Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: مسابقات کتابخوانی مرحله آموزشگاهی جشنواره «دانایی و توانایی» در سطح مدارس ۱۷ ناحیه و منطقه استان بر گزار شد.

او افزود: در دوره ابتدایی و در پایه‌های اول و دوم چهار هزار و ۲۰۰ نفر، پایه‌های سوم و چهارم سه هزار و ۸۰۰ نفر و در پایه پنجم و ششم چهار هزار و ۱۰۰ نفر در این مسابقات حضور داشتند که آزمون مرحله آموزشگاهی در دوره اول آموزش ابتدایی به صورت قصه گویی و نقاشی و سایر دوره‌ها در قالب آزمون‌های تستی تشریحی برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائدامینی اضافه کرد: در دوره متوسطه اول هم سه هزار نفر و متوسطه دوم یک هزار و ۷۰۰ نفر مشارکت کردند که مقرر شده است از هر پایه تحصیلی یک دانش آموز برتر به مرحله منطقه‌ای که در تاریخ ۱۷ اسفند ماه برگزار می‌شود راه یابد.

او با اشاره به افزایش آمار دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات نسبت به سال تحصیلی گذشته ادامه داد: میزان شرکت کنندگان امسال نسبت به سال قبل افزایش ۱۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانایی و توانایی اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: شرکت در امتحانات شبه‌نهایی الزامی نیست اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانش‌‌آموزان دو پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه 27 فروردین 1403 در امتحانات شبه‌نهایی شرکت کردند.

امتحانات شبه‌نهایی با هدف آشنایی دانش‌آموزان با امتحانات نهایی برگزار می‌شود؛ نادر کریمی بیرانوند؛ مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری با اشاره به اینکه از 27 فروردین تا 4 اردیبهشت امتحانات شبه‌نهایی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی سال گذشته، دو درس عمومی و دو درس اختصاصی برای برگزاری امتحانات شبه‌نهایی البته با توجه به رشته تحصیلی دانش‌آموزان انتخاب شده‌ است.

همچنین محمدمهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات شبه‌نهایی گفت: امیدواریم شرایطی که‌ در امتحانات شبه‌نهایی ایجاد شده است، زمینه‌ساز عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با امتحانات نهایی و از سوی دیگر کاهش استرس آنها شود.

وی افزود: سعی شده طراحی سوالات، فرایند برگزاری امتحانات، حضور مراقبان و کنترل‌های قبل از ورود به آزمون مانند شرایط امتحانات نهایی باشد.

کاظمی ادامه داد: امتحانات شبه‌نهایی که برنامه‌اش تحت عنوان طرح «سه نما» توسط معاونت آموزش متوسطه برگزار شد با هدف توجه به دروس لازم التوجه و شناخت نقاط ضعف آموزشی در فرآیندهای یاددهی و یادگیری، برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف و آشنایی دانش‌آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد است.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای نخستین بار امتحانات نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم برگزاری می‌شود به همین دلیل تمرکز امتحانات شبه‌نهایی بر پایه‌‌های دهم و یازدهم است که در 4 عنوان واحد درسی به صورت دو عنوان درس عمومی و دو عنوان درس اختصاصی انجام می‌شود.

کاظمی ادامه داد: به استان‌ها اعلام شده است به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که محیط امتحانات شبه‌نهایی مشابه امتحانات نهایی باشد و دانش‌آموزان آمادگی بیشتری را در این رابطه داشته باشند چون این موضوع باعث کاهش استرس دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد می‌شود.

وی متذکر شد: تصحیح برگه‌های امتحانات شبه‌نهایی توسط معلمان دانش‌آموزان انجام می‌شود و امتحان در همان مدرسه محل تحصیل دانش‌آموز برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: شرکت در امتحانات شبه‌نهایی الزامی نیست اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند، پس از تصحیح اوراق نقاط ضعف دانش‌آموزان مشخص می‌شود و رفع اشکالات می‌تواند توسط معلم و حتی دانش‌آموزان انجام شود.

وی افزود: طراحی سوالات امتحانات شبه‌نهایی از 90 درصد محتوای کتاب‌های درسی با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد به شیوه امتحانات نهایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان
  • حمایت ۵۰ درصدی از شرکت‌های خلاق برای حضور در نمایشگاه «آبادیران»
  • حمایت 50 درصدی از شرکت‌های خلاق برای حضور در نمایشگاه «آبادیران»
  • آغاز امتحانات شبه نهایی | سوالات امتحانات نهایی لو نمی رود
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • داوری نهایی چهارمین دوره جشنواره خودنویس برگزار شد