Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین؛ محمد زالى در آیین تحویل خودروهاى آتش نشانى ایران خودرو دیزل به فرودگاه ها و ناوبرى هواپیمایى که با حضور وزیر راه و شهرسازى آغاز شد، اظهار کرد: از دولت تقاضا داریم که درمورد تولید خودروهاى تجارى به ما اعتماد کند چرا که ما مى توانیم تمام نیاز کشور را در بخش خودروهاى تجارى تامین کنیم؛ البته در این راستا نیاز داریم که دولت نیز به لحاظ قوانین مالى کمک حال ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وى همچنین به ضرورت بررسى دقیق قیمت‌گذارى خودرو تاکید کرد و گفت: در حال حاضر یکى از مسائل مهم خودروسازان، قیمت گذارى خودرو است که باید این موضوع عالمانه بررسى شود؛ البته برخى تصور مى کنند که خودروسازان با درخواست اصلاح قیمت ها به دنبال گرانفروشى هستند درحالی‌که چیزى به نام گران فروشى در منطق خودروسازى‌ها وجود ندارد.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل با بیان اینکه این شرکت اولین شرکتى است که از آزمون تست سربلند بیرون آمده، اظهار کرد: ایران خودرو دیزل توانایى تولید شاسى خودروهاى برف روبى، نمک پاشى و برف پرتاب کنى را دارد و در این زمینه وزارت راه باید نیاز خود را به ما اعلام کند؛ همچنین براى نوسازى خودروهاى فرسوده و تولید خودروهاى کشنده نیز مى توانید روى این شرکت حساب باز کنید.

زالى با اشاره به موضوع واردات خودروهاى دست دوم تصریح کرد: این اقدام نتایج خوبى به همراه ندارد چراکه ما ظرفیت تولید خودروهاى صفر کیلومتر را در کمترین زمان و قیمت بهینه داریم و مى توانیم جایگزین بهترى به جاى واردات خودروى دست دوم باشیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو خودروسازان قیمت خودرو تولید خودرو ایران خودرو دیزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت بنزین در چین

چین در پی افزایش اخیر قیمت جهانی نفت، از روز چهارشنبه، قیمت خرده فروشی بنزین و دیزل را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری دولتی شینهوا با اشاره به تصمیم کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین، اعلام کرد از ۱۷ آوریل، قیمت خرده فروشی بنزین، ۲۷ دلار و ۶۰ سنت (۲۰۰ یوان چین) در هر تن و قیمت دیزل به میزان ۲۷ دلار و (۱۹۵ یوان) در هر تن، افزایش خواهد یافت.

تحت مکانیزم قیمت گذاری فعلی برای قیمت خرده فروشی سوخت، چین مرتبا قیمت بنزین و دیزل را بر اساس تغییرات قیمت جهانی نفت، تنظیم می‌کند.

پالایشگاه‌های نفت چین و همچنین بزرگترین شرکت‌های نفتی دولتی نظیر شرکت ملی نفت چین (CNPC)، سینوپک و شرکت ملی نفت فراساحلی چین (CNOOC)، از سوی کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی دستور یافته‌اند تولید نفت را حفظ کرده و حمل آن را تسهیل کنند تا عرضه باثبات، تضمین شود.

با افزایش شاخص‌های قیمت بازار جهانی، چین از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، چندین بار قیمت خرده فروشی بنزین و دیزل را افزایش داده است. جدیدترین افزایش، اوایل ماه جاری که قیمت نفت برنت به مرز ۹۰ دلار نزدیک شده بود، صورت گرفت.

شرکت ملی نفت چین اوایل امسال پیش بینی کرد تقاضا برای محصولات نفتی در جین، تحت تاثیر پیشرفت «گذار انرژی»، ممکن است تا سال آینده به اوج برسد. تقاضا برای سوخت‌ها از سال ۲۰۳۰ رو به کاهش خواهد گذاشت. با این حال، سوخت‌های مشتق شده از نفت همچنان تا سال ۲۰۳۵، پراستفاده خواهند ماند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تقاضای چین برای نفت در سال میلادی گذشته، رکورد دیگری را شکست و امسال هم در بحبوحه سیگنال‌هایی از سرعت گرفتن فعالیت اقتصادی، قوی مانده است. تقاضای چین برای نفت در سال ۲۰۲۳، به میزان ۱۱.۵ درصد بر مبنای سالانه رشد کرد در حالی که تقاضا برای محصولات نفتی، ۹.۵ درصد افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کلید خورد؟
  • قیمت جدید 4 عضو خانواده پژو پارس اعلام شد (+سند)
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • مشکل تامین لاستیک حل می‌شود؟!
  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم