱۴۴ تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: رفع تصرف و قلع و قمع آثار تصرفی در پلاک ۶۱ هندی‌کندی به مقدار ۴۱ هکتار و در پلاک گیلوان به اندازه ۱۰ هکتار انجام شده است .

 

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور
  • نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند