Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@19:37:42 GMT

عرضه بنزین ۲۵۰۰ تومانی در برخی جایگاه های سوخت

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۰۶۸۶

عرضه بنزین ۲۵۰۰ تومانی در برخی جایگاه های سوخت

در حالی که قیمت بنزین معمولی سهمیه ای ۱۵۰۰ تومان، بنزین معمولی غیرسهمیه ای ۳ هزار تومان و بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومان اعلام شده است امابرخی از جایگاه های عرضه سوخت با هماهنگی دارنده کارت و پمپچی، اقدام به عرصه بنزین ۲۵۰۰ تومانی می کنند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: بعد از حدود نیم ساعت که در نوبت سوخت گیری است راننده خواستار ارائه کارت بنزین آزاد می شود، هنگام برداشتن نازل سوخت یکی از پمپچی ها نزدیک خودرو آمده و می گوید: بنزین ۲۵۰۰ تومانی هم داریم، مالک خودرو نازل را برگردانده و با یک حساب سرانگشتی خوشحال از پیشنهاد استقبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۳۰ هزار تومان تفاوت قیمت با بنزین آزاد دارد. خرسند از این اقدام پس از پر کردن باک خودرو، تلفن پمپچی را برای استفاده دوباره از این امتیاز می گیرد و با چند بوق به منزله تشکر پمپ بنزین را ترک می کند.

 

راننده بعدی نیز که متوجه موضوع شده کارت سهمیه سوخت خود را برگردانده و خواستار استفاده از این نوع بنزین می شود، اما گویا شانس با وی یار نیست چرا که به محض برداشتن نازل با صدای سوت، پمپچی خود را به آنها رسانده و با وجود اعتراض مالک خودرو، کارت ها را جابه جا می کند. ظاهرا بازرسانی از شرکت ملی فرآورده های نفتی برای بازدید آمده اند و پس از مدتی کنکاش بدون یافتن پشت پرده ماجرا پمپ بنزین را ترک می کنند.

 

 

با وجود گذشت دو ماه از اعمال سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین شاهد اظهار نظرهایی متناقض مسئولان در زمینه کاهش و حتی افزایش میزان مصرف هستیم که خود ابهاماتی را به وجود آورده است.

 

به گفته یک پژوهشگر اقتصادی، مصرف بنزین در ایران به صورت روزانه حدود ۶۰ میلیون لیتر بوده که در یک بازه زمانی به ۹۰ میلیون لیتر رسید و اگر رویه به همین صورت باشد در چند سال آینده میزان مصرف به بالای ۱۰۰ میلیون لیتر خواهد رسید.

 

بنزین کالایی کمیاب است و در سطح جهانی ارزش زیادی دارد اگر با سیاستگذاری جلوی رشد هشت درصدی مصرف آن در کشور گرفته نشود، به گفته این اقتصاد دان به زودی تبدیل به واردکننده خواهیم شد.

 

 

راننده دیگری که محل کار وی در سربیشه است، ضمن گلایه مندی از سهمیه بندی سوخت، می گوید: برای ایاب و ذهاب به محل کار هر روز مسیر ۶۰ کیلومتری (رفت و برگشت ۱۲۰ کیلومتر) را می پیمایم و ۶۰ لیتر سهمیه جوابگوی یک هفته تردد را هم ندارد.

 

وی در ادامه می گوید: برای امثال من که این سهمیه بندی کفاف نمی کند تفاوت قیمت بنزین آزاد و بنزین ۲۵۰۰ تومانی خیلی خوب است  و از آن استقبال می کنم.

 

به گفته وی ۱۵۰۰ تومان برای هزینه بنزین بوده و هزار تومان مابقی بین صاحب کارت و فرد پمپچی به صورت توافقی «۳۰ به ۷۰ » و یا «۶۰ به ۴۰ » تقسیم می شود.

 

در این هنگام یکی از رانندگان ضمن انتقاد از تهیه این گزارش می گوید: با وجود سهمیه بندی بنزین و افزایش تورم و افزایش قیمت ها نوشتن این گزارش به ضرر مردم است چرا که با جمع آوری این کارت ها باید به اجبار از کارت های آزاد استفاده کرد.

 

یکی دیگر از همشهریان هم از نحوه برخورد پمپچی ها و کم فروشی بنزین برخی جایگاه ها انتقاد می کند و می گوید: در جایگاه متوجه شدم کارت بنزین همراهم نیست از متصدی جایگاه خواستار ارایه کارت آزاد بنزین شدم که متاسفانه چون میزان بنزین کم می خواستم از دادن کارت بنزین ۲۵۰۰ تومانی امتناع کرد و علت آن را اینگونه تشریح کرد که اگر بیش از ۵۰ لیتر بنزین می خواستی کارت سوخت ارزان تر را به تو می دادم!

 

در ادامه حدود ۱۰ لیتر بنزین آزاد زدم این درحالی است که با این میزان سوخت، چراغ بنزین ماشین خاموش نشد و این موضوع باعث شک و شبه در ذهنم مبنی بر هوا داشتن پمپ ها شد.

 

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان به رشد ۱۷ درصدی مصرف CNG در آذرماه و رشد ۱۹ درصدی در دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره می کند و می گوید: بیشترین مصرف CNG و بنزین مربوط به شهرستان بیرجند است.

 

مهندس «قربانعلی مردانی» از کاهش ۲۰ درصدی مصرف بنزین در استان پس از اجرای هدفمندی و مدیریت مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می‌دهد و می‌افزاید: بیشترین میزان کاهش مربوط به نهبندان است که ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و ۳۶ درصد نسبت به ۲‌ ماهه قبل از مدیریت مصرف و سهمیه بندی بنزین کاهش داشته است.

 

وی در خصوص کنترل و نظارت بر عملکرد جایگاه های سوخت اینگونه توضیح می دهد که کنترل به صورت منظم توسط کارکنان شرکت ملی نفت انجام می شود و موارد تخلف در جلسات کمیته رسیدگی به تخلفات مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 

به گفته مردانی، در این زمینه از ابتدای سال جاری ۲۱ جلسه بازرسی تخلفات برگزار شده که منجر به صدور رای و اخذ غرامت از متصدی مجاری عرضه شده است.

 

 

وی یادآور شد: پس از اجرای طرح تعدیل نرخ بنزین در خصوص خرید و فروش سهمیه کارت سوخت بنزین بازرسی های زیادی توسط پرسنل حراست شرکت انجام و همه ‌موارد تخلف ضمن رسیدگی در جلسات ذکر شده به سازمان تعزیرات حکومتی استان گزارش شده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی تاکید می کند: بازرسی های میدانی و نامحسوس در نیمه اول و دوم هر ماه از سوی واحدهای بازرسی و حراست منطقه برنامه ریزیی شده که به طور مداوم در حال انجام است.

 

 به گفته وی پس از بازرسی های انجام شده از جایگاه ها تاکنون حدود ۸۰ فقره کارت سوخت از مجاری عرضه به دلیل سوء استفاده، کشف و ضبط شد و پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

 

وی در زمینه کم فروشی بنزین که یکی از مهمترین دغدغه مردم است، اینگونه توضیح می دهد: بر اساس برنامه این شرکت، تمام تلمبه ها و دیسپنسرهای مجاری عرضه توسط کارشناسان شرکت و اداره استاندارد به صورت حداقل ماهیانه یک مرحله کنترل می شود و در صورت مشاهده مشکل، نواقص مرتفع می شود.

 

به گفته وی بر اساس آخرین کنترل‌های به عمل آمده و گزارش اداره استاندارد در حضور خبرنگاران صدا و سیما استان، تمامی نازل های موجود در استان کالیبره و فاقد هرگونه مشکل هستند.

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: فروش بنزین سهمیه بندی بنزین خراسان جنوبي بیرجند نسبت به مدت مشابه سال بنزین ۲۵۰۰ تومانی فرآورده های نفتی خراسان جنوبی میلیون لیتر مجاری عرضه سهمیه بندی هزار تومان قیمت بنزین کارت بنزین درصدی مصرف بنزین آزاد کارت سوخت جایگاه ها شرکت ملی کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

ایسنا/اردبیل مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، پنج هزار و ۳۲۹ خودروی عمومی در استان اردبیل دوگانه سوز شده است.

سید حجت مدنی ۵ اردیبهشت گفت: تاکنون شش هزار و ۱۳۳دستگاه خودرو در سامانه gcr.niopdc.ir برای تبدیل به دو گانه سوز در سطح منطقه ثبت نام کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۹ خودرو دو گانه سوز شدند و ۸۰۴ دستگاه خودروی دیگر در صف تبدیل هستند.

مدیر منطقه اردبیل افزود: از مزیت‌های استفاده از سوخت سی ان جی در خودروها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف بنزین، آلایندگی کمتر نسبت به سوخت بنزین و همچنین کاهش هزینه سوخت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات اصلی و مهم در سوق دادن صنعت خودرو سازی به سمت تولید خودروهای دوگانه سوز این است که فرایند تولید گاز نسبت به بنزین آسان بوده و هزینه کمتری نسبت به تولید بنزین در سطح کشور دارد.

مدنی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده، نسبت به ثبت نام و نوبت گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟