Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@22:03:23 GMT

آموزش ۸۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «کوثر» خواجه

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۹۱۶۵

آموزش ۸۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «کوثر» خواجه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی کوثر خواجه، با بیان اینکه ۸۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و حفظ از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

رحیم اشرفی، مدیر موسسه قرآنی کوثر خواجه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 80 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و حفظ از گرایش های آموزشی قلمداد می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان این مؤسسه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس های آموزشی حاضر می‌شوند.
اشرفی، از هدف یادگیری روخوانی قرآن گفت و ادامه داد: روخوانی قرآن یعنی شناخت حرکات و علامات برای قرائت الفاظ و آیات کلام الله و هدف از یادگیری روخوانی همانا انس با قرآن و داشتن توانایی برای قرائت آیات قرآن کریم است.
وی، اظهار کرد: خواندن قرآن به عنوان مهم ترين عامل ايجاد و تقويت مهارت روخوانی و روان خوانی كمترين فعاليت كلاسی را به خود اختصاص داده است.
مدیر مؤسسه قرآنی کوثرخواجه، هدف از آموزش قرآن را تربیت عامل به قرآن دانست و یادآور شد: هدف از آموزش قرآن بايد تربيت حافظ، حامل و عامل به قرآن كريم باشد.
اشرفی، ضمن بازگو نمودن حلقه مفقوده فعالیت‌های قرآنی کشور تاکید کرد: حلقه مفقوده آموزش و فعالیت‌های قرآنی کشور در واقع نادیده گرفتن نخ تسبیح قرآن كریم یعنی «هدایت و تربیت» است. اغلب شاهد این هستیم كه «هدایت قرآن که غرض اصلی نزول قرآن است» در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های قرآنی فراموش شده است و بعضی وقت‌ها اصلاً یادمان می‌رود که به راستی این آیه قرآن، این موضوع و یا این داستان قرآنی چه کاربردی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی آموزش قرآن کلاس های آموزشی فعالیت های قرآنی حاضر می شوند قرآن آموز مؤسسه قرآنی قرآنی کوثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • آمریکا شریک جرم صهیونیست‌ها است
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود