Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واگذاری این اسناد به ارزش تقریبی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و در راستای منویات رهبری انقلاب مبنی بر تسریع در واگذاری املاک تصرفی رژیم پهلوی به مردم، از سوی این نهاد صورت گرفته است.

وی افزود: از مجموع اسناد واگذار شده، ۳۱ هزار و ۹۴۶ فقره آن به مساحت ۱۵ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۴۵۳ مترمربع املاک مسکونی بوده که ارزش آن پنج هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروی اضافه کرد: دراین مدت ۱۶ هزار و ۲۹۶ فقره سند نیز مربوط به اراضی زراعی به مساحت ۲۵۶ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۸۹۹ مترمربع واگذار شده که ارزش ریالی آن چهار هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی، از مجموع اسناد واگذار شده از سال ۹۲ تا الان، ۵۸ فقره نیز مربوط به املاک تجاری به مساحت پنج هزار و ۶۱ مترمربع و به ارزش هفت میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان ادامه داد: واگذاری اسناد اراضی کشاورزی و مسکونی به مردمی که صاحبان اصلی این املاک هستند، رایگان است و آن دسته از افرادی که اسناد و مدارکی دال بر اثبات مالکیت دارند، فقط تا پایان سال آینده (۱۳۹۹) فرصت دارند با ارائه مدارک خود به اداره کل بنیاد مستضعفان از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

خسروی گفت: براساس پیش‌بینی‌های اولیه بنیاد مستضعفان گلستان، احتمالا ۲۰ هزار فقره سند مالکیت دیگر باقی مانده که باید ظرف یک سال آینده به مردم این استان واگذار شود.

وی با بیان اینکه ساز و کار واگذاری اراضی در قالب آیین‌نامه‌ای توسط بنیاد مستضعفان تدوین و به مردم ابلاغ شده است، افزود: با این حال این نهاد آمادگی دارد هر گونه نظر و پیشنهاد یا انتقاد مردم نسبت به واگذاری‌ها را بشنود و همه تلاش خود را جهت استفاده از پیشنهادات سازنده و نیز رفع مسائل و مشکلات احتمالی به کار گیرد.

خسروی با یادآوری آخرین مرحله واگذاری اسناد به مردم گلستان گفت: این واگذاری‌ها سه شنبه هفته گذشته و با حضور رییس سازمان بنیاد مستضعفان کشور و درقالب مراسمی مشترک، تعداد هفت هزار جلد سند املاک بنیاد به وسعت ۲ هزار و ۴۳۶ هکتار و ارزش ۳۳ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال به مردم استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی و خراسان شمالی اهدا شد.

استان گلستان از استان‌های شمالی کشور است که یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت درد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا آیین نامه استان گلستان انقلاب خراسان رضوی خراسان شمالی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بنیاد مستضعفان واگذار شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶ هزار قطعه زمین به متقاضیان مسکن همدان

مجید صالحی‌امیر از واگذاری ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در این استان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده ۶ هزار قطعه زمین به متقاضیان مسکن در قالب گروه‌های ساخت داده شود.

او گفت: در همه شهر‌های استان زمین مورد نیاز مسکن ملی تأمین شده است، برنامه‌ریزی شده امسال هر ماه یا هر دو ماه یک‌بار قطعات حدوداً ۲۰۰ متری به متقاضیان تحویل داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به تحویل قطعات زمین در راستای قانون حمایت از فرزندآوری گفت: در استان همدان تاکنون ۱۳۰۰ نفر تشکیل پرونده داده و ۷۰۰ قطعه به ۸۸۶ خانوار واگذار شده است.

صالحی‌امیر درباره پروژه بزرگ ۱۱ هزار واحدی کوی پرواز شهر همدان گفت: این پروژه ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مشکلات تفکیک اسناد آن حل شده و ۷۰ سند تفکیکی صادر شده است.

او با اشاره به احداث اماکن عمومی در این شهرک گفت: براساس دستور استاندار تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی خدمات روبنایی باید نسبت به دریافت زمین و آغاز عملیات اجرایی این اماکن اقدام کنند که تاکنون آموزش و پرورش استان اقدام به تحویل زمین کرده و اداره‌کل اوقاف و نیروی انتظامی نیز در آخرین جلسه شورای تأمین مسکن استان اعلام آمادگی کردند تا در هفته جاری اراضی خود را تحویل بگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه پروژه ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی به اتمام رسیده است، گفت: این پروژه به اتمام رسیده و تنها بحث آسفالت و دیوار پشت بنا باقی مانده که به علت سرمای هوا اجرایی نشده و در هفته گذشته پیامک انتخاب واحد برای متقاضیان این پروژه ارسال شده است.

صالحی امیربا اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه ۶۹۰ واحدی شهرک بهشتی گفت: بنیاد مسکن استان قول داده این پروژه را تا هفته دولت آماده کند، ضمن اینکه پروژه ۶۰۰ واحدی دیگری در جوار این پروژه آغاز شده و در مرحله احداث فونداسیون است.

او درباره آخرین وضعیت شهرک جدید اکباتانا نیز یادآور شد: تملک اراضی شهر اکباتانا توسط شرکت شهر‌های جدید آغاز شده و این شرکت قول داده ظرف دو ماه آینده کل اراضی این شهر را تملک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • رسانه ها نقش مهمی در ترغیب مالکین اراضی و املاک برای اخذ سند دارند
  • رسانه ها مالکین اراضی و املاک را برای اخذ سند ترغیب کنند
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکن ملی در استان گلستان/ ۱۰۰ درصد تسهیلات جذب شد
  • واگذاری ۷۳۸ واحد مسکن مددجویی در کردستان
  • مسکن مددجویان کمیته امداد اردبیل افتتاح شد/تکمیل ۹۸واحد تا شهریور
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • اعطای هم‌زمان ۳۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی در شهرستان بیرجند
  • حدنگاری در ۵۲ واحد ثبتی به اتمام رسیده است
  • ۱۲۴ واحد ثبتی در وضعیت نامطلوبی قرار دارند
  • واگذاری ۶ هزار قطعه زمین به متقاضیان مسکن همدان