Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع اوکراین با اعلام اینکه دو پایگاه نظامی مطابق با معیارهای ناتو در مناطق تحت کنترل ارتش در دونباس ایجاد می‌شود، مدعی شد: سازگاری کامل نیروهای مسلح کشور با استانداردهای ناتو تا پایان سال جاری تضمین شده است. ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، مقامات اوکراینی قصد دارند مطابق با معیارهای ناتو دو پایگاه نظامی در منطقه دونباس (شرق این کشور) ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"آندری زاگارادنیوک" وزیر دفاع اوکراین با اعلام این مطلب در مصاحبه‌ای با روزنامه «کی‌یف پست» افزود: «این "پایگاه‌های نظامی کاملاً جدید" در مناطق تحت کنترل ارتش اوکراین در دو منطقه لوگانسک و دونتسک استقرار خواهند یافت.»

به گفته وزیر دفاع، تا پایان سال جاری ، اوکراین باید سازگاری و هماهنگی کامل نیروهای مسلح خود با نیروهای کشورهای ناتو را تضمین کرده باشد.

زاگارادنیوک اعتراف کرد که در بخش نظامی کشور "کمبودها و نقص‌های زیادی وجود دارد که باید برطرف شود". وی از جمله آنها به ویژه به خلاصی بافتن از فساد مالی و جلوگیری از عزیمت نیروهای نظامی باتجربه از کشور اشاره کرد.

به گفته وی، در حال حاضر ، وزارت دفاع اوکراین 11 برنامه برای "پیشرفت اساسی" در نظر گرفته است که یکی از آنها "افزایش شفافیت اقدامات" است. این مقام نظامی افزود، همچنین قصد دارد تا "راهکار جدید دفاع ملی" را ارائه دهد که باید این کشور را پس از سال 2020 به عضویت در ناتو نزدیک کند.

این در حالی است که "ینس استولتنبرگ" دبیر کل ناتو نوز زمانی برای پیوستن اوکراین به پیمان آتلانتیک شمالی اعلام نکرده، و فقط قول توسعه حمایت از این این کشور را مطرح کرده است.

مقامات کی‌یف به خوبی به این واقعیت اذعان دارند که اتحادیه اروپا و ناتو به این زودی آمادگی پذیرش اوکراین در صفوف خود را ندارند و این کشور برای اطمینان از پیدا شدن این آمادگی باید تلاش زیادی انجام دهد.

در ژانویه سال 2020 ، "پاول کلیمکین" وزیر امور خارجه سابق اوکراین اعتراف کرد که در شرایط فعلی ، اوکراین شانس ورود به اتحادیه اروپا یا ناتو را ندارد، زیرا شرکای غربی این کشور را بی‌ثبات و الیگارشی می دانند.

مردم اوکراین اعتماد به زلنسکی را از دست داده‌اندافزایش قابل توجه پناهجویان اوکراینی در آمریکا

خود اوکراینی‌ها بر این باورند که پیوستن کشورشان به ناتو بهترین گزینه برای تضمین امنیت و استقلال آن است. البته در نظرسنجی که در ماه دسامبر سال گذشته در این کشور انجام گرفت، تنها 51 درصد از شهروندان اوکراینی با این نظر موافق بودند.  بعد از گذشته سال‌ها از انقلاب میدان در کی‌یف، تعداد افرادی که به شانس کشورشان برای عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو اطمینان دارند، کاهش یافته است.  

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اوکراین ناتو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین ناتو اوکراین ناتو دو پایگاه نظامی اتحادیه اروپا دفاع اوکراین بین الملل وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که در درگیری در محور دونتسک، ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳۰ نظامی خود را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش اوکراین علاوه بر این یک خودروی زرهی و چهار خودرو دیگر را در درگیری در مسیر دونتسک از دست داد.

بنا به این بیانیه، در درگیری درمحور آودیوکا، بیش از ۳۸۰ نظامی دیگر اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه طی شبانه روز گذشته ۶ موشک طوفان سایه و ۱۵۵ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیراً در گزارشی اعلام کرد که از آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین، کی یف بیش از ۴۴۴ هزار نظامی را از دست داده است.

کد خبر 6080139

دیگر خبرها

  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • حسادت زلنسکی به نتانیاهو: از اوکراین هم مثل اسراییل دفاع کنید
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو
  • ارسال پهپاد‌های اسکای رنجر کانادا به اوکراین
  • اسلواکی : مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد