Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@06:36:39 GMT

دوکان دو نبش اصولگرایان با شعار عدالت و فساد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۳۲۱۷

سرویس سیاسی خرداد- رضا رئیسی: روزگاری در سال های ابتدایی دهه هشتاد و اواخر دهه هفتاد که اصلاح طلبان در مجلس و دولت دست بالا را داشته و با رای قاطعانه مردم اکثریت قریب به اتفاق نهادهای انتخابی را در ید قدرت داشتند، اصولگرایان برای خالی نبودن عریضه و چنته خالی در پاسخ به مطالبات سیاسی و مدنی اصلاح طلبان و اهتمام آنان در این میسر، بر طبل شعارهای معیشتی و عدم توجه اصلاح طلبان به اقتصاد کوبیده و روی آن مانور گسترده می دادند، حالا هم بعد از نزدیک به دو دهه همان سناریو در حال تکرار است و تنها شعارها کمی تا قسمتی تغییر کرده است!
به گزارش خرداد، اصلاح طلبان اهتمام جدی به تغییر رویکردها و اصلاح ساختارهای سیاسی در راستای دموکراتیزه کردن سپهر سیاسی کشور در آن سال ها داشتند اما آیا این بدان معنی بود که اقتصاد را وانهاده و طبق مستضعف را به فراموشی سپرده اند؟
واقعیت آن بود که دولت محمد خاتمی بالاترین رشد اقتصادی یعنی 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد را در آن برهه زمانی برای ایران در منطقه رقم زده و نرخ بیکاری را با اشتغال سالیانه 800 هزار نفر به شکل ملموسی کاهش داده و دستاوردهای فراوانی در عرصه ارائه خدمات بهداشتی و برقراری توازن میان حقوق و دخل و خرج به ارمغان آورده و نرخ تورم را پس از چند دهه نزدیک به تک رقمی با شیبی معقول و منطقی کرده بود، مجلس اصلاح طلب نیز همراه با دولت مصوبات بی سابقه ای در رعایت حقوق کارگران داشت که هنوز که هنوز است پس از 4 دوره مجلس همانند آن از تصویب نگذرانده است با این کارنامه روشن و موجه و قابل دفاع اما اصولگرایان مدام شعار معیشت را در بوق و کرنا کرده و کاندیدای محبوب آنان هم از آوردن نفت بر سر سفره مردم در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری گفت.
در نهایت دولت خاتمی با آن کارنامه موفق که همه را با ارزان ترین قیمت نفت در همه ادوار تاریخی رقم زده بود و باز صندوق ذخیره ارزی را با 60 میلیارد دلار تحویل داده بود، دولت ناکارآمد از سوی اصولگرایان در تبلیغات عنوان شد و دولت احمدی نژاد اما با 800 میلیارد دلار درآمد نفتی با اشتغال سالیانه 14 هزار نفر، تورم 44 درصدی و نرخ رشد منفی 6.8 دولت را تحویل روحانی داد.
احمدی نژاد مدام از مبارزه با فساد و لایه های قدرت و ثروت می گفت و در نهایت خاوری و زنجانی و رحیمی دو نماد بارز دولت وی بودند، حالا و در سال های پایانی دهه 90 و در آستانه انتخابات مجلس، اصولگرایان و به خصوص لایه های تندروی آنان مدام بر طبل عدالت خواهی و مبارزه با فساد می کوبند، خوب البته که آنان در عرصه های مختلف همانند سیاست خارجی، فرهنگ و مقولات اجتماعی دیدگاه های جذاب و مردم پسند ندارند و تنها راه باقیمانده همین اقتصاد و معیشت مردم و مبارزه با فساد است که می ماند
اما سئوال بزرگ و مهم آنست که با کدام کارنامه و چه برنامه دقیق و مدونی آنان می خواهند معیشت و اقتصاد را به سامان آورده و اوضاع کشور را بهبود ببخشند؟

با ارائه لیست اموال و دارایی های شخصی خود آیا گره ای از مشکلات معیشتی مردم گشوده می شود؟ آیا مبارزه با فساد سامان می گیرد و لایه های مخفی و مافیاهای مخوف و احاطه قاچاقچیان بر گلوگاه های اقتصادی مرتفع می شود؟

به قول حسین نقاشی در مناظره با مجید حسینی طیفی از اصولگرایان که اتفاقا خوب شعار می دهند و هیاهوی بسیار هم دارند، عدالت را به مثابه صنعت عدالت پی می گیرند و از آن برای خود دکان و دستک براه انداخته اند در حالیکه در هیچ یک از گفتارهایشان پا از این فراتر نگذاشته و چیزی برای عرضه و ارائه به مردم برای اصلاح روندها و بهبود رویکردها نمی دهند. 
برچسب ها: اصولگرایان ، اصلاح طلبان ، انتخابات ، فساد ، معیشت ، شعار

منبع: خرداد

کلیدواژه: اصولگرایان اصلاح طلبان انتخابات فساد معیشت شعار مبارزه با فساد اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم

رئیس جمهور گفت: دیروز برخی می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم را که باعث حساسیت دشمن می‌شود، اما امروز موشک‌های ما به قلب دشمن فرود می‌آید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی ‌در اجتماع باشکوه مردم سمنان با قدردانی از استقبال گرم مردم تصریح کرد: باور بنده این است که این استقبال مردم نشانه عشق به انقلاب، نظام، ولایت و ارزش‌هاست و مبحت آنها به بنده نیز صرفا به عنوان یک خدمتگزار و سرباز ولایت است و بنده این محبت و حضور مردم را برای خود مسئولیت‌آور می‌دانم.

رئیس جمهور برخورداری از فرهنگ غنی، علم، ایمان و دلدادگی به دین را از ویژگی‌های تمدنی و تاریخی مردم سمنان برشمرد و افزود: مردم سمنان مردمی باایمان و امیدوار هستند؛ دو اصلی که همواره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز برای انسان‌های سالک و دلداده به انقلاب محوری عنوان شده است. دشمن تلاش می‌کند با روش‌های مختلف، با ایجاد و گسترش شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان ما به عنوان دو رکن اساسی برای موفقیت و پیشرفت را هدف قرار دهد، اما امروز شاهدیم که به رغم خواست دشمن و با همت و تلاش همین جوانان و حمایت دولت 8 هزار و 400 واحد تولیدی راکد احیا شده است.

رئیسی با اشاره به نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، رسیدگی به مشکلات در حوزه‌های آب، برق، جاده، درمان و دیگر بخش‌ها را وجه اصلی همت و تلاش دولت مردمی برشمرد و اظهار داشت: دولت مردمی در مواجهه با مشکلات از کنار آنها عبور نمی‌کند، بلکه برای آن مشکل چاره‌اندیشی و برای رفع آن تلاش می‌کند. از صبح امروز تا کنون پیگیر کیفیت اجرای مصوبات سفر اول دولت به سمنان بودیم و از جمله از نیروگاه سیکل ترکیبی، خط انتقال آب و نیروگاه تجدیدپذیر بازدید و بخش‌های جدید آن را افتتاح کردیم.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه رفع دغدغه مردم در زمینه مسکن نیز از دیگر برنامه‌های دولت است، به افتتاح 2 هزار واحد مسکونی در جریان این سفر اشاره کرد و با بیان اینکه 19 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در استان در دست ساخت است، تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که نرخ بیکاری در استان به شکل قابل توجهی کاهش یافته و با فعال شدن تولید در عرصه‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و دیگر عرصه‌ها اشتغال رونق گرفته است.

رئیسی با بیان اینکه دولت به خدمتگزاری برای شما مردم افتخار کرده و با اتکا به شعار «ما می‌توانیم» شبانه‌روزی به دنبال حل مشکلات است، خاطرنشان کرد: همانطور که عملیات «وعده صادق» با تلاش رزمندگان و مجاهدان ما در سنگر مبارزه با دشمن تحقق یافت در سنگر تولید نیز با دنیایی از امید و ایمان حرکت کرده و با باور ما می‌توانیم همه مشکلات را حل خواهیم کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: دیروز برخی می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم را که باعث حساسیت دشمن می‌شود، اما امروز موشک‌های ما به قلب دشمن فرود می‌آید تا آنها را متوجه جنایات و نسل‌کشی‌هایشان کند؛ ‌یقین داریم همانگونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی به ما آموختند، در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

دیگر خبرها

  • رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • اتاق بازرگانی در جهت تحقق شعار سال فعالیت کند
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • انتقاد یک روزنامه از حضور صدیقی در نماز جمعه و راه اندازی دوباره گشت ارشاد
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • از بین بردن امضاهای طلایی و بسترسازی برای تحقق شعار سال با اصلاح حرایم بهداشتی دامپروری
  • اقتصاد به‌صورت واقعی به مردم واگذار شود
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟