Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌ علمیه استان هرمزگان با بیان اینکه طلاب با حقوق زیر یک میلیون تومان در زیر خط فقر قرار دارند از آمادگی حوزه برای تعامل سازنده با دانشگاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد. ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین نادر حقیقى مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب هرمزگان در غرفه خبرگزارى تسنیم حضور یافت و با خبرنگاران این رسانه گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لزوم تلاش برای بالا بردن سرانه مطالعه بین طلاب

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، نمایشگاه کتاب را محل خوبى براى آشنایى مردم با کتاب دانست و بر لزوم تلاش براى کاهش فاصله بین کتاب و مردم تاکید کرد.

حجت الاسلام حقیقى از کم بودن سرانه مطالعه در بین طلاب هم انتقاد کرد و اظهار داشت: لازم است این موضوع را در دستور کار قرار دهیم و براى انس گیری بیشتر طلاب با کتاب تلاش کنیم.

نمایشگاه مطبوعات خلیج فارس| تسنیم هرمزگان به‌خوبی رسالت خبری خود را اجرایی کرده استنمایشگاه مطبوعات خلیج فارس| سیل به تاسیسات آب و برق شرق هرمزگان 250 میلیارد خسارت زد

مدیر حوزه علمیه هرمزگان افزود: البته براى بالا بردن سطح مطالعه طلاب برنامه‌هاىی را هم شروع کرده‌ایم که هم اکنون مطالعه سیره مقام معظم رهبرى در مدارس علمیه در دستور کار است.

حوزه‌های علمیه بدون مردم نمی‌توانند ادامه حیات دهند

حقیقى در پاسخ به این سوال که ارتباط مردم و حوزه‌های علمیه را به چه شکل می‌بینید، گفت: ارتباط حوزه و مردم کمرنگ نشده است بلکه مردم حوزه‌های علمیه را از خود می‌دانند و نمی‌توانند از هم جدا باشند.

وى اظهار داشت: حوزه‌های علمیه نمی‌توانند بدون مردم به حیات ادامه دهند و دسیسه هایی وجود دارد تا بتوانند این ارتباط بین حوزه و مردم را کم رنگ کنند لذا لازم است حوزه‌ها را بیش از پیش به مردم بشناسانیم.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان یادآور شد: با نگاه در تاریخچه شکل‌گیری حوزه‌های علمیه می‌بینیم عمدتا حوزه در جاهایى شکل می‌گرفته که محل رجوع مردم بوده است به عنوان مثال بسیارى از حوزه‌های علمیه در بازارها ساخته شده‌اند. 

حجت الاسلام والمسلمین حقیقى در بیان اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه ابراز داشت: وحدت حوزه و دانشگاه در بحث مراودات علمى به خوبى شکل گرفته است و زمینه خوبى در رابطه با علوم انسانى اسلامى در دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

وى عنوان کرد: رفت و آمدهاى بین حوزویان و دانشگاهیان بسیار کم است و نیاز است برنامه‌هاى بیشترى براى تقویت این امر داشته باشیم لذا درب حوزه‌های علمیه باید به روى دانشگاهیان باز شود.

قصد مچ‌گیری از فرهنگ و ارشاد را نداریم/ ارشاد، حوزه را از خود بداند

مدیر حوزه علمیه هرمزگان در پاسخ به این سوال که آیا حوزه علمیه نظارتى بر محتوای تائید شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامى استان دارد؟ گفت: ارشاد باید در ابتداى امر حوزه علمیه را از خود بداند وحوزه را بعنوان بازوى حمایتى و مشورتى خود قرار دهد.

وى افزود: چه اشکالى دارد یکى از بازوهاى مشورتى فرهنگ و ارشاد حوزه باشد و از نظر کارشناسان حوزه در رابطه با موسیقى حلال و حرام استفاده شود.

حقیقى تصریح کرد: ما قصد مچ‌گیری از فرهنگ و ارشاد نداریم و صرفا می‌خواهیم هدای گری کنیم و به دنبال افزایش معنویت در جامعه هستیم که اگر به درستى توجه شود از طریق موسیقى آمیخته با مضامین اسلامى می‌توان معنویت افزایی کرد.

اگر وضعیت معیشتی طلاب را به مردم بگوئیم باور نمی‌کنند 

مدیر حوزه علمیه هرمزگان اظهارداشت: وضعیت معیشتى طلاب اصلا مناسب نیست، البته همه آحاد جامعه امروزه در مضیقه هستند اما وضعیت طلبه‌ها که بدتر بود بدتر هم شده است.

وى افزود: طلاب با درآمد زیر یک میلیون تومان زیر خط فقر زندگى می‌کنند که اگر اینها را براى مردم بگوئیم باور نمی‌کنند اما ما معتقد هستیم اگر درآمد اندک همراه با برکت باشد می‌شود زندگى را گذراند.

تلاش می‌کنیم درس خارج در هرمزگان راه‌اندازی شود

حقیقى در پاسخ به سوالى در رابطه با برگزارى درس خارج، تصریح کرد: درس خارج در استان هرمزگان به صورت رسمى هنوز برگزار نمی‌شود اما به صورت غیررسمى در چند جا درس خارج داریم.

وى تاکید کرد: در تلاش هستیم با طى کردن روال ادارى و تائید اساتید و کارشناسان حوزه علمیه قم به دروس خارج در هرمزگان رسمیت ببخشیم.

انتهاى پیام/865/ ت

R7555/P/S6,58/CT2

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان نمایشگاه مطبوعات خلیج فارس مدیر حوزه علمیه هرمزگان حوزه های علمیه فرهنگ و ارشاد حجت الاسلام درس خارج حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای دادگاه مطبوعات برای همشهری آنلاین و جام‌جم

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، اکبر نصراللهی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های سایت رجانیوز، همشهری آنلاین و روزنامه جام جم امروز با حضور اعضای منصفه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

وی افزود: رسیدگی به پرونده مدیر مسئول سایت خبری رجانیوز با اعلام رضایت شاکی و توضیح رجانیوز در سایت خود، منتفی اعلام شد.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، گفت: امروز همچنین پرونده مدیر مسئول همشهری آنلاین رسیدگی شد. اعضای هیئت منصفه، مدیر مسئول همشهری آنلاین را با اکثریت مطلق آرا مجرم ندانستند.

نصرالهی با بیان اینکه آخرین پرونده‌ای که امروز بررسی شد، پرونده مدیر مسئول روزنامه جام جم بود، گفت: هیئت منصفه به اتفاق آرا، متهمان را مجرم ندانستند.

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۴ اردیبهشت
  • مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری آنلاین و جام‌جم