Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@08:48:18 GMT

آغاز هفته قرآن و عترت در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۳۴۷۳

آغاز هفته قرآن و عترت در اصفهان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آیین افتتاحیه هفته قرآن و عترت صبح امروز، ۱۹ بهمن‌ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، فعالان و پیشکسوتان قرآنی و خانواده شهدا و ایثارگران، در اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیین افتتاحیه هفته قرآن و عترت که امسال برای اولین بار در استان اصفهان برگزار می‌شود، صبح امروز شنبه، 19 بهمن‌ماه و در هشتمین روز از دهه فجر، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، فعالان و پیشکسوتان قرآنی و خانواده شهدا و ایثارگران، در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، رزم‌نوازان سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان و گروه سرود رهپویان وصال به اجرای برنامه پرداختند و از مادر شهید مدافع حرم و قاری قرآن، شهید حمیدرضا دایی تقی تجلیل به عمل آمد. در پایان مراسم نیز شرکت‌کنندگان با اهدای شاخه‌های گل و قرائت فاتحه، به تجدید میثاق با شهدا پرداختند.

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در این مراسم اظهار کرد: افتخار ما مسلمانان این است که معجزه پیامبرمان، کتاب قرآن است. قرآن کتاب زندگی و هدایت بوده و ما هر چه داریم، به برکت قرآن و مفسران عملی آن یعنی اهل‌بیت(ع) داریم.

وی افزود: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بر پایه آموزه‌های قرآن شکل گرفت و مردم ایران بر اساس درس‌هایی که از قرآن آموختند، نظام ستم‌شاهی را سرنگون کردند. در طول چهل سال گذشته، با وجود همه مشکلات و سختی‌ها و دشمنی‌های دنیای استکبار با انقلاب و نظام، مردم توانستند سرافرازانه نظام را به پیش ببرند و امروز ایران به برکت قرآن و اهل‌بیت(ع)، کشوری مقتدر و عزتمند است و در همه جریان‌ها به عنوان کشوری سرنوشت‌ساز ایفای نقش می‌کند و همین باعث شده است تا دشمن، دشمنی‌های زیادی با این نظام داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در برابر تهدیدات دشمن باید به قرآن و اهل‌بیت(ع) پناه ببریم، گفت: یکی از تهدیدات بزرگ دشمنان بعد از اینکه متوجه شدند در صحنه جنگ فیزیکی قادر به شکست این ملت نیستند، مربوط به جبهه فرهنگی است. آنها می‌خواهند این ملت را از درون تهی کنند، اعتقادات و اخلاق آنها را به فساد بکشانند و فکر و اندیشه این ملت را همسو با مقاصد خودشان تغییر دهند.

حجت‌الاسلام انصاری تهدید اقتصادی را نقطه فشار دشمن بر ملت ایران خواند و ادامه داد: چاره این تهدید نیز تمسک به قرآن و رجوع به آموزه‌های آن است، بنابراین همه مسئولان، مردم و دلسوزان نظام باید به هر شکل و وسیله‌ای که می‌توانند مفاهیم و معارف قرآن را گسترش دهند. یکی از این راه‌ها، اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی است که در کشور برنامه‌ریزی می‌شود و هر چند نیاز بیشتری به این برنامه‌ها وجود دارد، ولی باید شکرگزار باشیم که برنامه‌های قرآنی مختلفی به برکت این نظام در کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گسترش فرهنگ قرآنی در کشور است و در همین راستا، هفته‌های قرآن و عترت را در استان‌های مختلف برگزار می‌کند. امسال برای اولین بار در استان اصفهان که یکی از استان‌های پیشرو در فعالیت‌های قرآنی بوده و هست، هفته قرآن و عترت با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود و امروز، روز آغازین این هفته است که تا 25 بهمن‌ماه ادامه خواهد یافت. تقریبا همه شهرستان‌های استان از برکت برنامه‌های مربوط به هفته قرآن و عترت بهره‌مند خواهند شد. اجرای این برنامه‌ها یک کار گروهی است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان خدمتگزار این حوزه، وظیفه هماهنگی و ایجاد تعامل و همدلی میان دستگاه‌ها، نهادها، مؤسسات و علاقمندان به قرآن را بر عهده دارد. 30 دستگاه و نهاد در برنامه‌ریزی هفته قرآن و عترت حضور مستقیم دارند و همه مؤسسات قرآنی استان در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها نقش ایفا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: امروز به عنوان اولین روز هفته قرآن و عترت، هم روز تجلیل از مادران شهدا و هم روز تجلیل از سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است و ما اینجا در کنار قبور مطهر شهیدان، به روح این شهید عزیز، روح همه شهدای مقاومت و همه مادران شهدا که نقش بزرگی در دفاع از این کشور ایفا کردند، درود می‌فرستیم. مادران شهدا با صبوری فرزندان عزیزی را در دامن پاک خود تربیت کردند که این فرزندان توفیق دفاع از این کشور و نظام را یافتند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اصفهان هفته قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گلستان شهدای اصفهان مادران شهدا محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هفته قرآن و عترت اصفهان برگزار برگزار می شود اجرای برنامه مادران شهدا برنامه ریزی اهل بیت ع بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود

دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» با موضوع مدیریت از پنجره قرآن کریم حضور اساتید ارزشمند و برجسته حوزه و دانشگاه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

سرفصل‌های این دوره شامل؛ مدیریت خداوند بر نظام هستی؛ اساس تفکر توحیدی، ضرورت و اهمیت مدیریت از منظر قرآن کریم، ویژگی‌های مدیریت خدامحور، نقش و نحوه مدیریت در سیره الگوهای قرآنی، اصول و مبانی مدیریت اسلامی براساس آموزه‌های قرآن کریم، رابطه مدیریت و تربیت در قرآن کریم، مدیریت خانواده و جامعه با توجه به آیات قرآن، مدیریت نفس مدیریت بحران با دید خدامحوری و تحقق وعده‌های قطعی الهی، تفاوت مدیریت اسلامی و غربی، مدیریت؛ تخصص یا نیاز، الزامات مدیریت جهادی در بیان اسلام و قرآن و مدیریت افکار عمومی از نگاه قرآن کریم می‌باشند.

اساتید این دوره حجج اسلام محمد ابوالقاسم، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، محمدمهدی نبی‌زاده، رئیس دانشکده اصول دین واحد قم برگزار می‌گردد.

همچنین آقایان علیرضا کاوند، رئیس دانشکده علوم قرآنی تهران، محمدعلی برزنونی، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، روح‌الله تولایی، معاون تعاملات و بین‌الملل دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سیدمحسن خادمی، مدیرعامل مؤسسه ترجمان گام دوم، جلیل بیت‌مشعلی، مدیرعامل خبرگزاری ایکنا، سیدعابد رضایی، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) و حجج اسلام محمدمهدی کریمی‌نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قرآنی خمین، علی فدیعمی، استاد حوزه و فعال قرآنی و خانم بی‌بی حکیمه حسینی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد از اساتید دیگر این دوره هستند.

لازم به‌ذکر است این دوره، در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ طی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۲۰ تا ۲۲:۳۰ به مدت ۱۰ شب به صورت آنلاین برگزار شده و پس از پایان دوره گواهی معتبر، اعطا خواهد شد.

افراد علاقه‌مند تا ۷ اردیبهشت فرصت دارند در این دوره ثبت‌نام کنند. ضمناً برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شماره ۰۹۱۴۷۵۷۰۲۸۸ پیام ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • پیوند قرآن و مردم با هوش مصنوعی در قاب شبکه تهران
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • کاربران کتابخانه‌های عمومی ۴۷۰۰ ساعت به طرح «بهار در بهار» اختصاص دادند