Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@17:04:14 GMT

رویدادهای فجر انقلاب در قلب تاریخی طهران

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۳۱۸۲

رویدادهای فجر انقلاب در قلب تاریخی طهران

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: کتاب های زیادی از وقایع سال ۱۳۵۷ نوشته شده است. کتاب هایی که هر ورق آنها بازگو کننده حوادث زنان و مردان مبارزی است که جانشان را فدا کردند تا انقلاب پیروز شود. در کنار رویا های ثبت شده، بودند کسانی که رویدادهای سال ۱۳۵۷ را از لنز دوربین تماشا و آنها را در قالب عکس های سیاه و سفید ثبت و ضبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمایشگاه «در مسیر پیروزی» که به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در فرهنگ خانه ایروانی دایره شده است، عکس های مربوط به لحظه های مبارزات مردمی در محله ها، رشادت نوجوانان انقلابی و ایثار زنان فداکار و حتی لحظات شیرین پیروزی و توزیع گل و شیرینی میان مردم در معرض دید عموم قرار گرفته است.
این نمایشگاه تا ۲۲ بهمن ماه دایر است و شهروندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۷ به میدان محمدیه، خیابان مولوی، نرسیده به خیابان وحدت اسلامی، کوچه دولت‌آبادی، کوچه حاج حسن، بن‌بست اول، شماره ۳۹ مراجعه کنند.

رونمایی از تندیس شهید مطهری

مراسم رونمایی از تندیس شهید «مرتضی مطهری»، با حضور دکتر «علی لاریجانی» رئیس مجلس، سید «محمود علوی» وزیر اطلاعات، «علی مطهری» نماینده مجلس شورای اسلامی و شهردار ناحیه یک منطقه ۱۲، در موزه «عبرت» برگزار شد.
موزه عبرت، جایی که شنیدن نامش هم این روزها برای آزادیخواهان و انقلابیونی که در دوران انقلاب به جرم شرکت در راهپیمایی ها یا فعالیت های انقلابی، حضور در آن را تجربه کرده اند، ترسناک است. زندانی مخوف، واقع در میدان امام خمینی(ره)، پشت ساختمان وزارت امور خارجه که در گذشته به کمیته «مشترک ضد خرابکاری» مشهور بود. وارد دالان های تنگ و تاریکش که می شویم رج به رج دیوارهایش روایتگر رنج ها و محنت های آزادیخواهان بزرگی است که این روزها سلول های زندان به نامشان مزین شده است. از سلول شهید «رجایی» گرفته تا سلول شهید «باهنر» و به تازگی سلول شهید مطهری. ایام الله دهه فجر فرصت خوبی برای بازدید از این موزه تاریخی است.
 


نمایشگاهی «در امتداد بیداری»
«در امتداد بیداری» عنوان نمایشگاه کتاب است که به مناسبت دهه فجر در کتابخانه های منطقه ۱۲ دایر شده است.
«مصطفی بیات»، مدیر فرهنگسرای عترت می گوید: «این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی مردم با ماهیت فرهنگی دهه فجر و انقلاب اسلامی برپا شده است و شهروندان تا ۲۲ بهمنماه برای بازدید و خرید از آنها می توانند به کتابخانه های عترت، آیت الله طالقانی، هدایت، آیت الله کاشانی، نهج البلاغه و دردار مراجعه کنند.»
کتاب هایی با موضوع های انقلاب اسلامی، خاطرات پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین اندیشه های امام خمینی(ره)، جریان شناسی سیاسی در انقلاب ایران، کتاب های حماسی و خاطرات جنگ به روایت فرماندهان در این نمایشگاه ها ارائه شده که علاقه مندان می توانند با تخفیف ویژه آنها را خریداری کنند.
 

کد خبر 482383 برچسب‌ها همشهری محله منطقه ۱۲ سازمان فرهنگی - هنری شهرداری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله منطقه ۱۲ سازمان فرهنگی هنری شهرداری انقلاب اسلامی برای بازدید سلول شهید منطقه ۱۲ دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رمضانی و مدیران نمایشگاه کتاب از مصلی امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری مهر، قایم مقام و مدیران سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیروز سه شنبه هفتم فروردین از بخش‌های مختلف مصلی امام خمینی (ره) بازدید کردند.

علی رمضانی قایم مقام و سخنگوی نمایشگاه در این بازدید با بیان اینکه پیشرفت مصلی امام خمینی (ره) مسرت‌بخش است، گفت: امسال مردم جلوه‌های جدیدی از پیشرفت را در این مجموعه خواهند دید که اضافه شدن محیط‌های مسقف جدید و امکانات رفاهی و بهداشتی، باز شدن درب‌های ورودی جدید، اختصاص پارکینگ‌های بیشتر به مردم و بازدیدکنندگان و… از جمله این پیشرفت‌هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شعار سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: خوشبختانه از سال گذشته فضای مشارکت گرفتن از عموم مردم برای اداره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شده است. طبیعتاً در بخش‌هایی از نمایشگاه می‌شود از مشارکت مردم استفاده کرد.

در بازدید مدیران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مجموعه مصلی امام خمینی (ره)، مشخص شد که تعداد پارکینگ‌های قابل استفاده برای عموم مردم در این نمایشگاه نسبت به دوره‌های افزایش پنج هزار دستگاهی در بخش مرکزی و جنوبی مصلی امام خمینی (ره) داشته است. بدین ترتیب امسال قریب ۱۷ هزار پارکینگ در اختیار بازدیدکنندگان و دست‌اندرکاران نمایشگاه قرار می‌گیرد. بنا به اظهارات مسؤولان مصلی از نظر تهویه نیز شرایط شبستان اصلی نسبت به نمایشگاه سی‌وچهارم بهبودهایی را به خود خواهد دید.

تسریع در آماده سازی نقشه کلی جانمایی غرفه‌ها، تنظیم جدول زمان‌بندی تحویل بخش‌ها، توجه به افزایش ایمنی، امنیت و رفاه در بخش‌های مختلف، اجرای ایده‌های برگزیده رویداد «نمایشگاه دوست داشتنی من» در دوره سی‌وپنجم نمایشگاه، بهره مندی از شعار سال در عملیات اجرایی نمایشگاه، تعامل با صدا و سیما و سایر رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم و… از جمله موضوعات مطرح شده در این بازدید و جلسه ارزیابی پس از آن بود.

کد خبر 6063370 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست
  • تبلیغات اسلامی کردستان سهم بسزایی در رویدادهای فرهنگی داشت
  • نمایشگاه فروش کتاب‌های علوم قرآنی در ارومیه برپا می‌شود
  • نمایشگاه قرآن فرصتی برای اجرای مطالبات رهبر انقلاب است
  • کتابی که رهبر انقلاب غبطه‌انگیز توصیف کردند
  • بازدید رمضانی و مدیران نمایشگاه کتاب از مصلی امام خمینی (ره)
  • مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس
  • از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌ های شهدای مدافع حرم
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌های ۲ شهید مدافع حرم