Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «دوزیست» امروز جزء هفت فیلم برتر از نگاه تماشاگران است.

فیلم سینمایی «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد جدا از مباحث مرتبط با کارگردانی، فیلمنامه و ... از منظر بازیگری نیز قابل بحث است. اگر به تیم بازیگری برزو نیک نژاد نیم نگاهی داشته باشیم به چند نسل بازیگر متفاوت بر می خوریم که اتفاقا هر یک ستاره های ادوار خودشان بوده و هستند و در این میان برزو نیک نژاد با جسارت تمام ملتهب ترین شخصیت فیلمش را به بازیگری سپرده است که پیش از این در این هیبت دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سعید پورصمیمی گرفته تا جواد عزتی، هادی حجازی فر، پژمان جمشیدی و البته مانی حقیقی از یک سو و از سوی دیگر ترکیب ستاره پسیانی و الهام اخوان نشان از این دارد که اساس انتخاب بازیگر در این فیلم سینمایی بر چند فاکتور متفاوت بنا گذاشته شده است.

نیک نژاد در قدم اول رنگ آمیزی کاراکترها را براساس فیلمنامه اش به دوش بازیگرانی انداخته است که شاید به لحاظ نوع و جنس بازی تنوع بسیاری در اجرای نقش دارند و همین فاکتور کمک کرده است که در یک فیلم سینمایی شاهد بازی هایی با رنگ و لعاب متفاوت به لحاظ جنس و حتی گونه اجرا باشیم.

اینکه ستاره یکی دو دهه گذشته؛ سعید پورصمیمی با این سبک و سیاق در بازیگری روبه رو می شود و در موقعیت داستان ایفاگر شخصیتی فان با شناسنامه ای پر از درد است و از سوی دیگر جواد عزتی در مقام قهرمان قصه برزو نیک نژاد تلخی هایی دوست داشتنی در چهره و بازی اش  دارد و هادی حجازی فر با گریم و نوعی دیگر از بازیگری متفاوت با همیشه اش دیده می شود و پژمان جمشیدی این بار در چارچوب مشخص شده ای ایفای نقش می کند و از هرگونه حرکات اضافی خودداری می کند، نشان از این دارد که بازیگری در فیلم «دوزیست» یکی از دغدغه های پر وسواس کارگردان بوده است.

در لحظاتی که درام این فیلم راه می افتد و کار کم کم  به تراژدی نزدیک می شود، به یکباره هادی حجازی فر  رنگ عوض می کند تا مشخص شود کارگردان «دوزیست» روی نمودار بازیگری در این فیلم طراحی ویژه ای داشته است تا این قصه ی پربازیگر که براساس تنوع کاراکترها در فیلمنامه انتخاب بازیگر داشته است برپایه نوع بازی ها نیز کارگردانی و انتخاب میزانسن شود.

از سویی دیگر در بازی بازیگران زن این فیلم شاهد حضور  ستاره پسیانی هستیم که مثل همیشه در ایفای یک رئالیته جادویی، نان سالها بازی در تئاتر را می خورد. جسارتی که نیک نژاد در سپردن ملتهب ترین نقش فیلمش به الهام اخوان دارد، به جسارت کارگردان و تعلیقی که حتی در انتخاب بازیگر برای گم کردن ذهن مخاطب از داستان فیلم دارد برمی گردد.

با ورود شخصیت مریم به قصه «دوزیست» این تصور پیش می آید که قرار است یک داستان انحرافی از زبان این شخصیت به موازات قصه محوری فیلم کلید بخورد اما به یکباره شخصیت مریم نقطه عطف داستان «دوزیست» می شود. تردیدی نیست که دیده شدن در میان این تیم بازیگری برای یک بازیگر تازه از راه رسیده که البته سینما را پیش از این، از پشت دوربین دنبال می کرده است حتما کار راحتی نیست.

اخوان خوب می داند که راهکار دیده شدن در این فیلم، بازیِ به اندازه و عدم خروج از چارچوب کاراکتر است. او در این مقام برعکس دیگر شخصیت ها به واسطه تعریف کاراکتر در قصه، نه فرصت شلنگ تخته دارد و نه نقش به او اجازه بازی اضافه ای می دهد. برعکس بسیاری از بازیگران تازه وارد سینما که از فرصت دیده شدن به اشتباه سود نامرغوب می برند، او در تمام سکانس های بازی اش، اجرایی به اندازه و کاملا دخترانه دارد که تماشاگر را هم به لحاظ جغرافیای قصه و هم جایگاه اجتماعی کاراکتر کمک می کند به خصوص در لحظه ای که شخصیت دوست پسر سابقش حضور پیدا می کند در یک سکانس محدود شاهد این هستیم که او در موقعیتی جدید حتی نوع بازی اش را تغییر می دهد.

اینکه تو بتوانی در این چیدمان ویترین بازیگری، گیلم خود را از آب بیرون بکشی قطعا به هدایت کارگردان و مراقبت از نقش در لحظات مختلف فیلم برمی گردد.

جدا از کارگردانی نیک نژاد که در یادداشتی با تیتر «کارگردانی که به دنبال سیمرغ بازیگرانش می گردد» منتشر شد، بی تردید ریسک کارگردان در استفاده از بازیگر جوان در نقشی با این مختضات نیز قابل توجه است.

پیروز قهرمانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سینما پژمان جمشیدی ستاره پسیانی جواد عزتی برزو نیک نژاد هادی حجازی فر دوزیست انتخاب بازیگر برزو نیک نژاد هادی حجازی فر ستاره پسیانی فیلم سینمایی دیده شدن بازی اش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای فوت بازیگری که ۶ ماه در کما بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فروردین ماه سال ۸۵، گلدره خیلی ناگهانی دچار تصادفی شد که در جریان آن به کما رفت و چند ماه بعد جانش را از دست داد. در زمان مرگ، فقط ۳۵ سال داشت و مشغول بازی در سریال پربیننده دهه‌ی ۸۰ یعنی «نرگس» بود. مرگ پوپک در آن زمان شوک بزرگی برای بیننده‌های تلویزیون محسوب می‌شد؛ به نحوی که خیلی‌ها بعد از گذشت ۱۸ سال هنوز بازی ناتمام او را که ستاره اسکندری به اتمام رساند، از یاد نبرده‌اند.

به گزارش ایسنا،سالروز درگذشت پوپک گلدره بهانه‌ای شد تا مروری داشته باشیم بر این رفتن‌ شوکه‌کننده و جایگزینی تلخ این بازیگر که ستاره اسکندری نقشش را تکمیل کرد.

او تنها توانست در ۳۶ قسمت از مجموعه تلویزیونی «نرگس» به کارگردانی سیروس مقدم بازی کند. کارگردان و تهیه‌کننده به‌خاطر اینکه پوپک ۱۰ روز مقابل دوربین بود، به او ۴۸ ساعت استراحت دادند و او هم در پاسخشان گفته بود: می‌روم یک سری به دریا می‌زنم و می‌آیم. اما این رفتن به قیمت همیشه نیامدنش تمام شد. پوپک به آن جا رفت تا برای همیشه در دنیای شیرین دریا باقی بماند اما ساخت سریال نرگس باید ادامه پیدا می‌کرد.

او در حالی که مسافر یک خودروی پیکان بود، به دلیل انحراف به چپ راننده و برخورد مستقیم با یک پژو آردی، دچار ضربه مغزی و راهی بیمارستانی در آمل شد و پس از ماه‌ها به‌سر بردن در اغما، در بیمارستان مهر تهران درگذشت.

زمانی که پوپک گلدره تصادف و پس از شش ماه فوت کرد، سازنده‌های سریال یک ماه وقت داشتند تا خود را بازیابی کنند. پس از آن بود که از قسمت ۳۶ به بعد ستاره اسکندری جایگزین پوپک گلدره شد.

اسکندری، با حضور در سی سی یو بیمارستان مهر تهران از پوپک اجازه گرفت تا به جای او ایفای نقش کند و در آن زمان گفت که «من فقط برای اینکه راش‌های پوپک باقی بماند قبول کردم که در سریال «نرگس» بازی کنم و به همین خاطر ادامه کار را به عهده گرفتم. هنوز هم باورم نمی‌شود که پوپک از بین ما رفته‌است و احساس می‌کنم او یک امانتی دست من داد و رفت.»

«نرگس» بدون حضور پوپک گلدره ادامه پیدا کرد و به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های تلویزیون مبدل شد اما هنوز هم برخی راز موفقیت این سریال در جذب مخاطب را حضور پوپک گلدره می‌دانند.

در قسمت سی و ششم، علاوه بر پخش آخرین حضور پوپک گلدره در این مجموعه، قسمتی به عنوان خداحافظی با او که شامل مصاحبه با خانواده و همکارانش بود، پخش شد.

بر روی سنگ مزار پوپک گلدره «دریا طوفانی می‌شود، آرام می‌گیرد، اما هرگز نمی‌میرد» حک شده است، پدر زنده‌یاد پوپک گلدره در این باره گفته است: غمگین هستیم، اما غم ما باشکوه است؛ چراکه فرزندی را از دست دادیم که میلیون‌ها تن به‌خاطر فوت او غمگین‌اند و ما به پشتوانه‌ی محبت مردم زنده هستیم، چراکه آنها، پوپک را بسیار دوست دارند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896436

دیگر خبرها

  • تنش بالا گرفت: جواب قاطعانه آرائوخو به گوندوگان
  • مافیای شعرا
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • فریاد عدالت‌خواهی «کن لوچ» در سینما
  • لشکر تک نفره اسماعیل‌نژاد و یک درخشش دیگر
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • نبود یک بازیکن در دربی اصفهان به چشم آمد
  • پوپک گلدره ؛ بازیگری که ۶ ماه در کما بود و مرگی که پایانش نبود
  • اجرای نمایشی که ستاره پسیانی دید و به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • ماجرای فوت بازیگری که ۶ ماه در کما بود