Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-سعید محمد گفت: طبق برنامه ریزی اعلام شده از سوی وزارت راه قرار است تا این پروژه در نیمه اول سال ٩٩ به صورت کامل به بهره برداری برسد.

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا علاوه بر پروژه‌هایی که به صورت پیمانکاری در حال انجام آن است، برخی از پروژه‌ها را نیز به صورت مالکیتی به عنوان کمک به دولت انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: کنارگذر جنوبی تهران یکی از پروژه‌هایی است که ٧٠ درصد از منابع آن توسط قرارگاه و ٣٠ درصد نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تامین می‌شود. امروز شاهد آن هستیم که این پروژه تاثیرگذار از درصد پیشرفت خوبی برخوردار است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه این پروژه وظیفه جداسازی و انتقال بار ترافیکی از آبیک را از طریق یک کمربندی برعهده دارد، تصریح کرد: این پروژه با طول ١۵٠ کیلومتر و چهار بخش اصلی با دور زدن استان‌های تهران و البرز بار ترافیکی را به سوی گرمسار منتقل می‌کند. در واقع، عملا بار ترافیکی آزادراه تهران - کرج را به خوبی کاهش می‌دهد و بار ترافیکی استان تهران در محدوه بزرگراه آزادگان و سایر آزادراه‌های جنوبی تهران را کاهش می‌دهد.

او افزود: با ساخت و بهره برداری این کنارگذر زمان سفر در این محدوده تا یک ساعت و نیم برای خودرو‌های سواری و دو ساعت برای خودرو‌های سنگین کاهش پیدا می‌کند. این پروژه در بحث پدافند غیرعامل بسیار مهم و تاثیر گذار است، به این شکل که در صورت وقوع بحران برای استان‌های تهران و البرز این مسیر توانایی باز نگه داشتن دسترسی‌ها برای امداد رسانی‌ها باز نگه دارد.

سعید محمد درباره تاثیر این پروژه بر کاهش بار ترافیک تهران اظهار کرد: استفاده از کنارگذر جنوبی تهران از جنوب به شمال و بالعکس و همچنین شرق به غرب و بالعکس، ترافیک را به این مسیر منتقل می‌کند و بهره برداری از این پروژه در مجموع نتایج مثبت و خوبی را برای آسایش شهروندان خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء درباره تاثیر پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران نیز تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه باعث کاهش حدود ١١۵ میلیون لیتریِ مصرف سوخت خواهد شد.

او درباره سایر مشخصات این پروژه گفت: این کنارگذر مسیر‌های مهمی مانند جاده اشتهارد، آزادراه تهران به ساوه، و آزادراه قم به تهران به صورت تقاطع در مسیر خود دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء درباره زمان افتتاح این پروژه گفت: طبق برنامه ریزی اعلام شده از سوی وزارت راه قرار است تا این پروژه در نیمه اول سال ٩٩ به صورت کامل به بهره برداری برسد. این آزادراه به نام غدیر نامگذاری شده و تلاش داریم تا در روز عید غدیر که در مردادماه است، افتتاح شود، البته برخی قطعات آن پیش از موعد آماده بهره برداری شده است، شاید یک بهره برداری زودتر از موعد برای برخی قطعات نیز انجام شود.

سعید محمد درباره هزینه‌های ساخت این کنارگذر نیز تصریح کرد: تاکنون مبلغی بالغ بر ١٨٠٠ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده که البته با توجه به افزایش مبالغ پیش بینی می‌شود ارزش تمام شده آن در حدود ٣ هزار میلیارد تومان باشد.

او درباره سایر پروژه‌های آزادراهی که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دست ساخت است، اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء علاوه بر این پروژه آزادراهی، آزادراه‌های اراک - خرم آباد، مراغه - هشترود، حرم حضرت معصومه - حرم حضرت امام رضا جزو پروژه‌هایی است که به صورت سرمایه گذاری فی مابین قرارگاه خاتم الانبیاء و وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: خاتم الانبیاء

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خاتم الانبیاء فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء کنارگذر جنوبی تهران نیمه اول سال بهره برداری بهره برداری پروژه آزادراه بار ترافیکی پروژه هایی وزارت راه سعید محمد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌آهن رشت - بندرکاسپین آماده بهره‌برداری است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان در آینده نزدیک بیان کرد: تمامی مراحل ساخت راه‌آهن رشت - بندرکاسپین از جمله مسائل ایمنی و امنیت ریل‌ها و واگن‌ها راستی آزمایی شده و آماده بهره‌برداری است.

اسدالله عباسی بعد از ظهر امروز، ۲۵ فروردین ماه در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت احداث راه‌آهن رشت - بندرکاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی، با بیان اینکه دولت سیزدهم صادق الوعد بوده و به تعهدات خود در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی و زیرساختی عمل می‌کند، گفت: وعده داده بودیم که پروژه هشت کیلومتر آزادراه منجیل - رودبار و راه‌آهن رشت - بندرکاسپین را قبل از پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسانیم که خوشبختانه آزادراه منجیل - رودبار در هفته آخر اسفند و با تاکید رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به هدف خود از بازدید راه‌آهن رشت - بندرکاسپین بیان کرد: قبل از پایان سال هم بازدیدی از این راه‌آهن داشته و گزارشاتی را خدمت رئیس جمهور ارسال کرده ایم و امروز هم آمده ایم تا در جریان آخرین وضعیت تکمیل این پروژه ملی قرار گرفته و در صورت وجود مشکل، آن را برطرف کنیم.

استاندار گیلان از تکمیل راه‌آهن رشت - بندرکاسپین خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در گیلان و با پیگیری‌های انجام شده، فاز نخست این راه‌آهن آماده بهره‌برداری بوده و فاز دوم آن که شامل افزایش ظرفیت بارگیری و تعداد واگن می‌باشد نیز به زودی تکمیل می‌شود.

عباسی با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان در آینده نزدیک بیان کرد: تمامی مراحل ساخت راه‌آهن رشت - بندرکاسپین از جمله مسائل ایمنی و امنیت ریل‌ها و واگن‌ها راستی آزمایی شده و آماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: این پروژه مهم که نقش بسزایی در توسعه گیلان و تبادلات تجاری ایران اسلامی دارد در سفر آیت الله دکتر رئیسی به گیلان افتتاح می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه هدف بعدی دولت سیزدهم افتتاح راه‌آهن رشت - آستارا است، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه راه آهن رشت - آستارا به افزایش ترانزیت کالا به کشورهای حاشیه خزر و عضو اتحادیه جهانی شانگهای و اوراسیا کمک می‌کند؛ از این رو دولت در تلاش است این پروژه با کمترین خسارت به اراضی کشاورزی و عرصه‌های در اختیار مردم انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از پروژه پل B1 و کنارگذر شمالی کرج
  • بهره برداری از هزار و ۴۲۷ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی
  • ببینید | تشریح عملیات موشکی و پهپادی وعده صادق از زبان فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء
  • نگاه مدیریت شهری به قرارگاه خاتم‌الانبیا نگاه سرمایه ای است
  • راه آهن رشت بندرکاسپین آماده بهره برداری است
  • راه‌آهن رشت - بندرکاسپین آماده بهره‌برداری است
  • بهره برداری از تقاطع غیر همسطح شهدای جاوید الاثر بلوار شریعتی خرم آباد
  • صرف ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساخت تقاطع شریعتی خرم‌آباد
  • بهره برداری از فاز اول پروژه «رود دره فرحزاد» | نظری : مشکلات ۱۲ ساله این پروژه حل شد
  • تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد افتتاح شد