Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@22:54:58 GMT

چه کسانی باید از ماسک n۹۵ استفاده کنند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۴۳۸۷

خبرگزاری ایسنا: دکتر مریم حضرتی در نشستی خبری به مناسبت ایام دهه فجر در وزارت بهداشت، ضمن تبریک این ایام، گفت: سال ۲۰۲۰ توسط سازمان بهداشت جهانی سال پرستاری و مامایی با هدف گسترش پوشش سلامت نام‌گذاری شده است که نشان از اهمیت پرستاری در جامعه دارد.

وی در ادامه به تغییرات جهانی و بروز پیری در جهان، اشاره کرد و گفت: در جهان هر ماه یک میلیون نفر به سن بالای ۶۰ سال می‌رسند، تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیارد نفر بالای ۶۰ سال خواهند بود و این روند تا سال ۲۰۵۰ به سمتی می‌رود که برای اولین بار در این سال در جهان، جمعیت سالمندان از کودکان بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص رشد سالمندی در ایران، اظهار کرد: از سال ۴۵ تا سال۹۰ جمعیت سالمندی ۴ برابر شد؛ به شکلی که اکنون جمعیت سالمندی ایران ۹.۲ درصد است و تا ۳۰ سال آینده جمعیت سالمندی به ۲۵ درصد خواهد رسید؛ یعنی از هر ۴ نفر یک نفر بالای ۶۰ سال خواهد بود.

حضرتی افزود: سالمند بیمار نیست، اما نیاز به مراقبت فراوان دارد. رشد سالمندی و بروز بیماری‌های غیر واگیر مانند سرطان‌ها، سکته‌های قلبی و مغزی و... باعث شده بیشترین درصد اشغال تخت‌ها مربوط به بیماری‌های مزمن است که اهمیت تقویت پرستاری در منزل و مراکز مراقبت طولانی در منزل را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ سال آینده پرستاری جزو پنج شغل برتر دنیا خواهد بود، افزود: به همین دلیل اقبال از رشته پرستاری اقزایش یافته است. ۴۰ سال گذشته، ۷۵ درصد نیرو‌های ما بهیار بودند، اما اکنون بیش از ۷۵ درصد نیرو‌های پرستاری ما کارشناس پرستاری هستند. اکنون ۱۴۰ دانشکده پرستاری، ۲ هزار عضو هیئت علمی، ۴۴ هزار دانشجوی پرستاری، ۱۱هزار فارغ‌التحصیل رشته پرستاری در سال داریم و رتبه دوم منطقه در تولید علم را داریم؛ تا جایی که ۲۵ درصد تولید علم کشور توسط پرستاران صورت می‌گیرد.

حضرتی در ادامه صحبت‌هایش درباره بیماری کروناویروس در چین و تعدادی از کشور‌های دیگر، با تاکید بر این نکته که تاکنون حتی یک‌مورد ابتلا به این بیماری در ایران گزارش نشده است، گفت: البته این موضوع حاکی از این نیست که از ابتلا به ویروس مصون هستیم، بلکه باید آماده باش باشیم. در این راستا پس از جلسه با معاونت درمان، دستورالعملی به کلیه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ارسال شد تا پرستاران و بویژه پرستاران کنترل عفونت‌ها در جریان آن باشند.

وی در خصوص مصرف ماسک برای جلوگیری از انتقال بیماری کروناویروس، گقت: نباید وحشت‌زایی کنیم و تنها کسانی باید از ماسک n۹۵ استفاده کنند که در معرض خطرات تنفسی بیماری باشند که خوشبختانه تا کنون نیز موردی از ابتلا به کروناویروس نداشتیم.

ادامه دارد

منبع: فردا

کلیدواژه: کروناویروس ماسک پرستاران جمعیت سالمندی بالای ۶۰ سال تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند درصد از مردم کشور‌های مختلف جهان گیاهخوار هستند؟

گیاهخواری، عمل پرهیز از مصرف گوشت، به دلایل مختلف، از پرهیز برای سلامتی و ملاحظات اخلاقی گرفته تا اعتقادات مذهبی و حمایت از محیط زیست، یک انتخاب غذایی برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است. شیوع گیاهخواری در کشور‌های مختلف بسیار متفاوت است که منعکس کننده تأثیرات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است. در برخی از کشورها، این سبک غذایی عمیقاً در بافت فرهنگی ریشه دوانده است، در حالی که در برخی دیگر، گیاهخواری روند رو به رشدی است که تحت تأثیر جنبش‌های جهانی به سوی زندگی پایدار و رفاه حیوانات است.

به گزارش روزیاتو، داده‌های آماری الگو‌های جذابی را در اتخاذ سبک زندگی گیاهخواری در سراسر جهان نشان می‌دهد. به عنوان مثال، هند با جمعیت گیاهخوار قابل توجهی متمایز است که تخمین زده می‌شود حدود ۲۰ تا ۳۹ درصد از کل جمعیت آن را تشکیل می‌دهد که عمدتاً به دلیل اعتقادات مذهبی و فرهنگی است.

کشور‌های غربی نیز، در حالی که به طور سنتی جوامع مصرف کننده گوشت هستند، شاهد افزایش گیاهخواری بوده اند، به طوری که حدود ۱۰ درصد از جمعیت انگلستان و آلمان از رژیم غذایی بدون گوشت پیروی می‌کنند. این ارقام نه تنها دلایل مختلف گیاهخواری را نشان می‌دهد، بلکه بر تغییر جهانی به سمت رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه نیز تأکید می‌کند.

چند درصد از مردم کشور‌های مختلف جهان گیاهخوار هستند؟

هند: ۲۰-۳۹٪

مکزیک: ۱۹٪

برزیل: ۱۴٪

تایوان: ۱۳-۱۴٪

استرالیا: ۱۲.۱٪

آرژانتین: ۱۲%

فنلاند: ۱۲%

سوئد: ۱۲%

اتریش: ۱۱٪

دانمارک: ۱۰٪

آلمان: ۱۰%

انگلستان: ۱۰٪

نیوزلند: ۱۰٪

ویتنام: ۱۰٪

ژاپن: ۹٪

نروژ: ۹%

ایتالیا: ۵.۹-۸.۹٪

لهستان: ۸.۴٪

کانادا: ۷.۶٪

بلژیک: ۷٪

شیلی: ۶٪

فرانسه: ۵.۲٪

اوکراین: ۵.۲٪

چک: ۵%

هلند: ۵%

فیلیپین: ۵٪

سوئیس: ۵%

ایرلند: ۴.۳-۸.۴٪

ایالات متحده: ۴.۲٪

یونان: ۴٪

چین: ۴-۵٪

تایلند: ۳.۳٪

کره جنوبی: ۳٪

اسپانیا: ۱.۴٪

پرتغال: ۱.۲٪

روسیه: ۱٪

دیگر خبرها

  • چند درصد از مردم کشور‌های مختلف جهان گیاهخوار هستند؟
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا
  • چند توصیه برای کاهش خطر زمین‌ خوردن در دوران سالمندی